قیمت قوطی آهن چگونه تعیین می‌ شود؟

قوطی آهن
تورهای مسافرتی لحظه آخر

قیمت قوطی آهن نشان‌دهنده قیمت پروفیل یا قیمت قوطی پروفیل است. پروفیل یا قوطی آهنی هر دو به یک محصول اشاره می‌کنند و هیچ تفاوتی بین آن‌ها نیست؛ به طوریکه در کارخانه‌ها از هر دو استفاده می‌شود، اما از نظر فنی و تکنیکی عبارت پروفیل به این محصول نزدیک‌تر است.

کاماپرس در این گزارش به بررسی عوامل موثر بر قیمت قوطی آهن و قیمت پروفیل آلومینیوم ‌پرداخته است.

پروفیل یا قوطی آهن چیست؟

به مقاطع ثابت با طول زیاد، پروفیل یا قوطی آهن گفته می‌شود که در صنعت ساختمان‌سازی مورد استفاده است. هر قوطی‌ آهنی مطابق با استانداردهای مشخصی تولید می‌شود. در سال‌های اخیر به دلیل وقوع زلزله‌های متعدد و عوامل دیگری که باعث تخریب سازه می‌شوند، ماهیت سازه‌ها از بتنی به فلزی تغییر کرده است. البته این به معنای حذف کامل سازه‌های بتنی نیست، بلکه به کمک مقاطع فولادی مانند میلگرد، مقاومت سازه افزایش یافته است. قوطی آهن در ساختمان‌سازی کاربرد گسترده‌ای دارد. ماده اولیه تولید قوطی آهن، انواع ورق فولادی است که در مراحل بعدی با شکل‌دهی ورق، انواع پروفیل تولید می‌شود. طول پروفیل مشخص نیست، اما شکل مقطع در کل آن ثابت است. لازم به ذکر است که وزن و جنس آلیاژ بر قیمت قوطی آهن تاثیرگذار است.

قیمت قوطی آهن چگونه تعیین می‌شود؟

قیمت قوطی آهن تحت تاثیر قیمت ورق فولادی، عرضه و تقاضای آن در بورس کالا، نرخ ارز است. ورق فولادی، ماده اصلی تولید قوطی آهن است و به همین خاطر افزایش قیمت این محصول به صورت مستقیم بر قیمت قوطی آهن تاثیرگذار خواهد بود. عرضه و تقاضا در بازار بورس می‌تواند منجر به کاهش یا افزایش قیمت قوطی آهن شود که این تغییرات در نمودار قیمت قوطی آهن مشخص می‌شود. همچنین با افزایش نرخ دلار، قیمت ورق بالا می‌رود و در نهایت منجر به افزایش قیمت قوطی آهن می‌شود. اگر کارخانه تولیدکننده ورق از مصرف‌کننده آن دور باشد، این موضوع به طور مستقیم بر قیمت قوطی آهن تاثیرگذار خواهد بود.

قیمت پروفیل آلومینیوم چگونه تعیین می‌شود؟

قیمت پروفیل آلومینیوم مانند دیگر مقاطع فلزی به قیمت جهانی مواد فلزی، نوسانات نرخ ارز، عرضه و تقاضا در بازار، کیفیت و برند تولیدکننده بستگی دارد؛ با این حال، قیمت فلز آلومینیوم و انواع آلیاژهای آن عاملی مهم در تعیین قیمت پروفیل آلومینیوم محسوب می‌شود. پروفیل آلومینیوم در و پنجره از پرتقاضاترین انواع این کالا است که در برخی موارد نسبت به پروفیل‌های فولادی هم کاربرد بیشتری دارد. باتوجه به نوسانات قیمت پروفیل آلومینیوم، استعلام قیمت روز آن برای مصرف‌کنندگان امری ضروری است.

راز آسمان پایتخت

عوامل موثر بر قیمت قوطی آهن

  • تاثیر قیمت آلیاژ: آلیاژهای سری 6000 و 7000 از متداول‌ترین آلیاژها به شمار می‌روند که در ساخت پروفیل مورد استفاده است؛ بنابراین قیمت آن‌ها در تعیین قیمت پروفیل آلومینیوم موثر است.
  • روش تولید: برای تولید پروفیل آلومینیوم از روش اکستروژن استفاده می‌شود. در صورتی که پروفیل مورد نیاز مصرف‌کننده نوع خاصی باشد، نیاز به تولید قالب اکستروژن برای آن نوع، قیمت پروفیل آلومینیوم را دچار تغییر می‌کند.
  • برند تولیدکننده: قیمت پروفیل آلومینیوم اراک و آکپا به عنوان دو برند تولیدکننده معروف در این بازار از سوی مصرف‌کنندگان آن بسیار استعلام می‌شود.
  • فرآیندهای انجام شده بر کالا: قیمت پروفیل آلومینیوم آنادایز با نوع معمولی آن تفاوت دارد. این کالا علاوه بر اینکه مقاومت به خوردگی بسیار بالایی دارد، اما رنگی بودن یا نبودن آن در قیمت پروفیل آلومینیوم مهم است.

قوطی آهن

اطلاع از آخرین قیمت قوطی آهن و پروفیل آلومینیوم با «بازرگانی فولاد آیرومارت»

آیرومارت از سه شرکت معتبر مانند «پیشرو صنعت نفت آسیا» پدید آمده است. این مجموعه به پشتوانه سخت‌افزاری خود مانند داشتن انباری به مساحت ۱۰ هزار متر مربع با سالن سرپوشیده و با به‌کارگیری جدیدترین روش‌های اقتصادی و ارائه خدمات ویژه صنایع تولیدی کشور، فضای امنی را در بازار فولاد برای مصرف‌کنندگان خود ایجاد کرده است؛ به طوریکه قادر به ارائه‌ خدمات مختلفی مانند تأمیـن انواع محصولات فولادی، مشـاوره فنـی به صنایع و مصرف‌کنندگان، بازاریابی محصولات مرتبط و همچنین آموزش نیروی انسانی متخصص است.

متقاضیان برای ارتباط با کارشناسان مجموعه آیرومارت می‌توانند با شماره تلفن‌های 02145306 تماس بگیرند یا به نشانی اینترنتی  iromart.com مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : آیرومارت
اوج آرام
ایده سبز
آهن رویال
دادپویان
آریاپی
رایانه کمک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز