تقاضای وام خودرو و مسکن بازنشستگان با تاسیس یک بانک اختصاصی

وام قرض الحسنه
لست سکند

بازنشستگان خواستار تاسیس بانک  اختصاصی برای خود هستند که در این بانک وام مناسب برای تامین نیازهایی از قبیل احداث، بازسازی و ودیعه مسکن، خود اشتغالی فرزندان، خرید و تبدیل وسائل مصرفی با دوام خانگی و خودرو پرداخت شود.

به گزارش کاماپرس، بازنشستگان برای استیفای حقوق و مزایایی که سال ها از آنها دریغ شده و زندگی و معیشت بسیاری از آنها را به زیر خط فقر برده است دست از تلاش برنمی دارند.

در تازه ترین تحول، یکی از فعالان حوزه بازنشستگی در گفتگو با ایلنا مطالبات این اقشار را از رئیس جمهور جدید ایران بیان کرده است. بنا به اعلام خبرگزاری کار ایران  وحید محمدزاده (بازنشسته کشوری) در ارتباط با مطالبات بازنشستگان از دولت سیزدهم، خواسته‌هایی را برشمرده که برخی از این خواسته ها را در ادامه مرور می کنیم:

– تاسیس بانک ویژه بازنشستگان کشوری به منظور سرمایه گذاری در فعالیتهای تولیدی و خدماتی سودآور، حمایت مالی مناسب از بازنشستگان کارآفرین و متخصص برای احداث و تقویت بنگاههای اقتصادی کوچک برای افزایش رفاه و کیفیت زندگی آنان و تاثیر مثبت در بهره وری و کارآمدی اقتصادی کشور و تخصیص وام های مناسب برای تامین نیازهای بازنشستگان کشوری شامل وام احداث، بازسازی و ودیعه مسکن، وام خود اشتغالی فرزندان، وام خرید و تبدیل وسائل مصرفی با دوام خانگی و وام خودرو.

– مشارکت دادن بازنشستگان متخصص و مجرب در اداره امور سازمان متعلق به خودشان از طریق عضویت با حق رای حداقل یک نفر در هیات امناء، دو نفر در هیات مدیره و یک نفر در هیات نظارت صندوق.

راز آسمان پایتخت

وام بازنشستگان

– فراهم آوردن بستر مناسب و زندگی با کیفیت برای بازنشستگان کشوری و خانواده تحت پوشش آنها از طریق تصویب قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان و شاغلین همتراز و پیش بینی بودجه مناسب در لوایح بودجه سنواتی جهت اجرای صحیح قانون موصوف.

– حسابرسی دقیق کلیه هلدینگ‌ها و شرکتهای وابسته به صندوق از منظر سیستم مدیریت عملکرد و بهره وری در حوزه‌های سرمایه و دارائی‌ها، مدیریت و سرمایه انسانی، حقوق و دستمزد مدیران و کارکنان، ضرورت وجود، واگذاری یا تبدیل مدیریت بنگاهها با توجه به بستر سودآوری و طرح توسعه ملی و فرا ملی بنگاههای وابسته و نهایتا تدوین برنامه راهبردی برای توسعه فعالیتهای اقتصادی سودآور و حذف یا تبدیل فعالیتهای ضررده و خسارت آور.

– تهیه و تدوین طرح جامع نظام سلامت بازنشستگان کشوری و خانواده تحت پوشش آنها از طریق اعمال یک سیستم جامع و کارآمد بیمه ای با بازنگری و اصلاح قوانین و مقررات جاری بیمه های پایه و تکمیلی و استقرار یک سیستم واحد و یکپارچه بیمه‌ای.

– احداث و تجهیز کامل یک بیمارستان فوق تخصصی چند لایه ۱۰۰۰ تختخوابی در پایتخت و ۵ بیمارستان حداقل ۳۰۰ تختخوابی در ۵ منطقه جغرافیائی و استان‌های همجوار مختص جمعیت ۱.۵ میلیون نفری بازنشستگان کشوری برای سهولت و سرعت دسترسی آنها به خدمات پزشکی ویژه سالمندان.

– انعقاد قرارداد سازمان ملی بازنشستگی کشوری با مراکز عمده تولیدی و فروشگاهی، اقامتگاه‌ها، استراحتگاه و مراکز مسافرتی در داخل و خارج از کشور برای برخورداری بازنشستگان کشوری و خانواده آنان از امکانات و تسهیلات رفاهی مزبور با حداقل ۲۰ درصد تخفیف دائمی.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز