معرفی رمان صد سال تنهایی

لست سکند

این رمان از پر فروش ترین و برترین آثار در زمینه ی ادبیات داستانی به شمار می رود . هم چنین به خاطر این کتاب گابریل گارسیا مارکز در سال 1982برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار کتاب، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از تلکتاب، این کتاب تا کنون به 44 زبان دنیا ترجمه شده است.

اولین چاپ این کتاب در سال 1967 در آرژانتین با تیراژ 8000 در همان هفته ی اول به فروش رفت . به گفته ی نویسنده برای نوشتن این کتاب 15 ماه تلاش کرده و خود را در خانه حبس کرده است.

گابریل گارسیا مارکز

راز آسمان پایتخت

گابریل خوزه گارسیا مارکز نویسنده و روزنامه نگار کلمبیایی است که در سال 1927 متولد شد . او یکی از برترین نویسندگان رمان در جهان به شمار می رود.

اولین کتاب او به نام زنده ام که روایت کنم خاطرات کودکی خود را در آن جا نوشته است و به گفته  ی خودش تمامی داستان های او الهام گرفته از دوران کودکی اش است.

گابریل گارسیا در سال 1941 اولین نوشته های خودش را در روزنامه ای منتشر می کرد که مختص دانش آموزان دبیرستانی بود . او در سال 1958 در سفری که به کلمبیا داشت با مرسدس بارکاپاردو آشنا شد و ازدواج کرد و بیشتر سال های عمرشان را در مکزیک سپری کردند.

در سال های 1955 تا 1961 به کشور های بلوک شرق و اروپایی سفر کردند اما در سال1961 برای زندگی به مکزیک رفتند.

او اولین کتاب خود را در سن 23 سالگی منتشر کرد. گارسیا در سال 1965 شروع به نوشتن رمان صد سال تنهایی کرد و در سال 1967 آن را تمام کرد.

این کتاب در بوینس آیرس منتشر شد و موفقیت های زیادی را نیز برای او به ارمغان آورد.

30 سال بعد از چاپ نخست کتاب صد سال تنهایی بیش تر از 30 میلیون نسخه از آن نیز در سراسر جهان به فروش رفت.

در سال 1965 زمانی که گابریل در حال رانندگی به مکزیک بود ایده ی اولیه ی این کتاب به ذهنش رسید . در سال 1970 نیز او در بارسلون کتاب سرگذشت یک غریق را منتشر کرد . در همین حین به او پیشنهاد سفارت کلمبیا در اسپانیا را دادند اما او این درخواست را رد کرد و به مدت 2 سال سفر در کشور های کارائیب را شروع کرد.

در طول این دو سال او کتاب  غم انگیز و جالب ارندیرای ساده دل و مادر بزرگ سنگ دل اش را نوشت که با انتشار این رمان جایزه ی رومولو گایه گوس را دریافت کرد.

سپس او به اسپانیا رفت و در آن جا نیز کتاب پاییز پدر سالار را نوشت .

در سال 2012 پزشکان اعلام کردند که گابریل گارسیا فراموشی گرفته است و در سال 2014 در سن 87 سالگی گابریل در مکزیکو سیتی از دنیا رفت.

موضوع کتاب صد سال تنهایی

همان طوری که از نام این کتاب مشخص است روایت گر زندگی سرهنگ آئورلیانو بوئندیا است.

آغاز این کتاب همزمان با تیر باران سرهنگ بوئندیا است که در مقابل جوخه ایستاده است و تمام خاطرات زندگی اش در ذهن او مرور می شود و داستان کتاب شروع می شود.

دو شخصیت کتاب خوزه آرکاردیو بوئندیا و اورسلا با یک دیگر ازدواج می کنند اما آن ها می ترسند که بچه دار شوند زیرا بچه ی خاله ی اورسلا که با پسر دایی بوئندیا ازدواج کرده است با دم تمساح به دنیا آمده است.

بوئندیا به شدت از این شرایط عذاب می کشد و ناگهان تصمیم می گیرد به همراه همسر خود به جای دیگری سفر کند.

او و همسرش و افرادی که بچه دار نمی شدند در منطقه ای به نام ماکوندو توقف می کنند و می مانند.

آن ها در آن منطقه می مانند و بچه دار می شوند که هیچ شباهتی به تمساح ندارد و این منطقه را عاملی بر باطل شدن طلسم خود می دانند.

پس از آن کولی ها نیز وارد این دهکده شده و ابزار های جدیدی را با خود به آن جا می برند ، جادو گر سر دسته ی کولی ها به نام ملکیا دس است که به همراه آن ها به این دهکده آمده است و در طول داستان نقش پر رنگی ایفا می کند …

این کتاب 409 صفحه دارد که در ایران در سال 1353 ترجمه شد و تا کنون 16 بار مورد تجدید چاپ قرار گرفته است.

خرید کتاب از بانک کتاب تلکتاب :

خرید از سایت :

افراد برای خرید کتاب های مورد نیاز خود از وبسایت بانک کتاب تلکتاب به صورت اینترنتی خریداری کنند.

خرید تلفنی :

افراد در صورت عدم دسترسی به اینترنت نیز می توانند از طریق شماره گیری با تلفن 66470470 / 021  کتاب های مورد نیاز خود را خریداری فرمایند.

مرتبط با : تلکتاب
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز