همه آنچه باید درباره پلنت بدانید

مرکز نوآوری پلنت

«پلنت» اولین مرکز نوآوری صنعت بیمه ایران است که در خردادماه 1398 افتتاح شد. این مجموعه به استارتاپ‌ها و شرکت‌های بیمه، با توجه به استانداردهای مشخص‌‍‌شده و کیفیت لازم، خدمات ارائه می‌دهد. به‌علاوه پلنت درتلاش است که فعالان حوزه سلامت، حمل‌ونقل، گردشگری و شهرهای هوشمند را جذب کند و محصولات و خدمات آن‌ها را در کنار فرآیندها و محصولات بیمه‌ای قرار دهد، تا منجر به خلق ارزش جدید شوند.

در ادامه کاماپرس به ۷ نکته جامع درباره این مرکز می‌پردازد که می‌تواند برای فعالان حوزه بیمه مفید باشد؛

1. مرکز پلنت در محل کارخانه نوآوری آزادی، به عنوان اولین شعبه اقماری پارک فناوری پردیس، کار خود را آغاز کرد. ساخت پلتفرم این مجموعه از بهمن‌ماه سال 1397 آغاز شد.

۲. سرمایه‌گذار مرکز پلنت، شرکت سرمایه‌گذاری «سرآمد اندوخته‌سازان فردا» است. هزینه تکمیل ساخت دفتر و مجهز کردن آن نزدیک به 2 میلیارد تومان اعلام شده است.

۳. در حال حاضر، مدیر ارشد مجموعه پلنت محمود کریمی است. این مجموعه در دوره‌های شتاب‌دهی، تیم‌هایی را جذب می‌کنند؛ نخستین دوره جذب تیم‌ها توسط پلنت در سال 1398 صورت گرفت.

راز آسمان پایتخت

۴. میزان سرمایه‌گذاری مرکز نوآوری پلنت بسته به بلوغ و استعداد کسب و کارها متفاوت است؛ اما برای برگزاری دوره شتاب‌دهی 6 ماهه با توجه به موارد گفته شده برای هر تیم، بین 100 تا 200 میلیون تومان سرمایه نقدی، و همین میزان سرمایه غیر نقدی درنظر گرفته شده است.

۵. سال گذشته مرکز نوآوری پلنت مجله تخصصی و الکترونیکی «اینشورتک» را منتشر کرد. این مجله توسط نهادهایی مثل پژوهشکده بیمه، هلدینگ سرآمد، ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی، پادیوم، فین‌نووا و بیمه‌های زندگی باران، حافظ، رازی، تجارت‌نو، دی، سامان و ملت، حمایت و به صورت ماهیانه منتشر می‌شود.

۶. آکادمی پلنت از جمله اجزای این مجموعه است که به نهادهای موجود در صنعت بیمه کمک می‌کند تا نیروی مناسب برای حوزه‌های تخصصی خود را پیدا کنند.

۷. از جمله رویدادهای سال گذشته مرتبط با مرکز پلنت، می‌توان به برگزاری نشست اولویت‌های شرکت‌های بیمه برای ورود به دنیای اینشورتک در جریان پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران اشاره کرد. این مجموعه امسال نیز به همکاری با بیمه سامان درخصوص برگزاری رویداد آنلاین معرفی نیازهای فناورانه شرکت بیمه سامان با عنوان رویداد وارونه پرداخت.

 

مرتبط با : پلنت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز