مروری بر عملکرد لاستیک بارز در سال 98

لاستیک بارز اولین کارخانه تایرسازی کشور  به شمار می رود  و در سال گذشته موفق به کسب رتبه اول در گروه صنایع لاستیک و پلاستیک کشور شده است.

به گزارش کاماپرس، گروه صنعتی لاستیک بارز در سال 1363 شروع به کار کرد. پس از آنکه به واسطه کیفیت تولیدات خود در بازار جای پایی ایجاد کرد، به جذب تکنولوژی از شرکت‌های برتر جهان چون  TRI روسیه و مارانگونی ایتالیا و تکنولوژی کنتیننتال آلمان روی آورد که بر عمق کیفیت محصولات این واحد و تنوع آن افزود.

از آنجا که محصولات تولیدی لاستیک بارز با استقبال مشتریان مواجه شد، این شرکت ظرفیت تولیدات خود را افزایش داد و در حال حاضر با تولید بیش از 100 هزار حلقه انواع تایرهای کشاورزی(تراکتوری) نزدیک به 70% از سهم بازار تایر کشاورزی ایران را در اختیار دارد.

در ادامه عملکرد این شرکت در سال 98 را مرور می‌کنیم.

رکورد تشکنی ولید تایر رادیال سواری

راز آسمان پایتخت

کارخانه لاستیک بارز کردستان در سال 98 رکورد تولید تایر رادیال سواری با تولید 16 هزار حلقه در روز را شکست. به گفته سرپرست گروه صنعتی بارز رسیدن به این میزان تولید در حالیست که در پایان شهریورماه سال گذشته تولید کارخانه بارز کردستان 9 هزار حلقه در روز بود اما با پیگیری و کوشش همه همکاران بارز کردستان تولید روزانه این کارخانه در 14 اسفندماه به 16 هزار حلقه در روز رسید.

افزایش فروش بارز به ۱۰ هزار و ۱۴۵ تن

همچنین در دی ماه ۹۸ برای اولین بار حجم فروش این مجموعه از دو کارخانه کرمان و کردستان بارز به ۱۰ هزار و ۱۴۵ تن رسید این در حالیست که به گفته مدیرکل فروش گروه صنعتی بارز در گذشته و در اسفند سال های ۹۶ و ۹۷ بارز فروش ۸ هزار و ۵۰۰ تن را تجربه کرده بود.

رشد 72 درصدی سود خالص بارز

گزارش‌ها همچنین حاکی از از رشد 72 درصدی سود خالص گروه صنعتی بارز در سال گذشته است.سود خالص شرکت اصلی بارز با تحقق 133درصد بودجه در 9 ماهه سال  گذشته 72 درصد رشد داشت.

کسب ‌عنوان برترین شرکت تولید کننده لاستیک و پلاستیک

گروه صنعتی بارز به در سال گذشته عنوان برترین شرکت تولید کننده لاستیک و پلاستیک در کشور نیز معرفی شد. بر اساس گزارش روابط عمومی و ارتباطات گروه صنعتی بارز، ‌دو گروه صنعتی بارز و رازی عناوین برترین‌های تولید تایر را در گروه لاستیک و پلاستیک به‌خود اختصاص دادند و طبق سنوات گذشته گروه صنعتی بارز با حجم فروش یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی در یک سال جایگاه اول این گروه را به‌خود اختصاص داد.

پیاده‌سازی نسل جدید سیستم ای‌آرپیSAP

سال گذشته مجموعه بارز برای اولین بار و در راستای به‌روز کردن و استفاده از فناوری‌ها و تکنولوژی‌های روز دنیا اقدام به پیاده‌سازی سیستم ERP کرد. ERP یا برنامه‌ریزی منابع سازمانی مخفف (Enterprise resource planning) است و شامل طیف وسیعی از فعالیت‌های مختلفی است که به بهبود عملکرد یک سازمان منتهی می‌شود و تمام داده‌ها و فرایندهای یک سازمان را در یک سیستم نرم‌افزاری و در قالب یک بانک اطلاعاتی یکپارچه، منظم و دقیق مدیریت می‌کند.

بازدید سرکنسول قزاقستان از کارخانه گروه صنعتی بارز

از دیگر اتفاقات سال گذشته در مجموعه بارز حضور سرکنسول قزاقستان در این شرکت است. به گزارش روابط عمومی و ارتباطات گروه صنعتی بارز، آقای نیسان سرکنسول قزاقستان به همراه هیئت همراه از کارخانه گروه صنعتی بارز بازدید کردند و از نزدیک با فعالیت‌های این گروه آشنا شدند.

موفقیت بارز در اخذ گواهینامه نظام مدیریت انرژی ISO 50001: 2018

گروه صنعتی بارز  به منظور بهبود مستمر نظام مدیریت انرژی و تحقق اهداف مرتبط با این نظام، از سوی ممیز شرکت شخص ثالث DQS، مورد ممیزی قرارگرفت و موفق به” اثبات انطباق فرآیندها و فعالیت ها بر اساس نیازمندی های استاندارد مرجع کسب گواهی” شد.

حضور فعال بارز در نمایشگاه خودرو و قطعات مشهد

نوزدهمین نمایشگاه خودرو و قطعات مشهد دوازدهم تا پانزدهم شهریورماه 98 در حالی برگزار شد که لاستیک بارز نیز در آن حضوری فعال داشت. طراحی غرفه گروه صنعتی بارز رتبه یک حوزه اطلاع رسانی و تخصصی را از نمایشگاه خودرو و قطعات مشهد دریافت کرد. این طراحی از دو ماه قبل از برگزاری آغاز شده بود و سیاست کلی طراحی بر مبنای حضور شرکت های تابعه و جانمایی بخش های مختلف متناسب با بازدیدکنندگان بود.

از افتخارات مهم گروه صنعتی بارز تولید و عرضه ی تایرهای رادیال باری و اتوبوسی تمام سیمی برای اولین بار در کشور است. همچنین بارز سهم قابل توجهی در تامین نیاز دو  خودروساز بزرگ داخلی و دیگر تولیدکنندگان خودروی سواری دارد.

مرتبط با : بارز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز