مشکلات دریافت کد بورسی یک روز قبل از عرضه اولیه

لست سکند

رشد شاخص بورس و الزام بانک‌ها به رعایت نرخ سود 15 درصدی، باعث هجوم مردم به دفاتر پیشخوان برای دریافت کد بورسی شده و این درحالیست که ظرفیت های این دفاتر  پاسخگوی این حجم از متقاضیان دریافت کد بورسی نیست.

به گزارش کاماپرس ،  بازار سرمایه طی چند ماه گذشته با استقبال بی‌سابقه‌ای از سوی سرمایه‌گذاران روبرو شده و  رشد بیش از 34 درصدی را طی فروردین امسال تجربه کرده است. هرچند تحلیل فعالان بازار سرمایه از این وضعیت متفاوت است و اصولا چنین هجوم هیجانی‌ای آینده خوشایندی را برای بازار ترسیم نمی‌کند، اما همه تلاش‌های دولت بر این متمرکز است که بازار سرمایه جای بازارهای موازی ارز و طلا را در جذب سرمایه‌های مردم بگیرد. الزام بانک‌ها به رعایت نرخ سود سپرده 15 درصدی از سوی بانک مرکزی نیز یکی از اقداماتی به شمار می رود که در این راستا انجام شده است.

گزارش‌های میدانی خبرنگار کاماپرس حاکی از آن است که بسیاری از  مردم برای عقب نماندن از قافله سرمایه‌گذاران بورسی با توجه به اقبال سرمایه‌ها به این بازار و سودآوری قابل توجه آن، برای دریافت کد بورسی به دفاتر پیشخوان دولت هجوم آورده‌اند.

افزایش تقاضای مردم برای دریافت کد بورسی امروز در حالی که یک روز به یک عرضه اولیه دیگر در بورس باقیمانده ابعاد بیشتری گرفت و ازدحام در دفاتر ملموس بود.

این درحالیست که ظرفیت دفاتر برای ثبت نام محدود است و در برخی از دفاتر تعداد متقاضیان به حدی است که امکان احراز هویت همگی آنها با توجه به محدودیت دفاتر پیشخوان برای انجام این کار، وجود ندارد. ضمنا تراکم حضور مردم در دفاتر برخلاف توصیه های ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز هست و مشخص نیست در شرایطی که هشدارهای مکرر در مورد پرهیز از تردد و حضور در اماکن پرازحام از سوی مراجع بهداشت و سلامت کشور صادر می شود، پیامدهای ازدحام و ترددهایی که با هدف دریافت کد بورسی انجام می شود، به کجا برسد.

راز آسمان پایتخت

عطش سرمایه‌گذاران برای خرید سهام عرضه اولیه

بنا بر اعلام فرابورس روز چهارشنبه  ۹۹/۰۲/۱۰ عرضه  اولیه ی سهام شرکت شیر پاستورزه پگاه گیلان(سهامی عام) در نماد “غگیلا” ، انجام می‌پذیرد. حداکثر سهام قابل خرید برای هر کد معاملاتی ۵۰ سهم و دامنه ی قیمت مشخص شده از ۱۲۰۰۰تا ۱۲۵۰۷ریال است. این عرضه اولیه، در مقایسه با عرضه های دیگر انجام شده در سالجاری بسیار کوچک است اما این امر تاثیری در اشتیاق سرمایه گذاران به خرید سهام عرضه اولیه ندارد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز