نوروز، بهترین زمان برای انتخاب تور استانبول

استانبول یکی از چشم‌گیرترین شهرهایی است که معماری مسحورکننده، غذاهای خوشمزه و مردمی خونگرم و مهمان‌نواز دارد. شهری که افراد بسیاری از سراسر جهان دوست دارند بارها و بارها از آن بازدید کنند. تجربه تور استانبول در ماه مارس می‌تواند بسیار به‌یادماندنی باشد و به همین خاطر است که آژانس‌های بسیاری به برگزاری تور نوروزی استانبول می‌پردازند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ گردشگری و تفریح، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس استانبول در فصل بهار یا پاییز بسیار دیدنی است. آب‌وهوای استانبول در ماه مارس مطبوع و دلپذیر است. علاوه‌بر این، در نوروز، ازدحام جمعیت نسبتا کمتر است. در اواخر بهار، مسافران قادر به مشاهده جشنواره بین المللی لاله هستند. انتظار می‌رود که آب‌وهوای استانبول در ماه مارس 2023 مانند سال‌های گذشته باشد. میانگین بیشینه دما حدود 13درجه سانتی‌گراد و کمترین آن 6 درجه است.

البته در ماه مارس بهتر است چند لباس گرم همراه داشت. بارندگی از این ماه به تدریج کاهش می‌یابد، اما برای بارش‌های گاه‌به‌گاه احتمالا به یک کت بارانی نیاز است. در این بازه زمانی روزها روشن‌تر و طولانی‌تر هستند؛ بنابراین این ماه برای گشت‌وگذار در شهر بسیار ایده‌آل خواهد بود.

بهترین مکان‌ها برای بازدید در استانبول در ماه مارس

این شهر خوش منظره جاذبه‌های توریستی بسیاری دارد. در ادامه تعدادی از بهترین مکان‌هایی که در تور نوروزی استانبول می‌توان از آنها دیدن کرد، به‌طور مختصر بیان می‌شود؛

راز آسمان پایتخت

تماشای شهر بر فراز برج گالاتا

یکی از برجسته‌ترین ساختمان‌هایی که در افق دیده می‌شود برج گالاتا است. مناظر شگفت‌انگیزی از شهر قدیمی و مکان‌های اطراف آن را ارائه می دهد. این برج قرون وسطایی از سنگ ساخته شده و به برج مسیح معروف است. در حال حاضر بالای برج یک کافه، یک کلوپ شبانه و یک رستوران قرار دارد. منظره کل شهر از بالای برج  تصویری مسحورکننده ارائه می‌دهد.

آشنایی با تمدن‌های مختلف در موزه باستان شناسی استانبول

موزه باستان‌شناسی استانبول مجموعه‌ای از سه موزه شرق باستان، موزه کیوسک کاشی و  موزه باستان شناسی است. بیش از یک میلیون شی از تمدن‌های مختلف در سراسر جهان در این مکان نگه‌داری می‌شود. وجود تابوت اسکندر مقدونی از علل محبوبیت آن است.

معماری ترکیبی مسجد سلیمانیه

مسجد سلیمانیه به زیبایی و آرامش شهرت دارد. این مسجد نمونه کاملی از ترکیب معماری اسلامی و معماری بیزانسی در کنار هم است. این مسجد روزهای سختی را پشت سر گذاشته است؛ در جنگ جهانی اول در باغ‌های اطراف آن آتش سوزی صورت گرفت. در آن زمان از این مکان به عنوان انبار اسلحه استفاده می‌شد.

کاخ دولما باغچه و تزئینات طلایی

کاخ دولما باغچه از جمله کاخ‌های مجلل استانبول است که معمولا با کاخ ورسای مقایسه می‌شود. این بنا در قرن نوزدهم ساخته شده و تزئینات آن از 14 تن ورق طلا تشکیل شده است.

دولما باغچه یکی از پر زرق و برق‌ترین کاخ‌های ترکیه است و از سال 1856 تا 1942 خانه 6 سلطان بوده است. این کاخ در امتداد خط ساحلی ساخته شده و تصویری از یک قصر باشکوه را ارئه می‌دهد.

مسجد آبی، یادگاری از 4 قرن پیش!

مسجد آبی یکی از معروف‌ترین مساجد استانبول است. این بنا که در قرن هفدهم ساخته شده است، هنوز به طور فعال برای عبادت استفاده می‌شود. مسجد در اوقات نماز روزانه مسلمانان بسته است، اما در سایر زمان‌ها، درهایش به روی گردشگران باز می‌شود.

همه بازدیدکنندگان باید کفش‌های خود را در بیاورند و زنان باید موهای خود را بپوشانند. قطعا تماشای 200 شیشه رنگی و 20 هزار کاشی سرامیکی با لاله‌های مختلف نقاشی شده روی آن‌ها ارزش دیدن را دارد. نام این مسجد از کاشی‌های آبی رنگ در طبقات بالای آن الهام گرفته شده‌است.

خیابان استقلال؛ مشهور و پررفت و آمد

احتمالا استقلال باید معروف‌ترین خیابان شهر باشد. پیاده روی در این مسیر تجربه خرید از انواع فروشگاه‌ها و تماشای نمایش‌های خیابانی را در پی دارد. موزه خارق‌العاده مادام توسو، کلیسای شگفت‌انگیز سنت آنتونی پادوآ و موزه پرا در این خیابان قرار دارند. در میان جنب‌وجوش این فضا، می‌توان نهار، شام و یا میان وعده را در یکی از رستوران‌های زیبای مسیر میل کرد.

برای مسافرانی که مشتاقند سفری به این شهر زیبا داشته باشند، آژانس لاچین سیر می‌تواند خدمات تور استانبول را ارائه کند. طول سفر معمولا از سه شب در نظر گرفته می‌شود. هواپیمایی ایران ایر پرواز رفت و برگشت مسافران را به عهده دارد. از امکانات تور نوروزی استانبول می‌توان به صبحانه، بیمه مسافرتی، ترانسفر فرودگاهی و راهنما اشاره کرد. هتل کایا، گلدن هیل، گرند هیات از جمله هتل‌های قابل رزرو در وبسایت لاچین سیر هستند. میزان بار مجاز در مسیر رفت 30 کیلوگرم و در مسیر برگشت 35 کیلوگرم است.

انتهای پیام

مرتبط با : لاچین سیر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز