5 ارز دیجیتال برتر حوزه هوش مصنوعی

لست سکند

ارز دیجیتال و توکن‌های حوزه هوش مصنوعی در واقع تلفیقی از تکنولوژی‌های هوش مصنوعی و بلاکچین هستند. این تلفیق حالت امن‌تر، کاراتر و کاربرپسندتری به این توکن‌ها داده است. با رشد طوفانی ابزارهای هوش مصنوعی و افزایش تب استفاده از این تکنولوژی در حوزه‌های مختلف، انتظار می‌رود که ارزهای دیجیتال این حوزه نیز در ماه‌های پیش‌رو رشد قابل توجهی داشته باشند.

برای دیدن بهترین ایده های هدیه روز مرد اینجا کلیک کنید.

کاماپرس در این گزارش 5 ارز دیجیتال مطرح حوزه هوش مصنوعی را معرفی کرده است.

1 – رمز ارز ICP

ارز دیجیتال  ICP که به توکن اینترنت کامپیوتر نیز معروف است، یک بلاکچین مستقل است که با هدف افزودن سرعت، کارایی و امنیت در ذخیره داده‌های بلاکچینی ایجاد شده است. این رمزارز در سال 2021 با قیمت جاه طلبانه 700 دلار به بازار عرضه شد اما با رشد کوتاهی تا 750 دلار، در سراشیبی سقوط قرار گرفته و تا حدود 2 دلار نیز سقوط کرد. قیمت این ارز هم اکنون 13.2 دلار است و در سال 2023 رشد 150 درصدی را تجربه کرده است.

راز آسمان پایتخت

2 – ارز دیجیتال INJ

این رمز ارز جزو رمز ارزهای حوزه سیستم مالی غیرمتمرکز (DeFi) است که فعالیت‌های خود را با تکنولوژی هوش مصنوعی تلفیق کرده است. ایجاد برنامه‌های کاربردی قوی مالی از جمله فعالیت‌های مالکان رمز ارز INJ است. این رمز ارز عملکرد فوق العاده‌ای در سال 2023 داشته و با ثبت رشد قیمتی 2367 درصدی در طول یک سال، تا یک قدمی سقف تاریخی خود پیش رفت. INJ هم اکنون به قیمتی حدود 39.5 دلار معامله می‌شود و لمس سقف تاریخی در 45.2 دلار، کار سختی برایش محسوب نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

 

چارت رمز ارز INJ

3- رمز ارز THETA

ارز دیجیتال THETA نیز یکی از رمزارزهای مستعد رشد امسال در حوزه هوش مصنوعی است. مالکان این رمز ارز تلاش می‌کنند تا در حوزه‌هایی چون  Proof-of-Work (PoW) و Proof-of-Stake (PoS) حرف‌هایی برای گفتن داشته باشند. رمز ارز THETA برخلاف دیگر رقبای خود رشد قابل توجهی را در سال 2023 نداشته و بسیاری از کارشناسان منتظر رشد آن در سال 2024 هستند. THETA هم اکنون به قیمتی حدود یک دلار معامله می‌شود و مسیر طولانی را برای رسیدن به سقف تاریخی خود در 15.9 دلار دارد.

چارت رمز ارز THETA

4 – رمز ارز ROSE

ROSE یک تکنولوژِی لایه اول بلاکچینی است که با هدف افزایش سرعت و کارایی قراردادهای خصوصی در حوزه رمز ارز به وجود آمده و در این راه خود را با تکنولوژی‌های هوش مصنوعی تلفیق کرده است. این رمز ارز رشد 145 درصدی را در طول یک سال گذشته داشته و هم اینک به قیمتی حدود  11 سنت به فروش می‌رسد. روند این رمز ارز در سال 2024 نیز صعودی به نظر می‌رسد اما با سقف تاریخی خود در حدود 60 سنت فاصله دارد.

چارت رمز ارز ROSE

5 – ارز دیجیتال OCEAN

رمز ارز OCEAN یکی دیگر از رمزارزهای شناخته شده حوزه هوش مصنوعی است. این تکنولوژی رمز ارزی تلاش می‌کند تا با استفاده از هوش مصنوعی ارائه‌دهندگان و مصرف‌کنندگان را در بازارهای بلاکچینی به هم متصل کند. OCEAN هم اکنون به قیمت 44 سنت معامله می‌شود و در سال گذشته رشدی حدود 75 رصدی داشته است. در صورت رشد مناسب در سال 2024 سقف تاریخی حدود 2 دلاری این رمز ارز دور از دسترس نخواهد بود.

چارت رمز ارز OCEAN

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز