وانت جدید ایران خودرو با موتور پژوپارس پلاس به بازار می‌‌آید

لست سکند

وانت جدیدی که امسال توسط شرکت ایران خودرو به بازار می آید عنوان پرفروش ترین وانت کلاس C جهان را یدک می کشد و به موتور پژو پارس پلاس تجهیز شده است.

به گزارش کاماپرس، وانت جایگزین پیکان وانت – یا همان باردو – به نام آریسان نامیده شده و سومین خودروی پرفروش در سگمنت وانت C در جهان محسوب می شود. این وانت با4800 دستگاه فروش، بعد از وانت های تولیدی توسط فیات و رنو در این کلاس، بیشترین فروش را به خود اختصاص داده است.

وانت‌سوارها از وانتی که توسط ایران خودرو جایگزین پیکان‌وانت شد رضایت چندانی ندارند اما همین محصول در رده سوم پرفروش ترین وانت‌های جهان – البته در کلاس C  – قرار گرفته است.

بی کیفیت اما رکوردار در فروش!

روزنامه هفت صبح در این باره نوشته است؛ وانت آریسان قرار بود خاطره بد پیکان‌وانت را از ذهن مشتریان ایران خودرو پاک کند و نشان دهد که آبی پوشان جاده مخصوص هم می توانند وانتی باکیفیت تولید کنند اما در نهایت این خودرو تبدیل به محصولی شد که گوی رقابت را در بی کیفیتی از باردو ربود!

راز آسمان پایتخت

وانت‌پیکان با تمام انتقاداتی که به آن وارد بود اما در برابر بارهایی که رویش می گذاشتند خم به ابرو نمی آورد. آریسان اما وانتی بود که با تصاویر متعددی از نمونه های شاسی شکسته از وسط نصف شده‌اش به شهرت رسید. همچنین با دو ستاره کیفیت یکی از بدترین خودروهای تولید داخل بود.

نسل دوم آریسان قرار است در سال جاری که ششمین سال آغاز تولید این وانت در ایران خودرو است با تیراژ 5هزار دستگاه تولید شود. آریسان که تا پیش از این هم در سایت خراسان و هم در سایت تبریز ایران خودروتولید می شد حال قرار است فقط در سایت خراسان تولید شود که به گفته ایران خودرویی‌ها ظرفیت 30 هزار دستگاهی دارد.

اخبار مهم و پربازدید امروز را بخوانید:

قیمت 200 میلیونی برای وانت‌جدید

پیشرانه 1.7 لیتری دوگانه سوز قبلی آریسان هم با پیشرانه XU 7پلاس جایگزین شده که از همان نوعی است که روی پژو پارس جدید نصب می‌شود. وانت آریسان جدید افزایش ظرفیت مخزن گاز به 75 لیتر و کاهش ظرفیت مخزن بنزین به 40 لیتر را تجربه کرده که بدین معناست که نمی توانید چندان روی بنزین به عنوان سوخت اصلی آریسان حساب باز کنید و بهتر است آدرس پمپ گازهای نزدیک تان را با دقت بیشتری به خاطر بسپارید.

جالب است بدانید وانت آریسان سومین خودروی پرفروش در سگمنت وانت C در جهان با فقط 4800 دستگاه فروش در سال گذشته بود. در حالی که وانت‌های کلاس D در بیشتر بازارهای بین المللی در حال کسب محبوبیت اند  قیمت این وانتها در ایران حداقل چهار برابر بودجه ای است که برای خرید وانت به آن نیاز است. پس به نظر نمی رسد خریداران ایرانی حالاحالاها از شر آریسان 165 میلیون تومانی که پیش بینی می شود قیمتش در نسخه جدید به حدود 200 میلیون تومان هم برسد خلاص شوند.

مشروح این گزارش را در روزنامه هفت صبح شنبه 19 تیرماه 1400 بخوانید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

4 دیدگاه برای “وانت جدید ایران خودرو با موتور پژوپارس پلاس به بازار می‌‌آید

  1. رامین گفته:

    جالبه خر همان خر فقط یاد گرفتین پالانش را عوض کنین و از همه مهمتر کشور ما با تمام کشورها فرق میکنه ماشین صفر از کمپانی در میاد غیر از اینکه امکانات پس از فروش نداره جدیدا لوازم دست دوم را رو ماشینهای صفر میبندید

  2. آرش گفته:

    آریسان ماشین خوبیه الکی تو سرش نزنید
    پژو آردی داشتم قبل اینکه بخرم همه میگفتن نگیر بدرد نمیخوره ۷ سال داشتمش خرجش فقط لنت و روغن بود. مثل بنز از گردنه‌های جاده شمال میرفت بالا پژو ۲۰۶ و پژو ۴۰۵ و پراید همه بغل جاده کاپوتا رو زده بودن بالا خنک شن.
    یه جنس خوب و ارزون میاد تو بازار بعضی شرکتا بخاطر منفعت خودشون میزنن تو سرش که فروش نکنه.

  3. محمد گفته:

    چین و کره در خودرو سازی به کجا رسیدن حالا این خاک بر سرها هنوز دنبال وانتی کردن محصولات خودشونن

  4. سعید گفته:

    ایرانی ها از قدیم دنبال ترکیب کردن وسایل حمل و نقل بودند. نمونه قدیمی اش قاطر و استر. نمونه های ماشینی اش پیکان پژو، پژو آردی، پی کی ، وانت آریسان
    خودروسازی که طراح و سازنده قطعاتی مثل موتور نباشد، فقط بخشهای ماشینهای مختلف با هم ترکیب میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز