هیوندای سوناتا YF ؛ کره‌ای جذابی که با 5 ایراد آن باید ساخت (تصاویر)

لست سکند

انواع مدل های هیوندای سوناتا در ایران بسیار محبوب هستند و YF نیز از این محبوبیت بی بهره نیست اما در این خودروی کره ای جذاب 5 ایراد وجود دارد که علاقه‌مندانش باید با آن کنار بیایند.

به گزارش کاماپرس، هیوندای سوناتا از زمانی که چرخش به جاده های ایران باز شده به عنوان یک سواری لوکس و جذاب جای خود را در دل ماشین بازهای ایرانی باز کرده است. مدل های مختلفی از این خودرو در ایران موجود است که روزنامه هفت صبح از میان آنها هیوندای سوناتا YF را زیر ذره بین قرار داده و به 5 ایراد آن اشاره کرده است. تا فراموش نشده این را بگوئیم که هیوندای سوناتا YF در مدل های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ در بازار خودرو خرید و فروش می‌شود و برای خرید آن باید بین ۶۳۰ تا ۷۷۰ میلیون تومان هزینه کنید.

1. گیر کردن کف خودرو

فاصله میان کف هیوندای سوناتا با زمین کم است و همین باعث می شود به کرات و بخصوص در ناهمواری خیابان‌های ایران کف خودروی تان به زمین گیر کند و اگر حواستان نباشد کلی خرج زیربندی روی دستتان بگذارد.

2. ترکیدن تایر

راز آسمان پایتخت

فاق تایرهای سوناتا کوتاه است و باید به تنظیم باد آن دو برابر توجه داشته باشید. اگر باد تایر های این خود را کم باشد و ترمز ناگهانی زده شود احتمال ترکیدن تایرهای جلو خیلی بالاست.

3. سروصدای کابین

سانروف سوناتا برای دیدن آسمان آبی بالای سرتان دوست داشتنی است اما نه زمانی که به سر و صدا بیفتد و در سرعت‌های بالا عاصی تان کند. ایراد اساسی سوناتا YF این است که ساندروف و در کل کابینه اش به زودی به سر و صدا می‌افتد از اینرو بهتر است نمونه‌های کم کارکرد آن و ترجیحاً مدل های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ را بگیرید.

مطالب مرتبط را بخوانید:

4. حساسیت موتور

شاید با دیدن عدد ۱۹۷ اسب بخار در بروشور خودرو حسابی دلتان را صابون زده که قرار است روی هر خودروی دیگر در اتوبان را کم کنیم اما تجربه نشان داده سوناتا YF در سرعتهای بالا دچار مشکلات فنی متعدد می‌شود. در کارکرد بالای ۵۰ هزار کیلومتر اگر عدد نمایشگر سرعت خودرو از ۱۵۰ بالاتر رفت منتظر یاتاقان زدن موتور باشید. همچنین هر ۵ هزار کیلومتر باید روغن خودرو را تعویض کنید. با توجه به حساسیت موتور حتماً باید روغن مخصوص و از برندهای خارجی برای استفاده کنید. در ضمن اگر یاتاقان زدن خود را خودرو را دوست ندارید حتما به فکر تعویض منظم فیلتر روغن هم باشید ؛البته فیلتر روغن اورجینال.

5. مصرف سوخت بالا

دو برابر شدن مصرف سوخت سوناتا به خصوص در مدل‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ مشکلی معمول در این سواری کره ای است. برای حل این مشکل باید در هر ۱۵۰ هزار کیلومتر استفاده کاتالیست‌ها تعویض بشوند. شمع‌های سوناتا هم باید زود به زود تعویض شوند. البته فراموش نکنید بهتر است از شمع سوزنی گرم برای YF استفاده شود وگرنه تعویض شمع چندان تاثیری روی افزایش مصرف سوخت نخواهد داشت.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : هیوندای
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز