هاوینگ بیت کوین؛ عملکرد BTC در دوره بعد چگونه خواهد بود؟

هاوینگ بیت کوین

پس از اینکه ای تی اف‌ها و یا صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت کوینی در ایالات متحده مورد تایید قرار گرفتند، این بار همه توجه فعالان بازار رمزارزها متوجه رویداد بزرگ هاوینگ بیت کوین شده است. تجربه ثابت کرده است که هر چرخه نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین با شگفتی‌هایی همراه بوده است. به طوریکه در تمام رویدادهای مشابه قبلی شاهد رکوردهای قیمتی در اصلی‌ترین رمزارز بازار بودیم.

با توجه به نزدیک بودن رویداد هاوینگ، ممکن است دیدن چرخه بعدی قیمت بیت کوین باعث شگفتی همه شود.

چرخه نقدینگی چه می‌گوید؟

بیت کوین قدیمی‌ترین و قدرتمندترین دارایی حوزه بلاکچین است و در فروردین 1403 وارد چهارمین چرخه نصف شدن پاداش‌های استخراج کننده‌ها خواهد شد. این رویداد باعث بالا رفتن توقع در بین معامله‌گران شده است. چراکه در 3 دوره قبلی، بیت کوین سقف قیمتی جدیدی را برای خود ثبت کرده است.

بیت کوین بعد از تلاش 1435 روزه در سال 2021 از سقف قیمتی سال 2017 خود عبور کرده و موفق به ایجاد سقف فعلی شد. هواداران این رمزارز امیدوارند که سقف فعلی نیز بعد از رویداد هاوینگ در سال 2024 شکسته شده و سقف جدیدی برای آن ثبت شود.

کارشناسان امیدوارند که سقف قیمتی جدید بیت کوین در پاییز 1403 اتفاق بیفتد. دلیل این موضوع، نقدینگی بالایی است که ممکن است از طریق ای تی اف‌ها به این بازار تزریق شود. سقف قبلی بیت کوین در آبان ماه 1400 رقم خورده بود و بیت کوین را به بالاترین قیمت تاریخ خود یعنی 69 هزار دلار رسانده بود. این رقم با رشد بیت کوین از 3 هزار دلار سال 1397 اتفاق افتاد.

راز آسمان پایتخت

مشاهده شاخص کنونی نقدینگی جهانی و مقایسه آن با سال‌های 1400 و 1402 نشان دهنده نسبت خوبی است که ممکن است باعث رشد بیت کوین شود. در حال حاضر نسبت MVRV به مقدار بالای چرخه 3.7 رسیده است و نشان می‌دهد که بیت کوین در ماه‌های آتی امکان زیادی برای رشد خواهد داشت.

هاوینگ بیت کوین - کاماپرس

هاوینگ بیت کوین

بسیاری از سرمایه‌گذاران و فعالان حوزه رمزارزها امید زیادی به رویداد هاوینگ بیت کوین بسته‌اند و رویای رکوردشکنی این رمزارز را در سر می‌پرورانند. نصف شدن پاداش‌های استخراج بیت کوین هر 4 سال یک بار اتفاق می‌افتد تا ارزش دارایی و عطش رسیدن به آن حفظ شود. این موضوع باعث کنترل نرخ تورم در این رمزارز نیز می‌شود.

با کاهش میزان بیت کوین‌های استخراجی، تقاضا برای آن نیز به همان نسبت افزایش پیدا می‌کند. بیت کوین های جدیدی که به ماینرها برای استخراج داده می‌شود نیز کاهش می‌یابد و روند استخراج بیت کوین دو برابر سخت‌تر می‌گردد.

تجربه نشان داده است که قیمت بیت کوین چند ماه قبل از هاوینگ کاهش می‌یابد و در طول دوره هاوینگ ثابت است. معمولا افزایش قیمتی در حدود یک سال بعد از هاوینگ اتفاق می‌افتد. بیت کوین در هاوینگ اول در سال 1391 بیش از 30 هزار درصد رشد کرد. در هاوینگ دوم و در سال 1395 قیمت بیت کوین به 786 دلار افزایش یافت. در سال 1399 و در هاوینگ سوم نیز قیمت بیت کوین به 712 دلار رسید. کارشناسان با توجه به تجربه گذشته و بررسی چارت بیت کوین انتظار دارند که در سال 2025 قیمت بیت کوین به حدود 220 هزار دلار برسد.

قیمت فعالی بیت کوین حدود 42 هزار دلار است که در هفته‌های اخیر روند نوسانی اندکی داشته است. ارزش بازار بیت کوین در حال حاضر حدود 828 میلیارد دلار است.

منبع: https://blog.sarafi.io/bitcoin-halving-how-btc-will-perform/

انتهای پیام

مرتبط با : صرافی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز