مهمترین عوامل در طراحی محوطه سازی استخر را بشناسید

وجود استخر در ویلا باعث زیبا و جذاب‌ترشدن محیط می‌شود. محوطه سازی استخر سبب می شود فضای استخر به محیطی مجلل و دلپذیر تبدیل شده که در آن بتوان به سرگرمی و استراحت پرداخت؛ ضمن اینکه منجر به افزایش طول عمر و دوام استخر می‌شود. در واقع این امر یکی از ضروری‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های یک ساخت و ساز به شمار‌ می‌رود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ طراحی دکوراسیون، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس،در حال حاضر محوطه سازی استخر از نظر عناصر،استانداردها و تکنیک‌های به کاررفته در آن دارای انواع گوناگونی است که علاوه بر زیبایی و آرامش محیط، کارایی آن را نیز ارتقا دهند. در محوطه سازی استخر از المان‌های گوناگونی مانند: چوب،شیشه،نورپردازی، مبلمان و… استفاده می‌شود. کاماپرس در ادامه به بررسی پوشش گیاهی به عنوان یکی از عناصر اصلی در محوطه سازی استخر می‌پردازد؛

کاشت گیاهان در اطراف استخر

از انواع مختلف گل و گیاهان شاخ و برگ چمن و… می‌توان برای ایجاد ظاهری متنوع استفاده کرد. در واقع استفاده از پوشش گیاهی مناسب می‌تواند ظاهر یک استخر را متحول کند و منجر به افزایش جذابیت بصری استخر شود. گیاهان را باید باتوجه به سبک زندگی و علایق انتخاب کرد. بسیاری از صاحبان استخرها به سه دلیل از پوشش گیاهی در محوطه سازی استخر خود استفاده می‌کنند.

راز آسمان پایتخت

اولین دلیل رنگارنگ بودن گیاهان است. گیاهان سرسبز و رنگارنگ محوطه استخر را به یک مکان فوق‌العاده زیبا تبدیل می‌کنند. از گل‌هایی مانند گل‌های وحشی و گل نیلوفر می‌توان استفاده کرد. علاوه بر افزودن رنگ  می‌توان از گیاهان برای ایجاد حریم خصوصی در اطراف استخر استفاده کرد.

گیاهانی مانند بامبو، درختان نخل و پرچین‌ها می‌توانند یک حصار طبیعی برای محصور کردن فضا باشند و حتی ایجاد سایه کنند. همچنین ممکن است افراد بخواهند از ترکیبی از گیاهان برای افزودن بافت به چشم انداز استخر استفاده کنند. ترکیبی از علف‌های زینتی،کاکتوس‌ها،گیاهان گلدار و سایر شاخ و برگ‌ها به طراحی محوطه استخر کمک فراوانی می‌کند.

بهتر است از کاشت گیاهانی که برگ‌ریزی و … زیادی دارند، پرهیز شود. برگ‌ها،سوزن‌های کاج و گل‌های خشکیده کار اضافی برای نگهداری استخر ایجاد می‌کنند. از آنجایی که بیشتر استخرها در فضایی با نور مستقیم خورشید احداث می‌شوند، بنابراین گیاهانی که در طراحی استفاده می‌شود باید برای نور فراوان خورشید مناسب باشند.

فضای اطراف استخر شبیه یک اقلیم است  و گیاهان استفاده شده را باید مدیریت کرد تابه بهترین شکل ظاهر شوند. یکی از بهترین راه‌ها برای مدیریت و مراقبت از گیاهان اطراف استخر شنای بتنی،وینیل یا فایبرگلاس، استفاده از ظروف و گلدان‌های بزرگ است که به افراد این امکان را می‌دهد تا چندین رنگ و بافت جالب و زیبا را در یک ظرف فراهم بیاورند. البته باید به این نکته توجه داشت که گیاهان برا گلدان‌های کنار استخر به آبیاری مداوم و زیاد نیاز دارند زیرا آب موجود در ظروف سریعتر از گیاهان باغ خشک می‌شوند.

گیاهان اطراف استخر باید بتوانند در برابر نور زیادی که از آب منعکس می شود مقاومت کنند. بسته به طراحی استخر اطراف استخر ممکن است کاشی یا بتنی باشد. در هر صورت این سطوح میتوانند فوق العاده داغ شونند. این موضوع بدین معنی است که گیاهان به آبیاری مکرر نیاز دارند تا بتوانند گرما و خشکی را تحمل کنند. در کل انتخاب پوشش گیاهی محوطه استخر از اهمیت بالایی برخوردار است.

محوطه سازی استخر با مجموعه ایده سبز

مجموعه ایده سبز با بهره‌گیری از تیمی متشکل از بهترین طراحان و معماران فضای‌سبز در راستای افزایش سرانه فضای‌سبز و در زمینه طراحی و اجرای انواع فضای‌سبز از جمله محوطه سازی استخر،دیوار سبز،تراس سبز،روف گاردن و غیره فعالیت می‌کند. افرادی که قصد طراحی و محوطه سازی استخر خود را دارند می‌توانند قبل از اقدام با تیم کاربلد و متخصص ایده سبز برای اجرای اصولی و انتخاب بهترین المان‌ها در طراحی مشورت کنند. مجموعه ایده سبز از ابتدا تا انتهای پروژه محوطه سازی استخر همراه افراد خواهد بود.

انتهای پیام

مرتبط با : ایده سبز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز