وام اجاره و 3 نکته مهم برای ثبت نام این وام

تورهای مسافرتی لحظه آخر

وام اجاره یا همان وام ودیعه مسکن طرحی است که توسط دولت برای کمک به مستاجران تدوین شده اما لازم است متقاضیان در مورد این وام برخی نکات مهم را بدانند.

به گزارش کاماپرس، طرح وام اجاره – وام ودیعه – بعد از چند هفته که اخبار گوناگونی از آن منتشر می شد سرانجام به اجرا درآمد و ثبت نام برای دریافت این وام از امروز شنبه 4 مرداد انجام می شود. مهلت ثبت نام وام اجاره در ساعت ۲۴ روز پنجشنبه 9 مردادماه 1399 به پایان می رسد و از ۱۵ تا ۲۰ مرداد معرفی متقاضیان دریافت این تسهیلات به بانک‌ها آغاز می‌شود.

متقاضیان برای دریافت وام اجاره باید 3 نکته مهم را مدنظر قرار دهند که این سه نکته را در ادامه مرور می کنیم.

1. متقاضیان ابتدا باید ثبت نام پیامکی انجام دهند

بر اساس اعلام محمود زاده معاون وزیر راه و شهرسازی افرادی که واجد شرایط دریافت وام اجاره هستند می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح امروز- شنبه ۴ مردادماه – با ارسال کد ملی سرپرست خانوار به شماره پیامکی ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ از طریق تلفن همراه که به نام خود متقاضی باشد، در ثبت‌نام اولیه دریافت تسهیلات اجاره شرکت کنند. بنابراین گام ابتدایی ثبت نام پیامکی است و متقاضیان از مراجعه به بانک ها یا جستجو در اینترنت برای یافتن سامانه ثبت نام خودداری کنند.

راز آسمان پایتخت

2. ثبت نام در سامانه گام دوم است

بنا به اعلام این مقام مسئول از آنجا که ثبت نام وام اجاره مثل ثبت‌نام مرحله دوم مسکن ملی در دوران شیووع کرونا است، مقرر شده است که فعلا ثبت نام اولیه از طریق ارسال پیامک باشد و بعد متقاضیان در زمان‌بندی اعلامی باید در سامانه وزارت راه و شهرسازی به نشانی www.tem.mrud.ir  ثبت نام کنند. پس متقاضیان برای ثبت نام در سامانه مذکور باید در انتظار زمان بندی اعلامی وزارت راه و شهرسازی باشند.

3. شروط مهمی که متقاضیان وام اجاره باید دارا باشند

شرایط متقاضیان این وام از این قرار است:

  • فرم (ج) متقاضیان دریافت این تسهیلات باید «سبز» باشد
  • نداشتن سابقه مالکیت از سال ۸۴ به بعد
  • متاهل یا سرپرست خانوار بودن
  • داشتن سابقه 5 سال سکونت در شهر مورد تقاضا
  • دارا بودن اجاره نامه رسمی و ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات به همراه کد رهگیری

سبز بودن فرم ج به این معنی است که متقاضی نباید بدهی بابت وام به بانک مسکن داشته باشند.

مطالب مرتبط را بخوانید:

شایان ذکر است؛ این وام با نرخ 13 درصد برای مستاجران تهرانی ۵۰ میلیون تومان، برای مستاجران شهرهای بزرگ ۳۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۱۵ میلیون تومان است . به علاوه، وام اجاره اقساط ماهیانه ندارد و مستاجران فقط سود ۱۳ درصدی را به صورت ماهیانه به بانک پرداخت می کنند. ضمنا وام به حساب مالک واریز می‌شود و پس از پایان قرارداد، اصل مبلغ به بانک برگردانده می‌شود.

 

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز