وضعیت چک های برگشتی امسال چگونه است؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

تعداد و ارزش چک‌های برگشتی در مهرماه سال جاری کم شده است. البته ارزش چک‌های مبادله و وصولی هم در همین مدت زمان کم شده که این موضوع از کاهش حجم معامله حکایت دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، طبق آخرین آمار بانک مرکزی از جریان مبادلات چک، طی مهرماه امسال بالغ بر 5.4 فقره چک به ارزشی حدود 200 هزار و 500 میلیارد تومان مبادله شده است. این چک‌های مبادله‌ای از لحاظ تعداد و مبلغ به ترتیب 25.7 درصد و 19.8 درصد نسبت به شهریور ماه کم شده‌اند. طی مهرماه امسال 476 هزار فقره چک برگشت خورد که از لحاظ تعداد و مبلغ در مقایسه با ماه شهریور کاهش پیدا کرده بود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

استان تهران از لحاظ مبادله چک طی مهرماه رتبه اول را به دست آورد. طی این مدت در استان تهران 1.5 میلیون فقره چک به مبلغ 100 هزار و 400 میلیارد تومان مبادله شد. همچنین چک‌های وصول شده تهران در همین تاریخ بیشتر از 1.4 میلیون فقره با ارزش 87 هزار و 800 میلیارد تومان بود. میزان چک‌های برگشتی این استان هم حدودا 122 هزار فقره اعلام شد که ارزش آن‌ها به 12 هزار و 700 میلیارد تومان می‌رسید.

جزئیات ارزش و تعداد چک‌های برگشتی مهرماه

میزان و ارزش کل چک‌های برگشتی در مهرماه نسبت به شهریورماه امسال کم شده است. اما میزان موارد مذکور در مهرماه نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل افزایشی شد و از 8.2 درصد به 8.8 درصد رسید.

طی مهرماه امسال در کل کشور 458 هزار فقره چک به دلیل کسری یا فقدان موجودی برگشت زده شدند. طبق آمار موجود این میزان چک برگشتی از نظر تعداد 96.4 درصد و از لحاظ ارزش 96.1 درصد از کل چک‌های برگشتی را تشکیل داده‌اند. در استان تهران حدود 116 هزار و فقره چک به دلیل کسری و نبود موجودی برگشت خوردند. این میزان چک در استان تهران هم از لحاظ تعداد و مبلغ معادل 95.4 درصد بوده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز