هرآنچه که باید درباره های وب بدانید

شرکت داده‌گستر عصر نوین با نام تجاری «های وب» یکی از شرکت‌های فعال در حوزه مخابرات و ارتباطات کشور است. دو درصد از بازار اینترنت ثابت کشور متعلق به های وب است و اکثر مخاطبان آن را با ارائه خدمات اینترنتی می‌شناسند.

کاماپرس در ادامه به ۱۳ نکته درباره های وب اشاره می‌کند که برای مشتریان و فعالان حوزه فناوری ارتباطات قابل توجه است؛

۱. شرکت «داده‌گستر عصر نوین» در سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را به‌عنوان شرکت ارائه‌دهنده خدمات انتقال داده آغاز کرد.

۲. مالکیت شرکت در سال ۱۳۸۸ به بخش خصوصی واگذار شد و از سال ۱۳۹۱با نام تجاری های وب به فعالیت خود ادامه داد.

۳. بر اساس قرارداد منعقد شده میان شرکت های وب با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۱۳۹۳، ارائه اینترنت روستایی پرسرعت به ۲۵ هزار رو‌ستا برای مدت ۱۰ سال بصورت انحصاری به این شرکت واگذار شد.

راز آسمان پایتخت

۴. در سال ۱۳۹۳، های وب موفق به دریافت پروانه رادیو ترانک عمومی کشور شد. این پروانه امکان ارائه سرویس‌های متنوع سازمانی را برای شرکت‌های دارنده فراهم می‌کند. همچنین سال ۱۳۹۴ پروانه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه ارتباطات ثابت را از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اخذ کرد.

۵. علاوه بر موارد ذکرشده پروانه‌های دیگری نیز جهت عرضه خدمات متنوع به مشتریان کسب شده است. پروانه ارائه خدمات عمومی انتقال داده‌ها از طریق ارتباطات ماهواره‌ای و پروانه انتقال داده مبتنی بر فناوری بیسیم ثابت از این موارد هستند.

۶. مدیرعامل اجرایی شرکت در حال حاضر ایمان میری است. تعداد نیروی انسانی فعال در های وب به بیش از هزار و ۵۰۰ نفر می‌رسد  و ۳۱ دفتر استانی خدمات های وب را در سراسر کشور ارائه می‌کنند.

۷. درسال ۱۳۹۵ های وب با ارائه خدمات در ۵۴۳ شهر توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به‌عنوان یکی از‌ شرکت‌های برتر معرفی شد.

۸. ارائه خدمات اینترنت بی‌سیم، پهنای باند، مرکز داده‌ها و مکالمات تلفنی بین‌المللی از مهم‌ترین فعالیت‌های شرکت هستند.

۹. های وب در سال ۱۳۹۵ همکاری خود را با یکی از بزرگترین اپراتورهای مخابراتی دنیا یعنی «ودافون» آغاز کرد. بدین ترتیب های وب قادر به ارائه پلتفرم اینترنت اشیاء ودافون، استفاده از توانمندی‌های فنی و ارائه محصولات و خدمات این شرکت بین‌المللی در بازار ایران است.

۱۰. نام شرکت داده‌گستر عصر نوین با نماد های وب در سال ۱۳۹۶ نزد سازمان بورس و اوراق بهادر به ثبت رسید و ۹ درصد از سهام شرکت در همین سال عرضه شد.

۱۱. هم‌اکنون نام نماد «های وب» هم‌ردیف نمادهایی همچون اپرداز، اوان و آسیاتک در گروه اطلاعات و ارتباطات دیده می‌شود.

۱۲. کسب جایگاه نخست بازار و بالاترین‌ پوشش‌دهنده خدمات پهنای باند در اماکن شهری از چشم‌اندازهای شرکت برای آینده است.

۱۳. شرکت های وب جهت توسعه فعالیت‌های خود در سال ۹۷ شرکت پارس‌آنلاین، از شرکت‌های فعال در حوزه اینترنت را با صرف هزینه ۸۸۲ میلیارد تومان خرید. همچنین در سال گذشته ۲۳ درصد از سهام شرکت ایرانیان نت، اپراتور فیبر نوری را از آن خود کرد.

مرتبط با : های وب
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز