معاملات خودرو از اردیبهشت آنلاین می شود + جزییات

فروش خودرو-کاماپرس

قرار شده از اردیبهشت 1403 سکوهای تجارت الکترونیک منتخب با در نظر گرفتن ضوابط معامله و انجام استعلام از وضعیت تصادفات خودرو و طرفین معامله تا امضای مبایعه‌نامه، بستر معاملات خودرو آنلاین را فراهم کنند.

به گزارش کاماپرس، براساس اعلام رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی مطابق تبصره ۱۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، معاملات و نقل و انتقال خودرو در سکوهای تجارت الکترونیکی امکان‌پذیر خواهد شد. بنابراین خرید و فروش خودرو به صورت آنلاین و گسترده انجام می‌شود.

خودروسازان ایرانی-کاماپرس

در حال حاضر قرار شده تنها از تعدادی سکوی تجارت الکترونیک منتخب استفاده شود و طبق فراخوان شرکت‌های مربوط می‌توانند تا اردیبهشت سال ۱۴۰۳ تقاضای خود برای پذیرش را ارائه دهند. بنابراین از ابتدای سال جدید می‌توانند معاملات خودرو را به صورت آنلاین داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

معاملات خودرو به بررسی فنی و کارشناسی وضعیت موتور و بدنه بستگی دارد، به همین دلیل سکوی تجارت الکترونیک در صورتی می‌تواند در این عرصه موفق باشد که اعتماد خریداران را جلب کند.

در همین رابطه مقرر شده وضعیت خودرو شامل مشخصات مالک، سوابق تصادفات از طریق سکوها استعلام گرفته شود و در اختیار دو طرف معامله قرار گیرد. سپس دو طرف معامله به صورت الکترونیکی می‌توانند عقد قرارداد کرده و مبایعه‌نامه را آنلاین تنظیم و به امضا برسانند. سپس دو طرف معامله از مراکز تعویض پلاک نوبت گرفته و در کوتاه‌ترین زمان ممکن باید نسبت به انجام مراحل نهایی نقل و انتقال خودرو اقدام کنند.

در سال‌های اخیر تقاضا برای خودرو افزایش چشمگیری داشته و به همین نسبت معاملات این کالا نیز مورد توجه است. از آنجایی که معاملات خودرو نیازمند تخصص است ارزیابی خودرو توسط کارشناسان و ارائه اطلاعات آن به خریداران از خسارت و ضرر و زیان جلوگیری می‌کند؛ از طرف دیگر هزینه معاملات و مدت زمان انجام کار نیز کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز