وعده دولت برای ارزانی دلار

دلار سه روز است که در کانال 27 هزار تومانی ثابت مانده و از این سطح قیمتی فراتر نرفته است. در حال حاضر قیمت دلار با افزایش 256 تومانی نسبت به دیروز، در محدوده 27 هزار و 291 تومانی قرار دارد. به گفته فعالان بازار ارز، اخبار منفی که درباره مذاکرات وین منتشر شده و برخی حواشی سیاسی به وجود آمده پیرامون آن، انتظارات افزایش قیمت دلار را دامن زده است. هر چند که طی دو روز گذشته بازارساز به بازار ورود پیدا کرده و مانع از افزایش قیمت دلار به دلیل انتشار این اخبار شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ ارز و دلار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در مقابل برخی صاحبنظران و اندیشمندان دولتی به این موضوع اشاره کرده‌اند که دولت برای کنترل بازار ارز برنامه‌های مناسبی را در پیش گرفته است. در این خصوص محمد طالبی، دبیر کل بانک مرکزی، در سی و یکمین همایش بانکداری اسلامی بیان کرد: دولت سیزدهم برنامه‌های خوبی در زمینه تنظیم بازار ارز دارد.

طالبی معتقد است که دولت جدید به درک خوبی از شرایط و اوضاع کنونی بازارهای مختلف و مشکلات آن‌ها رسیده و برنامه‌های تدوین شده نوید دهنده بهبود بازار ارز است.

راز آسمان پایتخت

به گفته احمد بخشایشی، کارشناس سیاست خارجی، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، تلاش می‌کند تا دلار را در مبادلات تجاری حذف کند. این کار به منظور گرفتن امتیاز بیشتر در توافق برجام و بالا بردن قدرت چانه زنی ایران در جلسات وین انجام می‌شود!

آیا سیاست‌های دولت جدید راهگشا است؟

به گفته بخشایشی، غربی‌ها با دیدن پیشبرد اهداف سیاست خارجی در دولت سیزدهم و اولویت قرار دادن تعامل با کشورهای همسایه در این دولت، به تکاپو افتادند تا هر چه زودتر برجام را احیا کنند. بخشایشی معتقد است که رابطه 40 ساله ایران و آمریکا بسیار پرتنش بوده و رابطه با روسیه و چین و بستن قراردادهای بلندمدت با این کشورها می‌تواند راهگشای مشکلات داخلی ایران باشد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز