منزل خود را به دزدگیر مجهز کنید

نگاهی به آمار رسمی نشان می‌دهد که امسال میزان سرقت و جرم با شیوع کرونا و شرایط بد اقتصادی به حد نگران‌کننده‌ای افزایش پیدا کرده‌است. در این میان آمار سرقت نسبت به سال گذشته افزایش ۳۰ درصدی داشته است! در چنین شرایطی شهروندان باید بیش از پیش تضمین امنیت اماکن مهم و وسایل نقلیه را جدی بگیرند.

بهترین راهکار برای اینکه خیالتان از این بابت  راحت باشد استفاده از دستگاه‌های دزدگیر مطمین است. به علاوه با وجود دزدگیر منزل یا مغازه مطمئن عملا احتمال اینکه هدف دستبرد سارقان قرار بگیرید بسیار کاهش پیدا می‌کند. همیشه گفته‌اند پیشگیری بهتر از درمان است.

در این مورد خاص یکی از راه‌های مناسب حفاظت استفاده از دزدگیرها (دزدگیر منزل و دزدگیر مغازه) است. دزدگیر اماکن بر خلاف دوربین‌های مداربسته هم برای مغازه و منازل و هم خودروها و وسایل نقلیه عرضه می‌شود. در ادامه شما را با انواع دزدگیر‌اماکن مناسب برای کاربری‌های مختلف آشنا می‌کنیم.

دزدگیرهای اولیه

اولین هشداردهنده سرقت در سال ۱۸۳۵ توسط آگوستوس راسل پاپ ثبت اختراع شد. این دزدگیر‌ها روی در و پنجره‌های خارجی نصب می‌شدند و با به صدا درآوردن یک زنگ ساده اعلام خطر می‌کردند.

راز آسمان پایتخت

چندین سال بعد از اختراع دزدگیرها فردی به نام ادام هولمز امتیاز این اختراع را خرید و نخستین شرکت تولیدکننده دزدگیر را به راه انداخت. با گذشت زمان و آشنایی مردم با این دستگاه طولی نکشید که اماکن مهمی مانند جواهر فروشی‌ها مجهز به دزدگیر مغازه شدند و به تدریج پای این دستگاه به خانه‌های مردم باز شد.

امروزه دزدگیرها قابلیت‌های بسیار بیشتری دارند تا حداکثر امنیت را ایجاد کنند.

اجزای دستگاه دزدگیر

دزدگیر دستگاهی است که پس از تشخیص حرکات غیرمجاز با فعال‌کردن صدای آژیر، چراغ و یا تماس با صاحب اصلی وجود خطر را اعلام می‌کند. ساختار کلی دزدگیر‌ها مشابه است و همگی دارای پنل مرکزی، انواع حسگرها و هشداردهنده‌ها و صفحه کلید هستند.

پنل مرکزی

جعبه دزدگیر یا پنل محل اتصال مدارها و سیم‌هاییست که حسگرها را به مرکز کنترل اصلی دزدگیر و سپس تجهیزات هشداردهنده مرتبط می‌کنند. این قسمت حکم مغز دستگاه را دارد که پردازش و کنترل اطلاعات را انجام می‌دهد.

معمولا یک باتری تغذیه ۱۲ ولتی در دزدگیرها تعبیه می‌شود تا دستگاه در صورت قطع برق با استفاده از این باتری به کار خود ادامه دهد.

حسگرها

حسگر یا سنسورها انواع مختلفی دارند که برای کاربری‌های متفاوت طراحی شده‌اند. در اینجا به چند مورد آن‌ها اشاره می‌کنیم.

اولین مورد سنسور مادون قرمز است. این حسگر مانند یک چشم الکترونیکی دمای محیط را زیر نظر می‌گیرد. دستگاه با حساسیت به امواج مادون قرمز تغییر دمایی محیط را تشخیص می‌دهد و سیستم هشدار را فعال می‌کند. درواقع با عبور یک شخص و تغییر دمای محیط به دمای بدن شخص سنسور از وجود خطر آگاه می‌شود.

سنسورهای حرکتی همانطور که از اسمشان پیداست با ایجاد حرکت در محیط سیگنال خطر را به پنل ارسال می‌کنند.

سنسورهایی به نام مگنت لا دری برای کنترل ورود و خروج از طریق درهای ساختمان‌ها ساخته شده‌اند. مگنت لادری شامل دو قطعه است که نزدیک و دورشدن آن‌ها سیستم هشدار را فعال می‌کند.

از سنسورهای لرزشی نیز برای کنترل امنیت در پنجره‌ها استفاده می‌شود. این دو مورد به هر دو صورت با سیم یا بدون سیم تولید می‌شوند

ردیاب‌های فروصوت حسگرهایی هستند که امواج صوتی کمتر از ۲۰ هرتز را در محیط شناسایی می‌کنند. این دامنه صوتی برای انسان قابل شنیدن نیست. به این ترتیب با شنیدن کوچکترین صداها از تلاش برای ورود به ساختمان دزدگیر اعلام خطر می‌کند.

ساده‌ترین نوع سنسورها یک پدال یا شاسی است که در شرایط غیرفعال بودن دیگر سنسورها به وسیله آن می‌توان دستگاه را به صورت دستی فعال کرد.

در کنار سنسورهای دزدگیر مغازه یا منزل می‌توان با اضافه کردن سنسورهای دور، حرارت و مونوکسید کربن از وقوع آتش‌سوزی نیز باخبر شد.

معمولا از چندین نوع سنسور در کنار هم استفاده می‌شود تا اعلام هشدار با دقت بالا و مطمئن انجام شود.

 

هشداردهنده‌ها

پس از تشخیص یک عامل خطرناک در محیط توسط حسگرها و انتقال پیام خطر به پنل مرکزی در نهایت پنل دستور فرمان و اعلان خطر را به هشداردهنده‌ها ارسال می‌کند.

هشداردهنده‌ها بر اساس کاربری دستگاه دزدگیر می‌توانند بلندگو و آژیر، هشدار نوری مثل چراغ‌های چشمک‌زن و یا تماس تلفنی اتوماتیک باشند. از آژیرها در ساختمان و وسایل نقلیه استفاده می‌شود. یک صدای قدرتمند با جلب توجه بسیار هم خطر را اعلام می‌کند و هم موجب ترساندن سارق یا سارقین می‌شود! در نتیجه معمولا از بلندگوهای بوقی یا وات استفاده می‌شود.

بلندگوها در داخل جعبه دزدگیر یا در محیط بیرونی نصب می‌شوند.

تلفن‌کننده‌های اتوماتیک

این قسمت با شروع آلارم اقدام به تماس اتوماتیک یا ارسال پیام به شماره‌های پیش‌فرض می‌کند. این شماره‌ها از قبل در حافظه دستگاه ذخیره می‌شوند. تلفن‌کننده‌ها می‌توانند با سیم‌کارت، خط ثابت یا با استفاده از وای‌فای عمل کنند.

در بعضی دستگاه‌ها با استفاده از وای‌فای امکان مدیریت دستگاه و روشن و خاموش‌کردن آن از راه دور وجود دارد.

 

انواع دزدگیر اماکن:

دزدگیرها بنابر کاربری انواع متفاوتی دارند. شما باید طبق خواسته‌هایتان نوع مناسب خود را انتخاب کنید.

دزدگیر اماکن آژیری

این نوع دستگاه‌ها با وجود یک بلندگو می‌توانند پس از تشخیص خطر هشداری با صدای بلند ایجاد کنند. قیمت دستگاه‌های آژیری ارزان‌تر است و شیوه نصب آسانی دارند اما اگر در اطراف محل کسی نباشد که با شنیدن صدای آژیر اقدامات لازم را انجام دهد احتمال فرار سارقان زیاد است.

دزدگیر اماکن تلفن‌کننده

دستگاه‌های دارای تلفن‌کننده پاسخی مناسب به عیب دستگاه‌های آژیری است. با وجود تلفن‌کننده خودکار دیگر نیازی به نظارت دائمی در محل نیست و از راه دور می‌توانید وضعیت را بررس کنید. همچنین می‌توانید شماره تلفن پلیس را به شماره‌های ذخیره‌شده اضافه کنید تا علاوه بر شما آنها نیز از خطر سرقت آگاه شوند.

دزدگیرهای تلفن کننده می‌توانند با خط ثابت منزل کار کنند یا اینکه با قرار دادن یک سیم‌کارت بدون نیاز به سیم‌کشی شما را خبردار کنند. دردستگاه‌های جدیدتر قابلیت‌هایی همچون کنترل از راه دور نیز وجود دارد.

با نصب دزدگیر منزل می‌توانید بدون نگرانی از عواقب یک سرقت غیرمنتظره به سفر بروید و نیازی به حضور همیشگی شما برای مراقبت نیست.

از طرف دیگر در اکثر مغاز‌ه‌ها و محل‌های کسب و کار اموال ومدارک با ارزشی قرار دارند که دستبرد به آنها میتواند یک خسارت جبران‌ناپذیر ایجاد کند. شما با نصب یک دستگاه دزدگیر اماکن مناسب و مطمئن می‌توانید دارایی‌های مهم خود را بیمه کنید! بیمه‌ای که از ضرر دیدن پیشگیری می‌کند.

برای انتخاب دستگاه مناسب باید به برند و کیفیت ساخت دستگاه، ضمانت و گارانتی آن، نحوه نصب و نگهداری، نوع سنسورها و هشداردهنده‌های متناسب با شرایط شما، لوازم جانبی، دقت و سرعت دستگاه، قابلیت‌های اضافه و … دقت کنید. تمام این موارد بر قیمت نهایی دستگاه تاثیر می‌گذارند.

برای مقایسه انواع دزدگیر منزل و خرید دستگاه مناسب می‌توانید به وبسایت دوربین مارکت مراجعه کنید. دوربین مارکت در کنار ارائه انواع دزدگیرها و سیستم‌های امنیتی مطمئن با داشتن تیم پشتیبانی حرفه‌ای پس از نصب دستگاه نیز در صورت بروز مشکل شما را همراهی می‌کند.

مرتبط با : دوربین مارکت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز