چگونه برای وب ‌سایت ‌مان تولید محتوا بکنیم؟

تولید محتوا-کاماپرس

حتما شما هم از اهمیت تولید محتوا برای سایت اطلاع دارید و جمله معروف «محتوا پادشاه است» را شنیده‌اید. اما تولید محتوای کارساز و سودآور برای سایت همیشه هم ساده نیست.

به گزارش کاماپرس، به نقل از رنک فایند، امروزه هر فردی که در دنیای کسب و کار فعالیت دارد، ضرورت تولید محتوا را درک کرده است و می‌داند با تولید محتوا باید ارزشی برای مخاطبان خود ایجاد کند. اما می‌دانید چگونه باید این کار را انجام دهید؟! در ادامه به شما می‌گوییم.

قدم اول: شناخت محتوا

برای تولید محتوای سایت، اول از همه باید محتوا را بشناسید و درک کنید که قرار است وارد چه پروسه‌ای شوید. تولید محتوا شاید در ظاهر کار ساده‌ای به نظر برسد؛ اما اگر هدف تولید محتوا را مشخص نکرده و مخاطب خودتان را نشناسید، فقط پول اضافی خرج می‌کنید. برای اینکه محتوای اثربخش داشته باشید باید مشخص کنید که قرار است با تولید محتوا به کجا برسید و بعد از آن ببینید چه محتوایی شما را به آن نقطه می‌رساند. شناخت پرسونا یا مخاطب هدف و نیازها، سوالات و دغدغه‌های او، می‌تواند شما را سریع‌تر به هدفتان برساند.

قدم دوم: بهترین نوع محتوا

بعد از تعیین هدف و شناخت نقاط درد مخاطب، باید ببینیم چه نوع محتوایی می‌تواند اثربخشی بیشتری داشته باشد. نوع یا فرمت محتوا باید بر اساس هدف و سلیقه مخاطب انتخاب شود. انواع محتوا می‌تواند در قالب محتوای متنی (مثل مقالات وبلاگ)، محتوای تصویری (هر نوع تصویر یا اینفوگرافیک)، محتوای صوتی و محتوای ویدیویی باشد. قبل از اینکه برای هر کدام از این محتواها بودجه‌ای خرج کنید، باید به شناخت درستی از مخاطب خود رسیده باشید تا بیشترین اثربخشی را بعد از تولید محتوا تجربه کنید.

تولید محتوا-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

قدم سوم: تحقیق کلمه کلیدی و انتخاب عنوان مناسب

در این مرحله باید از طریق گوگل یا ابزارهای کیورد ریسرچ به عناوین و نیازهای مخاطب دست پیدا کنیم تا عنوان و موضوعی مناسب برای محتوای سایتمان انتخاب کنیم و درمورد آن محتوایی بنویسیم که نیاز مخاطب را بر طرف می نماید یکی از ابزارهای خوب که کار ما را در انتخاب موضوع برای تولید محتوا راحت تر میکند سایت رنک فایند و استفاده از ابزار کیوردیاب آن می باشد.

قدم چهارم: سئو و بهینه سازی محتوا

حتی بهترین محتواها تا زمانی که به دست مخاطب نرسند، سودی برای شما نخواهند داشت. برای اینکه محتوا در دسترس مخاطب قرار بگیرد باید آن را بهینه کنید. اگر در سایت خود مقاله‌ای منتشر می‌کنید، باید اصول سئو را بشناسید و با سئو کردن محتوا به موتورهای جستجو اجازه دهید محتوای شما را به دست مخاطب هدف‌تان برسانند. بهینه کردن محتوا با توجه به اینکه محتوا را در چه کانالی منتشر می‌کنید، اصول و قوانین خاص خودش را دارد و باید در این زمینه همیشه خودتان را به روز نگه دارید.

تولید محتوا-کاماپرس

قدم پنجم: ترویج محتوا

بعد از تولید محتوا، نوبت به انتشار آن می‌رسد. تعیین کنید که می‌خواهید محتوا را در چه کانالی یا چه بستری منتشر کنید. آیا محتوای شما یک مقاله بلاگ است یا معرفی یک محصول؟! آیا قرار است آن را در سایت خودتان منتشر کنید یا به جز سایت، در شبکه‌های اجتماعی هم انتشار می‌دهید؟! در هر کانالی که محتوا را منتشر کردید، از کانال‌های دیگر برای تبلیغ محتوا کمک بگیرید. مثلا بعد از انتشار یک مقاله در بلاگ سایت، خلاصه‌ای از آن را در شبکه‌های اجتماعی مختلف منتشر کنید و از مخاطبان بخواهید برای مطالعه کامل مقاله به بلاگ شما سر بزنند.

قدم ششم: به روز رسانی و کنترل محتوا

در نهایت محتوایی می‌تواند شما را به هدفتان نزدیک کند که همیشه آن را زیر نظر داشته باشید. بعد از انتشار محتوا باید بررسی کنید که عملکرد محتوا خوب بوده است یا نه. برای این کار از ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول استفاده کنید و هیچ وقت محتوایی که منتشر کردید را به امان خدا رها نکنید! به روز رسانی محتوا می‌تواند علاوه بر افزایش ترافیک سایت، شما را از هزینه تولید محتوای جدید هم نجات دهد!

آژانس ارتباطات خلاق رویانو

آژانس رویانو در زمینه دیجیتال مارکتینگ، تولید محتوا و طراحی سایت در اصفهان فعالیت دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به سایت رویانو مراجعه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : رنک فایندرویانو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز