وام اجاره هنوز نیامده دچار دلال بازی شد!

تور لحظه آخری-کاماپرس

گزارش های منتشر شده در رسانه ها نشان می دهد وام اجاره در حالی که هنوز در مراحل ابتدایی ثبت درخواست قرار دارد دچار دلال بازی واسطه هایی شده که به خرید و فروش این وام روی آورده اند.

به گزارش کاماپرس: موضوع وام ودیعه مسکن که این روزها با تعیین مبلغ وام مطرح شده، هنوز نیامده درگیر حاشیه شده و سر از بازار خرید و فروش درآورده است. به نوشته روزنامه خراسان، با این که هنوز «نه به بار است و نه به دار» و معلوم نیست به کدام ثبت نام کننده وام تعلق می گیرد آن هم با وجود اولویت ها و ثبت نام حدود ۱.۵ میلیون سرپرست خانواده یعنی بیش از ۲ برابر بودجه در نظر گرفته شده، این وام ها توسط برخی در حال خرید و فروش است که دستگاه های نظارتی و مسئولان مربوط باید برای مقابله با آن چاره ای بیندیشند.

فروشندگان وام اجاره کدرهگیری صوری می‌گیرند

خراسان نوشته است: یکی از بنگاه های املاک که برای خرید کدپستی با او تماس گرفته و از او خواسته بودیم به ما کمک کند تا برای گرفتن وام یک کد رهگیری صوری بگیریم به خبرنگار ما گفت: «مشاوران املاک کمی هستند که از این کارها می کنند بهتر است با فروشندگان وام صحبت کنید.» به همین دلیل در آگهی های مختلف به دنبال فروشندگان وام رفتیم تا شاید بتوانیم هزینه دورزدن قانون را پیدا کنیم.

تهران ۸میلیون،کلانشهرها ۵میلیون

راز آسمان پایتخت

در یکی از تماس ها یکی از فروشندگان وام در واتس اپ به سوالات ما پاسخ داد. او قیمت وام ودیعه مسکن در تهران را ۸ میلیون تومان و در کلان شهرها ۵ میلیون تومان اعلام کرد. وقتی از او می پرسم که چطور این وام را که فقط به حساب صاحبخانه واریز می شود به فروش می رساند، می گوید: «یکی از شرایط فروش این وام همین است که شما مالک ساختمان باشید و ما با استفاده از کد ملی ثبت نام کننده های وام و کدپستی منزل شما کد رهگیری می گیریم و ضامن وام گیرنده را هم شما باید معرفی کنید.» وقتی از او پرسیدم که چطور اطمینان دارید که این وام به ثبت نام کننده شما تعلق می گیرد، گفت: «شما فقط مشخصات خود و کدپستی تان را در اختیار ما قرار دهید و هزینه خرید وام را بعد از اطمینان از شما دریافت می کنیم.»

اجاره کارت ملی برای فروش وام اجاره

فروشندگان وام با اجاره کارت ملی سرپرست خانوارهایی که در اولویت های دریافت وام ودیعه قراردارند و ثبت نام آنها، احتمال دریافت وام شان را بالا برده‌اند و با زد و بند با برخی از مشاوران املاک بعد از محرز شدن نام دریافت کنندگان وام اقدام به تهیه کد رهگیری صوری خواهند کرد و با قیمت هایی که در بالا به آن اشاره کردیم وام را می فروشند.

مطالب مرتبط را بخوانید:

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز