چطور یک لبخند زیبا داشته باشیم؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

یکی از مواردی که در اطرافمان باعث انرژی می شود داشتن یک لبخند زیبا و افسون کننده است. این لبخند های مسری و زیبا بر صورت افراد مختلف می نشیند و شادابی صورت را دو چندان می کند اما برای داشتن این لبخند چه باید کرد ؟ و چطور باید نقش این لبخند را در صورتمان پر رنگ تر کنیم ؟

به گزارش کاماپرس، به نقل از رایکا، توصیه ای که در این مقاله برایتان داریم توصیه هایی پزشکی است که بیشتر به سلامت و زیبایی دندانتان اهمییت دهید.

سه قدم تا داشتن لبخندی زیبا

برای داشتن لبخندی زیبا باید مراحل جلوگیری، مراقبت و استفاده از تکنیک های زیبایی را به صورت هم زمان داشته باشید که در ادامه آن را با جزئیات بیشتری خواهیم گفت:

جلو گیری از پوسیدگی دندان

برای مراقبت از دندان های تان منتظر ننشینید که متوجه درد یا عارضه خاصی  شوید. پوسیدگی دندان از باکتری های موجود در دهانتان حاصل می شود این باکتری ها از ذرات باقی مانده غذا به وجود می آید و اگر به خوبی پاک سازی نشوند بلای جانتان خواهند شد. 20 دقیقه بعد از غذا پلاک هایی که بر روی دندانتان ایجاد می شود شروع به پوسیده کردن دندانتان می کند و این تا زمانی ادامه پیدا می کند که متوجه دردی در دندانتان بشوید. پس تا زمانی که حفره های دندانتان زیاد نیست و کوچک هستند از خمیر دندان های حاوی فلوراید یا دهان شویه استفاده کنید تا مینای دندانتان بازگردد و سلامت دندانتان حفظ شود.

مراقبت از دندان -کاماپرس

راز آسمان پایتخت

مراقبت از دندان های آسیب دیده

یکی از مواردی که در نگهداری از دندان ها بسیار اهمیت دارد، مراقبت و مراجعه مرتب به دندان پزشکی است. اولویت اصلی یا قدم اولی که برای سلامت دندانتان باید بردارید مراقبت و جلوگیری از دندان های پوسیده است. برای مثال پر کردن به موقع دندان ها باعث می شود که روند پوسیدگی ادامه پیدا نکند اما نکته ای که در این مثال مهم است پر کردن دندان ها با مواد عالی و مرغوب است تا این مواد دچار ریزش نشوند؛ البته که تبحر دندان پزشک در استفاده از این مواد اهمییت زیادی دارد. اما بخش مهمی از این مورد موادی است که استفاده می شود. مواد پر کننده ای مانند گلاس آینومر لوتینگ GC یک سمان است که از آن به عنوان پر کننده استفاده می شود. این ماده علاوه بر اینکه سرعت عمل و تبحر زیادی برای شکل دادن لازم دارد یکی از مرغوب ترین موادی است که دندان پزشکان از آن استفاده می کنند. این مواد بسیار شفاف است و علاوه بر اینکه خاصییت درمانی دارد به زیبایی دندانتان آسیب نمی رساند. یکی دیگر از موادی که پوشش دهنده حفره های دندان است آمالکپ سپهر است که دندان پزشکان از آن به عنوان یک ماده ترمیمی استفاده می کنند تا با پر کردن حجم های نامنظم دندان حفره های آسیب زا را پر کند.

تکنیک های دندان پزشکی برای زیبایی

لمینت دندان، بلیچینگ دندان، کامپوزیت دندان، ارتودنسی، ایمپلنت و….  تمام تکنیکی های هستند که  در دندان پزشکی به کار می روند تا لبخند زیبا تری را برایتان به وجود بیاورند. احتمالا با بسیاری از این راه ها آشنا هستید یا دست کم اسم آن ها را شنیده باشید. برای مثال کامپوزیت یکی از این راه هاست که موادی به صورت خمیری و همرنگ به روی دندان ها گذاشته می شود تا فرم دندان را گرفته و طرح لبخند زیبایی برای شما بسازد اما نکته ای که در این بین جا می ماند استفاده از کامپوزیت های مرغوب است؛ به یاد داشته باشید که دندان هایتان تا آخر عمر با شما خواهند بود و باید به فکر سلامت و زیبایی آن باشید. برای مثال کامپوزیت سارمکو یک کامپوزیت سوئیسی است که جزو بهترین مواد کامپوزیتی است که رنگ های مختلفی دارد و متناسب با رنگ پوست انتخاب می شود. این مواد بعد از شکل دهی بر روی دندان توسط نور آبی خشک می شوند تا فیکس روی دندان بماند. اگر این مقاله را تا انتها خواندید به شما تبریک می گویم شما به سلامتی و زیبایی خود اهمییت می دهید و این قابل ستایش است. تجربه های خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید تا همگی نسبت به این موارد آگاهانه تر عمل کنیم !

انتهای پیام

مرتبط با : رایکا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز