از نکات مثبت شیوع کرونا چه می‌دانیم؟

لست سکند

این روزها ویروس کرونا سراسر جهان را درنوردیده است و هر جا سخن از این ویروس می‌رود، حس خطر به انسان منتقل می‌شود و حتی بوی مرگ به مشام می‌رسد اما آیا در شیوع این ویروس نکات مثبتی را هم می‌توان جستجو کرد؟

به گزارش کاماپرس به نقل از ریانووستی در حالی که اخبار و مطالب منفی در خصوص شیوع فزاینده و مرگ و میر ناشی از گسترش ویروس کورونا در رسانه‌های دنیا و شبکه‌های اجتماعی موجب ترس و وحشت بسیاری از مردم شده و روز به روز به تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری اضافه می‌شود، ما در این مطلب قصد داریم جنبه‌های مثبت شیوع ویروس کورونا را نیز از منابع مختلف جمع‌آوری و مرور کنیم.

جشن محیط زیست با قرنطینه انسان ها و زمین گیر شدن هواپیماها و …

با توجه به لغو انبوه پروازها در نقاط مختلف جهان و قرنطینه چندین میلیارد نفر در سراسر کره زمین، محیط زیست بسیار تمیزتر شده است. به گفته کارشناسان، فارغ از آلودگی صوتی شدیدی که هواپیماها تولید می کنند آنها قادر هستند آلودگی زیادی را به محیط زیست وارد کنند. هواپیماها ذرات و گازهایی مانند دی‌اکسید‌کربن، بخار آب، هیدروکربن، مونواکسید کربن، اکسید نیتروژن، اکسید سولفور، سرب و کربن از خود خارج می‌کنند که در نهایت منجر به واکنش میان این ذرات با اتمسفر شده و ضمن گرم‌تر کردن زمین تاثیرات مخربی بر محیط زیست وارد می‌کنند. همچنین میزان انتشار گازهای گلخانه در بسیاری از شهرهای جهان به‌واسطه وضع قرنطینه سه برابر کاهش یافته است.

کاهش خریدهای غیرضروری و افزایش پس انداز

راز آسمان پایتخت

قبل از همه‌گیری این بیماری ، اکثر افراد سعی داشتند تا روزهای آخر هفته یا تعطیلات خود را در مراکز تفریحی بگذرانند و گاهی اقدام به خریدهای غیر‌ضروری می‌کردند. با شیوع ویروس کورونا، مردم حضور خود را در مرکز خرید کاهش داده و سرمایه خود را پس انداز می‎کنند ، علاوه بر این ، مردم اکنون متوجه شده‌اند که برای یک زندگی راحت به چیزهای زیادی احتیاج ندارند ، این بدان معناست که از این پس خریدهای خودجوش و غیرضروری کمتری انجام می‌دهند.

کاهش ترافیک و افزایش بهره وری کارمندان

بارها شنیده‌ایم یا برایمان پیش آمده که چقدر وقت و اعصاب صرف توقف در ترافیک و بازگشت به خانه می‌شود. اکنون بهره‌وری بسیاری از شرکت‌ها افزایش یافته است ، زیرا امکان کار از خانه بدون تاخیر وجود دارد و تمایل به فرار زود هنگام کارکنان از محل کار وجود ندارد تا خود را وارد شلوغی و ترافیک های سرسام آور کنند. شاید بتوان گفت که رویای کارمندان بوقوع پیوسته و ایشان به راحتی می توانند بدون بلند شدن از رخت خواب خود مشغول به انجام وظایف روزمره خود شوند!

برملا شدن نقاط ضعف دولت ها و سعی در برطرف کردن آنها

هرچه در مورد بدی های ویروس کرونا بگوییم در آخر همه به این نتیجه می رسیم که این ویروس برای بشر یک تجربه بوده و نقاط ضعف دولت ها را به ما نشان داده است. آری، اکنون بر اساس اطلاعات دریافتی و نتیجه گیری های انجام شده در تمام حوزه ها، دولت ها می دانند که چگونه با مشکلات مشابه ، اما جدی‌تر ویروس کرونا روبرو شوند و این را می دانند که هیچ کشوری به تنهایی از این بحران ها در امان نیست.

یاد آوری ستاره های فراموش شده!

تام هنکس یک نمونه بارز است. این بازیگر سرشناس هالیوود مدت ها بود که در کارهای جدی بازی نمی‍کرد و طرفداران او رفته رفته وی را فراموش کرده بودند. قبل از همه گیری ، هیچ کس اهمیتی نمی داد که این بازیگر مریض است یا عطسه می کند، یا اینکه چگونه صبح خود را آغاز می کند. اما به دلیل ابتلای او به ویروس کرونا (البته نوع خفیف این ویروس)، تمام دنیا و شبكه های اجتماعی علاقه مند بودند تا از حال او مطلع شده حتی بدانند دمای بدن او امروز چقدر است! حتی برخی پیش‌بینی می‌کنند در آینده ای نزدیک یک بلاک باستر درباره ویروسی که همه جهان را اسیر کرده است منتشر شود و هنکس نقش اصلی آن را بازی کند!

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز