ویژگی و قیمت تیرآهن‌ فایکو

لست سکند

تیرآهن فایکو از محصولات شرکت تولیدی فولاد البرز ایرانیان است که بیشتر با نام تجاری فایکو شناخته می‌شود. ظرفیت تولید سالانه فایکو بیش از ۱۵ میلیون تن است و به همین دلیل یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مقاطع گرم فولادی در ایران به شمار می‌رود.

به گزارش کاماپرس، قیمت تیرآهن فایکو از مهمترین بحث‌های روز در بازار فولاد است. این تیرآهن یکی از کالاهای فولادی مهم و پرمصرف در ساختمان سازی و پروژه‌های عمرانی است و به دلیل تاثیرگذاری بر بازارهای دیگری مانند مسکن، برای خریداران و تحلیلگران بازارهای مختلف اهمیت بالایی دارد.

در این گزارش انواع تیرآهن فایکو، مشخصات و راه ­های تشخیص آن از میان سایر تیرآهن­ ها بررسی شده است.

انواع تیرآهن فایکو

فایکو از پرفروش‌ترین و باکیفیت‌ترین تیرآهن‌های موجود در بازار ایران است. این محصول با استفاده از بهترین فولاد و با رعایت استانداردهای ملی و بین‌المللی تولید می‌شود. تیرآهن فایکو دارای وزن استاندارد و مقاومت بالایی بوده و نصب آن نیز آسان است. شرکت فولاد ایرانیان تیرآهن‌های خود را در سه نوع IPE، IPN و IPB تولید می‌کند که هر یک از این تیرآهن‌­ها دارای ویژگی‌ها و کاربردهای خاصی بوده و در ادامه به آنها پرداخته شده است.

تیرآهن‌ IPE: شرکت فایکو تیرآهن‌ IPE را در سایزهای مختلف مطابق با استاندارد کشورهای اروپایی تولید می‌کند. این تیرآهن‌ها شکلی شبیه به حرف انگلیسی I دارند و مهم‌ترین ویژگی آنها ضخامت یکسان و یکنواخت بال‌ها در سرتاسر طولشان است. تیرآهن‌ IPE فایکو بیشتر از انواع دیگر تیرآهن‌های این کارخانه در صنعت استفاده می‌شود.

راز آسمان پایتخت

تیرآهن‌ IPN: تیرآهن‌های IPN تولیدی کارخانه فولاد ایرانیان براساس استاندارد کشورهای چین و روسیه تولید و روانه بازار می‌شود. از نظر ظاهری این تیرآهن‌ها کاملاً شبیه تیرآهن‌های IPE بوده و تفاوت آن‌ها در این است که ضخامت بال‌های تیرآهن‌ IPN هرچه از نقطه‌ اتصال به جان دورتر می‌شود، کاهش می‌یابد.

تیرآهن‌ IPB: تیرآهن‌های IPB فایکو مطابق با معیارهای مشخص شده در استانداردهای کشورهای اروپایی ساخته می‌شود. از نظر ظاهری این تیرآهن با دو نوع قبلی کاملاً متفاوت بوده و طول بال‌های تیرآهن با جان آن معادل و برابر است. از نظر ظاهری شکل تیرآهن‌های IPB شبیه حرف انگلیسی H بوده و به همین دلیل در بازار به نام تیرآهن هاش معروف است. البته در بسیاری از مواقع به این نوع تیرآهن، تیرآهن بال پهن نیز گفته می‌شود.

تیرآهن‌ فایکو-کاماپرس

مشخصات تیرآهن فایکو

سایز تیرآهن از مهم‌ترین مشخصات آن است که در کاربرد و میزان تقاضای این محصول در بازار تاثیر می‌گذارد. تیرآهن‌ فایکو در سایزهای ۱۴ تا 24 تولید می‌شود. طول شاخه این مقاطع ۱۲ متر است و تفاوت آن‌ها به ساختار و وزنشان مربوط می‌شود.

وزن تیرآهن، یکی از مهم‌ترین مشخصات آن است که کیفیت و قیمت آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. وزن بر اساس استاندارد تولید تعیین می‌شود و به عنوان یکی از راه‌های تشخیص کیفیت و اصالت کالا به کار می‌رود. در کارخانه فایکو تیرآهن ۱۴ در دو نوع سنگین با وزن ۱۵۵ و ۱۲۵ کیلوگرم ساخته می‌شود. تیرآهن­های سایز ۱۶ و ۱۸ نیز به ترتیب ۱۷۰ و ۲۰۰ کیلوگرم وزن دارند.

نحوه تشخیص تیرآهن فایکو

برای تشخیص تیرآهن فایکو باید به علامت اختصاری FAICO روی آن توجه کرد. همچنین خرید تیرآهن فایکو باید از فروشگاه‌های معتبر صورت گیرد تا از اصالت محصول اطمینان حاصل شود.

اهمیت اطلاع از قیمت تیرآهن فایکو

قیمت تیرآهن به دلیل فرازوفرودهای عرضه و تقاضا، نوسانات زیادی دارد. همچنین وابستگی به فاکتورهای مختلف مانند نرخ ارز، هزینه‌های تولید، ارزش سوخت و هزینه‌های حمل و نقل باعث می‌شود که قیمت آن به‌صورت روزانه و حتی لحظه‌ای تغییر کند.

اطلاع از قیمت روز تیرآهن به خریداران کمک می‌کند که زمان مناسبی را برای خرید تیرآهن انتخاب کنند. همچنین به آن‌ها این امکان را می‌دهد که به صورت هوشمندانه‌تری در بازار عمل کنند و از فرصت‌های خوب خرید بهره‌مند شوند؛ بنابراین نیاز است که خریداران از یک منبع معتبر تغییرات قیمت تیرآهن را دنبال کنند.

تیرآهن‌ فایکو-کاماپرس

استعلام قیمت تیرآهن فایکو و خرید آن از “آراد آهن”

شرکت بازرگانی آرادآهن از سال 1377 به عنوان یکی از تامین کنندگان انواع آهن آلات ساختمانی و صنعتی در بازار فولاد ایران فعالیت می‌کند. این مجموعه با استفاده از تجربیات ارزشمند و تحقیقات علمی، به همراه کارشناسان حرفه‌ای، خدمات خود را به مشتریان ارائه می‌دهد.

خریداران می‌توانند برای خرید تیرآهن فایکو یا اطلاع از قیمت آن به وبسایت این مجموعه به نشانی www.aradahan.com  مراجعه کنند یا برای مشورت با کارشناسان آرادآهن با شماره تلفن 34055-031 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : آراد آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز