هاست وردپرس چیست؟ راهنمای خرید بهترین هاست وردپرس

تور لحظه آخری-کاماپرس

بهترین هاست وردپرس، مهمترین موضوع و دغدغه ای است که هنگام طراحی سایت با وردپرس یا ایجاد کسب‌وکار در بستر وردپرس باید به آن بپردازید. این موضوع آنقدر اهمیت دارد که اگر نادیده گرفته شود می‌تواند تاثیر منفی در فروش و تعداد کاربران سایت شما داشته باشد. البته انتخاب هاست احتمالا از میان ده‌ها ارائه‌دهنده خدمات میزبان وب برای شما کمی گیج کننده به نظر برسد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اینکه چطور بتوانید از همه گزینه‌ها عبور کنید و بهترین انتخاب را برای مدیریت سایت خود داشته، دقیقا همان چیزی است که شما نیاز دارید و در این مطلب به آن پاسخ خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

بهترین هاست وردپرس چه ویژگی‌هایی دارد؟

1. آپ‌تایم بالا

به میزان در‌ دسترس بودن و پایداری سرور در طول ۳۶۵ روز سال آپ‌تایم می‌گویند. درصد آپ‌تایم هاست ورد‌پرس، اولین و مهم‌ترین ویژگی است که هنگام انتخاب هاست باید در‌نظر بگیرید. برای درک این موضوع بهتر است زمان در دسترس نبودن سایت بر‌اساس آپ‌تایم‌های مختلف را بدانید:‌

راز آسمان پایتخت
  • آپ‌تایم ۹۹.۹۹۹ درصد: ۵ دقیقه توقف در سال
  • آپ‌تایم ۹۹.۹۹ درصد: ۵۳ دقیقه توقف در سال
  • آپ‌تایم ۹۹.۹ درصد: ۸ ساعت و ۴۵ دقیقه توقف در سال
  • آپ‌تایم ۹۹ درصد: ۳.۶۵ روز توقف در سال

همان طور که می‌بینید، اختلافات جزئی در درصد آپ‌تایم، تاثیر بزرگی روی کسب‌و‌کار شما خواهد داشت.

برای مثال فرض کنید که شما یک سایت فروشگاهی دارید و در‌آمد شما در طول ۱ روز، ۱۰ میلیون تومان است. حالا اگر در‌صد آپ‌تایم هاست شما ۹۹% باشد، سایت شما حدود ۳.۵ روز در طول سال از دسترس خارج خواهد شد. این یعنی ۳۵ میلیون تومان درآمد از دست رفته در طول سال!

همچنین به‌مرور زمان اعتماد بازدیدکنندگان از شما سلب می‌شود و تاثیرات منفی در رتبه سایت شما در موتور جست‌وجو گوگل دارد.

خوب است بدانید که ما در ایران‌سرور با ارائه آپ‌تایم 99.999 درصد بهترین میزبانی را برای شما مهیا کرده‌ایم.

از طرفی، خرید هاست با آپ‌تایم بالا ‌هزینه‌بر‌تر است؛ در‌نتیجه تنها کافی است با یک حساب‌و‌کتاب ساده در این خصوص، بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین هاست را برای سایت خود انتخاب کنید. در نهایت حتما هنگام خرید هاست، به ضمانت‌نامه‌های ارائه‌شده در‌خصوص در‌صد آپ‌تایم دقت کنید.

2. سرعت و قدرت پردازش بالا

در انتخاب هاست بهینه شده برای وردپرس سرعت وب‌سایت شما تاثیر مستقیمی بر تجربه کاربران و افزایش تعداد بازدیدکنندگان دارد. معمولاً عوامل مختلفی همچون حجم سایت، پهنای باند مصرفی، نوع سیستم‌عامل و کنترل پنل استفاده شده منابع پردازشی هاست را مصرف می‌کنند.

حالا اگر استفاده از این منابع به بالاترین سطح خود برسد، سایت شما دیگر قادر به پردازش اطلاعات نبوده و در چنین شرایطی با خطاهایی مثل خطا در برقراری اتصال به پایگاه داده وردپرس، عدم نمایش برخی داده‌های سایت و… رو‌به‌رو خواهید شد.

بنابراین مؤثر‌ترین راه حل برای جلو‌گیری از این مشکلات انتخاب یک هاست با منابع پر‌دازشی (RAM و CPU) قدرتمند است. همچنین استفاده از تکنولوژی هاردهای پرسرعت SSD، سرعت و قدرت پردازش سرور‌ها را بالا‌تر می‌برد. به‌علاوه با داشتن امکان ارتقاء نسخه PHP نیز از سرعت بیشتری برخوردار خواهید شد.

3. موقعیت قرار‌گیری مناسب سرور‌ها

یکی دیگر از دغدغه‌های مهم موقعیت جغرافیا هاست و سرور شماست که باید سرورهای هاست در نزدیکی عمده کاربران سایت شما قرار بگیرد. موقعیت‌قرار‌گیری سرور‌ها و فاصله آن‌ها با کاربران، به‌طور مستقیم بر سرعت بارگذاری سایت تأثیر می‌گذارد.

سرعت بارگذاری سایت نیز بر تجربه کاربری بهتر، افزایش تعداد کاربران، بهبود سئو و رتبه سایت شما در گوگل، موثر خواهد بود. می‌بینید تمام این موارد به صورت دومینووار بر کسب‌وکار آنلاین شما تاثیر دارد پس هنگام انتخاب هاست ورد‌پرس، حتماً به موقعیت مکانی سرور‌های آن توجه کنید.

4. انتخاب شرکت هاستینگ معتبر، با‌ پشتیبانی سریع و حرفه‌ای

اعتبار، شهرت و سابقه شرکت هاستینگی که از آن هاست ورد‌پرس خریداری می‌کنید، بسیار با‌اهمیت است! معمولاً هاست‌های بهینه شده برای وردپرس تنها توسط برند‌های معتبر و با‌سابقه‌ای ارائه می‌شود که توانسته‌اند در طول فعالیت خود، رضایت و اعتماد مشتریان‌ را به‌دست آورند.

علاوه‌بر این‌، نحوه ارائه خدمات پشتیبانی توسط هاستینگ نیز اهمیت زیادی دارد؛‌ چرا‌ که پس از خرید هاست ورد‌پرس، احتمال وقوع مشکلات بزرگ‌و‌کوچک بسیاری وجود دارد که برای حل آن‌ها به راهنمایی پشتیبانی هاست وردپرس نیاز خواهید داشت. در چنین شرایطی اگر پشتیبانی مشکل شما را در سریع‌ترین زمان ممکن حل نکند، کسب‌و‌کار شما دچار آسیب جدی خواهد شد.

در نتیجه هنگام انتخاب شرکت هاستینگ برای خرید هاست ورد‌پرس، نحوه ارائه خدمات پشتیبانی و تعهدشان نسبت به مشتریان را جزو معیارهای مهم در‌ نظر بگیرید.

منبع

انتهای پیام

مرتبط با : گرین وب
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز