نشانه های ضعیف شدن صفحه کلاچ کدامند؟

لست سکند

یکی از قطعات جلوبندی خودرو صفحه کلاچ نام دارد که نقش اساسی قطع و وصل کردن نیرو در خودرو را انجام می‌دهد. به سبب این وسیله انتقال چرخش از شفتی به شفت دیگر انجام می‌شود و از آنجایی که  قطعه‌ای حیاتی در خودرو به حساب می‌آید، ضعیف شدن صفحه کلاچ مساوی با ایجاد خلل در عملکرد خودرو است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ لوازم یدکی خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، تعویض، بررسی و رسیدگی به یکی از حیاتی‌ترین قطعات خودرو که صفحه کلاچ نام دارد بسیار مهم است زیرا اگر این بررسی‌ها به صورت دوره‌ای صورت نگیرد، در صورت آسیب دیدن این قطعه قطعات دیگر همچون موتور خودرو نیز دچار مشکل می‌شود که در مجموع کاهش طول عمر خودرو را به همراه دارد. ضعیف شدن صفحه کلاچ دارای برخی علائم است که در ادامه بررسی خواهد شد.

تشخیص ضعیف شدن صفحه کلاچ به کمک قطعات دیگر خودرو

یکی از نشانه‌های اصلی و واضح تعویض صفحه کلاچ زمانی است که ماشین در دنده یک باشد، کلاچ رها شود و در همان حین اتاق خودرو دچار لرزشی کاملا متفاوت شود.

راننده می‌تواند خودرو ساکن را در دنده دو قرار دهد و کلاچ را رها کند، اگر خودرو حرکت کند و خاموش نشود بدین معناست که خودرو نیازمند صفحه کلاچ جدید است.

راز آسمان پایتخت

دیگر نشانه تمام شدن طول عمر صفحه کلاچ زمانی است که راننده هنگام تغییر دنده متوجه بد جا رفتن دنده یک و عقب شود یا آنکه هنگام جا زدن دنده خودرو صدا دهد.

اگر خودرو در سربالایی کشش کافی را نداشته باشد یا به تعویض دنده با شماره‌های زیاد احتیاج پیدا کند نشانگر تعویض صفحه کلاچ خواهد بود.

گاز دادن بدون نتیجه و شتاب نگرفتن خودرو یا افزایش دور موتور هنگام حرکت همچنین صدا دادن خودرو در هنگام کلاچ‌گیری نشانگر ضعیف شدن صفحه کلاچ خودرو خواهند بود که باید هرچه سریع‌تر تعویض شود.

از دیگر نشانه‌های ضعیف شدن صفحه کلاچ خودرو می‌توان به سفت و خشک شدن پدال یا از دست دادن حالت ارتجاعی آن، پله پله شدن کلاچ به دلیل خشکی، خرابی سیم این قطعه و عقب پرت شدن سریع پا هنگام رها کردن کلاچ اشاره کرد.

انتهای پیام

مرتبط با : یدکی لند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز