نقش لاستیک در کاهش مصرف سوخت

لست سکند

به گفته کارشناسان صنعت خودرو، تولید لاستیک‌های استاندارد با فناوری‌های نوین در کشور سبب کاهش مصرف سوخت می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازارها، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، برخی اوقات بسیاری از رانندگان برای آنکه ارزش واقعی لاستیک‌های باکیفیت را نمی‌دانند یا برای زیبایی بیشتر سمت تایرهای نامناسب نسبت به خودرو می‌روند که همین امر افزون بر کاهش کیفیت رانندگی بر میزان استفاده از سوخت و افزایشی شدن این امر نیز تاثیرگذار است.

باد لاستیک‌ها عاملی برای افزایش مصرف سوخت خودرو

هنگامی که باد تایر کاهشی می‌شود مقاومت غلتکی و مصرف سوخت به همان میزان افزایشی خواهد شد و همین امر لزوم بازرسی وسیله نقلیه حداقل یک بار در ماه را نشان می‌دهد. هر راننده‌ای موظف است حداقل ماهی یکبار سطح فشار باد لاستیک را بر اساس توصیه‌های سازنده تنظیم، همچنین چرخ‌ها را بالانس و تراز کند. البته میزان باد تایر بستگی به وزن خودرو نیز دارد و اگر قصد مسافرت یا سوار کردن بار اضافی به خودرو را داشته باشید لازمه آن باد بیشتر لاستیک‌ها است.

راز آسمان پایتخت

اندازه مناسب لاستیک ؛ صرفه جویی در مصرف سوخت

یکی از فاکتورهای مهم و کمک کننده به کاهش مصرف سوخت اندازه و سایز لاستیک‌های یک خودرو است. وزن و مقاومت غلتشی لاستیک عواملی هستند که در مجموع بر میزان مصرف سوخت تاثیرگذارند که هرچه لاستیک پهن و بزرگ‌تر باشد میزان مقاومت غلتشی نیز افزایش می‌یابد و وزن بیشتری را به سیستم محرک خودرو وارد خواهد کرد که خودرو نیز برای غلبه بر آن از سوخت بیشتری استفاده می‌کند. بنابراین بهتر است رانندگان از سایز لاستیک توصیه شده خودرو ساز برای اتومبیل خود استفاده کنند و صرفا به خاطر زیبایی ظاهری سبب افزایش مصرف سوخت نشوند.

از توجه به آج لاستیک غافل نشوید

آج لاستیک‌های خودرو باید به صورت نرمال باشد که اگر اینگونه نبود امکان نامتقارن شدن آن‌ها یا پارگی بسیار افزایش می‌یابد. زیاد یا کم بودن باد تایر به آج آسیب می‌رساند و علاوه بر کاهش عمر لاستیک مصرف سوخت نیز افزایشی می‌شود. البته رانندگان می‌توانند با بررسی مداوم لاستیک‌ها از خطرات احتمالی ناشی از نامتقارن بودن آج جلوگیری کنند.

ساختار لاستیک راهی برای کاهش مصرف سوخت

وزن لاستیک به صورت مستقیم بر میزان مصرف سوخت تاثیرگذار است و هر چه مدل تایر سبک‌تر باشد انرژی کمتری برای به حرکت در آمدن چرخ‌ها استفاده می‌شود. همچنین گفتنی است که ساختار لاستیک بر میزان دود خروجی اگزوز نیز تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز