مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» به کجا رسید؟

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه هنوز نوبت بررسی مصوبه افزایش سن بازنشستگی در این شورا فرا نرسیده است، گفت: همزمان با تعیین تکلیف موضوع، اطلاع‌رسانی‌های لازم درباره آن انجام می‌شود.

به گزارش کاماپرس، طحان نظیف در این باره تاکید کرد: اطمینان می‌دهم که این مساله در صحن شورای نگهبان به صورت دقیق بررسی خواهد شد، همچنین بعد از تعیین تکلیف موضوع، سریعا اطلاع‌رسانی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

موضوع افزایش سن بازنشستگی، ۲۸ آبان سال جاری همزمان با بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه از سوی نمایندگان مجلس و با هدف کاهش ناترازی صندوق‌های بازنشستگی مطرح شد. همچنین این مصوبه در صورت تایید شورای نگهبان، اجرایی می‌شود.

البته برخی از اعضای فراکسیون کارگری مجلس طی نامه‌ای به شورای نگهبان، خواستار رد مصوبه افزایش سن بازنشستگی و بررسی و اصلاح مجدد آن در مجلس شده‌اند. کمیسیون اجتماعی مجلس نیز با بندهایی از این لایحه، مخالفت کرد.

راز آسمان پایتخت

به نقل از ایسنا، در صورت تایید شورای نگهبان سقف سن بازنشستگی در مردان به ۶۲ سال و در زنان به ۵۵ سال می‌رسد و بعد از این سن افراد نمی‌توانند در شغل دولتی فعالیت کنند.

همچنین بهادری جهرمی سخنگوی دولت در این زمینه توضیح داد: افزایش سن بازنشستگی شامل بازنشستگان فعلی و افراد در  شرف بازنشستگی نمی‌شود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز