ویژگی های فرش 1500 شانه

فرش 1500
لست سکند

فرش 1500 شانه با بافت ظریف که دارد همانند فرش دستباف به نظر می‌رسد و به دلیل وزن سبک، امکان جابه‌جایی راحتی نسبت به دیگر نوع فرش ها دارد. برای تولید فرش 1500 شانه از مدرن ترین و به روزترین دستگاه های تولید فرش استفاده می‌شود و بدین جهت ریز بافت بودن این فرش به حدی است که فرش دستباف نیز به پای آن نمی‌رسد.

کاماپرس در این گزارش به بررسی علت خرید فرش ۱۵۰۰ شانه، ویژگی ها و نحوه مراقبت از آن ‌پرداخته است.

چرا فرش 1500 شانه بخریم؟

ریز بافت بودن فرش 1500 شانه گل برجسته، همگان را شیفته خود می‌کند؛ چراکه تراکم بالای این فرش‌ دستباف گونه، آن را شبیه به تابلو نقاشی البته از جنس نخ می‌کند. فرش دستباف اگر از نظر ریز بافت بودن هم به پای فرش ۱۵۰۰ شانه برسد، تولید آن زمانبر و قیمت تمام شده آن گران است؛ به علاوه، تنوع طرح و نقشه آن نیز برای خریداران کم خواهد بود. برای بافت فرش 1500 و 1600 شانه از جدیدترین تکنولوژی تولید فرش ماشینی در جهان استفاده می­شود و به همین دلیل ریز بافت ترین نوع فرش ماشینی نیز محسوب می‌شود.

ویژگی های فرش 1500 شانه

شانه فرش به تعداد گره‌هایی گفته می­شود که در یک متر از عرض آن قرار دارد. برای مثال در فرش 1500 شانه، در یک متر از عرض آن 1500 گره وجود دارد. به عبارت دیگر، شانه فرش همان تراکم عرضی گره‌ها است؛ در حالی که تراکم فرش، تراکم طولی بافت فرش است که این تراکم در فرش های جدید و ریز بافت، سه برابر تعداد گره‌های یک متر از طول فرش اعلام می‌شود. برای مثال در فرش ۱۵۰۰ شانه، در یک متر از طول فرش نیز ۱۵۰۰ گره قرار دارد. این گره‌ها به علت قرار داشتن سه پود در هر رج، در عدد 3 ضرب می‌شود؛ در نتیجه تراکم این فرش ۴۵۰۰ است که با فرش دستباف برابری می­کند، اما قیمت آن بسیار ارزان تر از فرش دستباف است. همچنین فرش ماشینی، حساسیت های فرش دستباف را ندارد و به مراقبت کمتری نیاز دارد.

فرش 1500

راز آسمان پایتخت

چرا فرش ۱۵۰۰ شانه، نازک است؟

نازک بودن فرش 1500 شانه به علت تراکم بسیار بالای گره‌های آن است. برای اینکه این تعداد گره در یک متر عرض فرش جای گیرد، نخ‌های لطیف و نازک‌تری در بافت فرش استفاده می‌شود. بدین جهت این الیاف لطیف ایستایی زیادی ندارند چراکه اگر ارتفاع این نخ‌ها زیاد باشد روی هم خمیده شده و نقش‌های فرش به هم می‌ریزد. در نتیجه برای جلوه‌ی زیبا نقش‌های ظریف و کوچک در فرش 1500 شانه، از نخ‌هایی با ارتفاع کمتر استفاده می‌شود.

انواع طرح‌های فرش 1500 شانه

طرح اصفهان، افشان، تبریز، خطیبی، سالاری و خشتی از پراستفاده‌ترین طرح‌ها در فرش ۱۵۰۰ شانه است. انواع فرش 1500 شانه گل برجسته یا ساده با طرح‌های کلاسیک، اصیل یا فانتزی در کارخانه فرش بافته می‌شود تا سلایق مختلفی را پوشش دهد. رنگ‌بندی فرش 1500 شانه نیز از انواع رنگ‌های مدرن یا کلاسیک در فرش ماشینی استفاده می‌شود. از رایج‌ترین رنگ‌بندی‌های فرش ۱۵۰۰ شانه می‌توان به فرش فیلی رنگ، کرم رنگ یا سرمه‌ای و از رایج ترین زنگ بندی‌های لایت و ترکیه ای و طلاکوب میتوان به رنگ بژ و صدفی،دودی،ذغالی و سرمه ای،طوسی یا زمینه نقره‌ای و متالیک اشاره کرد

فرش 1500

چگونه از فرش 1500 شانه مراقبت کنیم؟

برای جلوگیری از ساییده شدن فرش 1500 شانه باید حداقل هر شش ماه یک بار آن را سر و ته کرد. همچنین برای جلوگیری از کثیف شدن آن بهتر است هر هفته روی آن را جارو زده و فرش را دور از تابش مستقیم نور خورشید قرار داد. بهتر است فرش 1500 شانه را تا نکنید؛ چراکه این فرش نازک و ظریف بوده و سریع حالت می‌گیرد.

فرش 1500

خرید انواع فرش ۱۵۰۰ شانه از «قالی کاشان»

برای خرید فرش 1500 شانه در ابعاد 12، 9،  6، 4 متری و … به قیمت کارخانه و بدون واسطه، خرید از سایت قالی کاشان بهترین روش ممکن است. در این فروشگاه اینترنتی هر نوع فرش ماشینی کاشان با جدیدترین طرح ها قابل خریداری است. مجموعه قالی کاشان بیشترین تنوع طرح و مدل فرش ۱۵۰۰ کاشان را ارائه کرده تا هر فردی بتواند فرش مورد علاقه و به سلیقه خود را به راحتی خریداری کند. برای خرید فرش از این کارخانه می‌توانید به نشانی اینترنتی https://ghaliekashan.com مراجعه کرده یا عکس فرش مورد نظر خود را از طریق تلگرام یا واتساپ  به شماره تلفن های 09129337797 و 09101107797  ارسال کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : قالی کاشان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز