معروف ترین و لذیذترین غذاهای چینی

تورهای مسافرتی لحظه آخر

در حاضر بیش از 45 هزار رستوران چینی در ایالات متحده آمریکا فعالیت می‌کنند. نکته عجیب این است که تعداد رستوران‌های چینی در آمریکا بیش از تعداد رستوران‌ها مک‌دونالد است. این اعداد به‌خوبی نشان‌دهنده محبوبیت غذاهای چینی خارج از مرزهای این کشور است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

در ادامه کاماپرس معروف‌ترین و پرطرفدارترین غذاهای چینی را معرفی می‌کند.

خوراک جوجه کونگ پائو

این غذای ساده کلاسیک معروف‌ترین خوراک چینی است که با مرغ، بادام زمینی، سبزیجات و فلفل چیلی پخته می‌شود. کونگ پائو از منطقه تاریخی سیچوان در جنوب غربی چین سرچشمه می‌گیرد.

راز آسمان پایتخت

گوشت شیرین و ترش

گوشت خوک شیرین و ترش غذای معروف بعدی است که در سراسر جهان طبخ می‌شود. برای پختن این غذا گوشت در سسی مخلوط از سرکه سفید، شکر، کچاپ و سویا سس سرخ می‌شود. مواد دیگری مانند فلفل سبز، پیاز و آناناس در کنار این غذا سرو می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

اردک کبابی پکن

کباب اردک پکن اولین برای سلسله مینگ در چین طبخ شده و از آن زمان به غذایی محبوب تبدیل شده است. برای طبخ این غذا اردک به خوبی با چاشنی‌های مختلف مزه‌دار شده و سپس داخل فر یا تنور قرار می‌گیرد.

ماپو توفو

ماپو توفو غذای بسیار تند چینی است که در آن از فلفل سیچوان و سس تند استفاده می‌شود. ماده اصلی این غذا گوشت گاو و خمیر لوبیا است که در روغن چیلی قرار می‌گیرد.

غذای چینی چاو مین

ماده اصلی چاو مین ،غذای ساده و در عین حال محبوب چینی، نودل سرخ شده است. این غذا در رستوران‌های چینی سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. نودل‌های سرخ شده با توفو، سبزیجات و یا گوشت سرو می‌شوند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

6 دیدگاه برای “معروف ترین و لذیذترین غذاهای چینی

  1. سوگل اژدری گفته:

    تو غذاهای چینی فقط اردک کبابی خوشمزه است و غذای کره ای هم رامن با کیمچی ترکیب عالی ایی و جاجانگمیون که دیگه حرف نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز