نبشی و ناودانی چه شباهت ها و تفاوت هایی دارند؟ / قیمت روز آهن آلات 14 دی 1401

تورهای مسافرتی لحظه آخر

معمولاً قیمت نبشی و ناودانی در کنار هم اعلام می‌شود و اغلب افراد این دو محصول را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند. نبشی و ناودانی از محصولات پرکاربرد در صنعت ساختمان‌سازی است که تفاوت‌های قابل توجهی با هم دارند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، نبشی و ناودانی یک نوع پروفیل به شمار می‌روند. هر کدام از این مقاطع فولادی انواع مختلفی دارند و مطالعه مقالات نبشی و ناودانی و سپری در وبلاگ آهن ملل برای شناخت بیشتر این محصولات بسیار مفید است. این مطلب به بررسی تفاوت‌ها و شباهت‌های نبشی و ناودانی می‌پردازد.

نبشی چیست؟

نبشی‌ها از دو ضلع عمود بر هم ساخته شده‌اند و به صورت مرکب یا منفرد در پروژه‌های ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ظاهر این پروفیل مانند حرف L انگلیسی است و ممکن است بال‌های نبشی مساوی یا نامساوی باشند.

راز آسمان پایتخت

معمولاً نبشی‌های موجود در بازار به دو صورت فابریک و پرسی عرضه می‌شوند. نبشی‌های فابریک از آغاز فرآیند تولید به شکل نبشی ساخته می‌شوند. اما نبشی‌های پرسی در واقع یک ورق فولادی هستند که از وسط خم شده است. این محصول در اتصال تیرآهن‌‌ها به بیم‌های باربر، اتصال پل به ستون، ساخت ستون، ساخت سقف کرمیت برای بال بالایی تیرچه، ساخت خرپا و انواع اتصالات ساده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ناودانی چیست؟

ظاهر ناودانی شبیه U انگلیسی است و مانند نبشی، به دو روش پرسی و فابریک تولید می‌شوند. البته می‌توان ناودانی‌ها را بر اساس ساده یا مشبک بودن نیز دسته‌بندی کرد. ناودانی مشبک به دو صورت سرد و گرم تولید می‌شود و برای ساخت قفسه‌های محکم فولادی کاربرد زیادی دارد. اما ناودانی ساده با ورق گرم تولید می‌شود و برای ساخت پل‌های باربر مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور کلی، از ناودانی در ساخت ماشین‌آلات، چارچوب، تشکیلات دریایی و ساختمان‌سازی استفاده می‌شود.

یکی دیگر از شباهت‌های نبشی و ناودانی، عرضه این دو محصول به صورت سنگین و سبک به بازار آهن‌آلات است. به علاوه، پروسه تولید هر دو مقطع تقریباً مشابه یکدیگر است. مقالات نبشی و ناودانی و سپری در وبلاگ آهن ملل برای شناخت بیشتر این محصولات و تفکیک آن‌ها از یکدیگر کاربرد زیادی دارد.

قیمت روز نبشی، ناودانی، سپری و انواع دیگر محصولات بازار آهن‌آلات در جدول زیر قابل مشاهده است؛

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
ایده سبز
دادپویان
اوج آرام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز