وجود بیش از ۳۵۰۰ درجه برای فولاد های تولیدی در کل دنیا

آهن
تور لحظه آخری-کاماپرس

بنا به گفته انجمن فولاد جهان بیش از ۳۵۰۰ درجه برای فولاد های تولیدی در کل دنیا وجود دارد. این درجه‌ها بر اساس ویژگی‌های فیزیکی، شیمیایی و زیست محیطی آن فولاد طبقه بنده می‌شوند.

به گزارش کاماپرس، به طور کلی فولاد از آهن و کربن ساخته می‌شود. اما مقدار این کربن و دیگر ناخالصی‌های فلزی و غیر فلزی موجود در تولید فولاد نقش بسیار مهمی در درجه‌ی آن فولاد دارد و هر کدام از این تغییرات می‌تواند ویژگی‌های فولادی را به طور کلی تغییر دهد. محتوای کربنی فولاد می‌تواند از ۰/۱ تا ۱/۵ درصد تغییر کند. اما بیشترین محدوده‌ی استفاده از کربن رقمی بین ۰/۱ تا ۰/۲۵ درصد است. فلزاتی مثل منگنز، فسفرها و سولفورها هم در تولید فولاد مورد استفاده قرار می‌گیرند. منگنز بیشتر برای انعطاف فولاد مورد استفاده قرار می‌گیرد اما از فسفرها و سولفورها برای افزایش استحکام استفاده می‌کنند. امروزه آهن آلات در صنایع مختلف به وفور مورد استفاده قرار می گیرد و می توان گفت که یکی از نیازهای اساسی بشر فعلی محسوب می شود. بر همین اساس به نظر می رسد که آشنایی با محصولات فولادی امری مهم و ضروری باشد.
با توجه به اینکه محصولات فولادی در مقیاس بالایی استفاده می شوند، پس توجه به قیمت لحظه به لحظه و کیفیت آن ها حائز اهمیت می باشد. با این وجود، هیچ جایی برای نگرانی وجود ندارد، زیرا امروزه سایت ها و منابع بسیاری وجود دارند که شما عزیزان می توانید با مراجعه به آن ها از کیفیت و قیمت میلگرد و سایر محصولات فولادی به صورت لحظه ای با خبر شوید. در نظر بگیرید که میخواهید یک پروژه مهم ساختمانی را استارت بزنید. قطعا برای این کار نیازمند به مصالح ساختمانی مختلفی مانند میلگرد، تیرآهن، ورق سیاه، ورق رنگی، ورق روغنی و غیره می باشید. به دلیل این که تمامی این مصالح را در حجم بالا نیاز دارید، لازم است که با خصوصیات آن ها آشنا شوید و به صورت مداوم استعلام قیمت کنید. به همین دلیل می توانید به سایت های معتبر مراجعه و اطلاعات کافی مورد نیاز خود را به دست آورید.

تیرآهن چیست؟
به گزارش ایسنا، تیرآهن نیز مانند سایر مصالح ساختمانی با استانداردهای مختلفی به تولید می رسد. در واقع این سازه فولادی را می توان یکی از اصلی ترین مصالح ساختمانی دانست. وظیفه مهم و اصلی تیرآهن استحکام ساختمان می باشد. در مورد کاربردهای این سازه می توان به تحمل فشارهای وارد شده بر ساختمان اشاره کرد. در واقع تیرآهن از اصلی ترین مصالح در ساخت و ساز می باشد.
تیرآهن لانه زنبوری
علاوه بر انواع استانداردهایی که برای تیرآهن ذکر شد، نوع دیگری از تیرآهن به شکل لانه زنبور و شش ضلعی وجود دارد که تیرآهن لانه زنبوری نامیده می شود.
تیرآهن لانه زنبوری بیشتر در ساخت پل ها و سقف سوله ها مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که این تیرآهن دارای حفره نبود به دلیل پهنای زیادش، وزن زیادی پیدا می کرد به همین دلیل با ایجاد حفره از وزن آن تا میزان زیادی کاسته شد. در حالت معمول، تیرآهن هاش به صورت کیلویی و تیرآهن ساده به شکل شاخه ای در بازار عرضه می شود و از سایزهایی مانند 12، 14 و 16 متر برخوردار می باشد.
قیمت تیرآهن در بازار محصولات فولادی
مانند سایر صنف ها، بازار آهن نیز درگیر نوسانات قیمت می باشد. این نوسانات تنها شامل قیمت میلگرد نمی باشد و کلیه محصولات فولادی را دربر می گیرد.
موازی با قیمت آهن، قیمت تیرآهن نیز دچار تغییر می شود. می توان گفت که هر چیزی بر قیمت مصالح اثرگذار است و متناسب با قیمت ها در بازار جهانی آهن میزان تولید و تقاضا نیز دچار تغییرات می شود. امروزه استعلام قیمت در بستر وب کار ساده ای است، زیرا منابع و سایت های زیادی همواره قیمت لحظه به لحظه آهن آلات را منتشر می کنند.

سخن آخر
همانطور که پیش از این اشاره کردیم در خرید کلیه محصولات فولادی لازم است که با ویژگی های آن ها آشنا باشیم تا یک خرید مطمئن بر اساس نیاز خود انجام دهیم. حتما برای خرید از افراد و مشاوران خبره در حوزه آهن کمک بگیرید.

راز آسمان پایتخت

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز