همه آنچه باید درباره روند مصاحبه و دریافت ویزای غیرمهاجرتی آمریکا بدانید

مصاحبه سفارت-کاماپرس
لست سکند

اگر قصد دارید برای ویزای غیر مهاجرتی جهت ورود به ایالات متحده آمریکا به عنوان یک بازدید کننده موقت درخواست دهید، بهتر است آگاهی خود را درباره روند مصاحبه و مراحل دریافت ویزا از سفارت افزایش بدهید. بدون شک همه درخواست‌ها و مراحل ویزا را نمی‌توان در روز مصاحبه تکمیل کرد.

به گزارش کاماپرس، به دلیل تعطیلی سفارت خانه آمریکا در ایران، وقت سفارت امریکا و پرداختی سفارت آمریکا برای متقاضیان ایرانی معمولا توسط نزدیک‌ترین سفارتخانه یا کنسولگری ایالات متحده امریکا در کشورهای همسایه ایران نظیر قطر و عمان صورت می‌گیرد. در ادامه مطلب اطلاعات تکمیلی ویزای آمریکا بررسی می‌شود؛

زمان انتظار برای مصاحبه  و شرایط معافیت از مصاحبه

زمان تخمینی انتظار برای دریافت وقت مصاحبه ویزای غیر مهاجرتی، در سفارت یا کنسولگری ایالات متحده بر اساس حجم کاری و کارکنان تعیین می‌شود و می‌تواند از هفته به هفته متفاوت باشد.

همچنین برای تعیین صلاحیت خود برای معافیت از مصاحبه و مطالعه دستورالعمل های ارسال درخواست ویزای غیر مهاجرتی می‌توانید به وب سایت سفارت یا کنسولگری مراجعه کنید. توجه داشته باشید که متقاضیان باید تابعیت یا مقیم کشوری باشند که در آن درخواست می‌کنند تا واجد شرایط درخواست از طریق معافیت مصاحبه باشند.

سفارت آمریکا-کاماپرس

شرایط لازم برای قرار مصاحبه سریع

اگر موقعیتی فوری و پیش‌بینی نشده مانند مراسم تشییع جنازه، پزشکی یا تاریخ شروع مدرسه و دانشگاه وجود داشته باشد، بخش‌های کنسولی خارج از کشور ممکن است بتوانند تاریخ مصاحبه شما را تسریع کنند و جلو بیندازند. فرآیند درخواست مصاحبه سریع ویزای غیر مهاجرتی بسته به مکان متفاوت است. باید به دستورالعمل‌های موجود در وب‌سایت بخش ویزای سفارت یا کنسولگری که در آن مصاحبه می‌کنید رجوع کرده و یا به سایت تعیین وقت آنلاین آن‌ها مراجعه کنید.

راز آسمان پایتخت

البته لازم به ذکر است  که در همه موارد ابتدا باید فرم درخواست ویزای آنلاین (DS-160) را ارسال کرده و پرداختی‌های سفارت آمریکا را پرداخته و اولین قرار مصاحبه موجود را تعیین کنید. تنها در این مرحله بخش کنسولی درخواست شما را برای قرار ملاقات سریع بررسی می‌کند. همچنین سفر به منظور شرکت در جشن‌های عروسی و فارغ التحصیلی، کمک به بستگان باردار، شرکت در یک کنفرانس سالانه تجاری/آکادمیک/حرفه‌ای و یا گردشگری ، واجد شرایط قرارهای مصاحبه سریع نمی باشد. برای چنین سفرهایی، می‌توانید از قبل یک قرار ملاقات معمولی برای ویزا تعیین کنید.

مراحل اداری

دو حالت ممکن است برای درخواست ویزای ایالات متحده اتفاق بیوفتد. افسر کنسولی یا ویزا را صادر می‌کند یا رد می‌کند. اگر متقاضی ویزا نتوانسته باشد واجد شرایط بودن ویزا را ثابت کند، افسر کنسولی باید آن درخواست را رد کند. با این حال، برخی از درخواست‌های ویزا رد شده ممکن است نیاز به پردازش اداری بیشتری داشته باشند. در صورت نیاز به رسیدگی اداری بیشتر، افسر کنسولی در پایان مصاحبه به متقاضی اطلاع می‌دهد. مدت زمان پردازش اداری بر اساس شرایط فردی هر مورد متفاوت خواهد بود. در پایان دوره پردازش اداری، افسر کنسولی ممکن است به این نتیجه برسد که متقاضی اکنون واجد شرایط ویزایی است که برای آن درخواست کرده است و یا همچنین ممکن است به این نتیجه برسد که متقاضی همچنان واجد شرایط دریافت ویزا نیست.

زمان انتظار پردازش ویزا  متقاضیان ویزای غیر مهاجرتی

اطلاعات مربوط به زمان انتظار ویزای غیر مهاجرتی برای مصاحبه و بازه‌های زمانی پردازش ویزا، در در وب سایت‌های سفارت و کنسولگری ایالات متحده در سراسر جهان قرار داده شده است. البته زمان انتظار پردازش شامل زمان مورد نیاز برای بازگرداندن گذرنامه به متقاضیان، چه از طریق پیک و چه از طریق  پست نمی‌شود.وب‌سایت‌های سفارت و کنسولگری همچنین هر گونه رویه اضافی را برای دانشجویان، بازدیدکنندگان تبادلی و افرادی که نیاز به وقت مصاحبه قبلی برای ویزا دارند، توضیح خواهند داد.

روزهای کاری نیز فقط به روزهایی اطلاق می‌شود که سفارت باز است و شامل تعطیلات آخر هفته و تعطیل نمی‌شود و به متقاضیان ویزا توصیه می‌شود که زودتر از تاریخ پیش‌بینی شده سفر، برای ویزای خود اقدام کنند.

در حال حاضر نزدیک ترین زمان را برای مصاحبه ایرانی‌ها را می‌توان در کشورهای عمان و قطر گرفت. تعیین وقت‌های سفارت آمریکا در عمان و قطر معمولا برای دو ماه بعد در دسترس می‌باشد که متقاضیان می‌توانند برای تعیین وقت دقیق‌تر و آسان‌تر با سفر هالیدی در تماس باشند.

سفارت آمریکا- کاماپرس

تعیین وقت مشاوره و  پرداختی سفارت آمریکا توسط سفر هالیدی

تمام مراحل پر کردن فرم‌های سفارت آمریکا ، واریزی سفارت آمریکا یا پرداختی سفارت آمریکا MRV FEE ، گرفتن و تعیین وقت سفارت آمریکا، توریستی و تحصیلی، پرداخت هزینه SEVIS FEE در کشورهایی که می‌توان برای ایرانیان اقدام کرد را سفر هالیدی به آسانی برای تمام متقاضیان انجام می‌دهد.

پرداخت واریزی سفارت آمریکا در کشورهای مختلف بدون واسطه انجام می‌گردد که یا با کردیت کارت و یا اگر نیاز به پرداخت بانکی در کشور مقصد باشد، از طریق دفاتر سفر هالیدی در خارج از کشور به آسانی انجام می‌گردد.

انتهای پیام

مرتبط با : سفر هالیدی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز