دلیل اهمیت قیمت پروفیل ساختمانی در بودجه بندی پروژه

تورهای مسافرتی لحظه آخر

پروفیل ساختمانی به نوعی از پروفیل فلزی گفته می‌شود که در ساخت و ساز و صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وسعت کاربرد و میزان بالای استفاده، قیمت پروفیل ساختمانی را به یک شاخص مهم در بودجه بندی پروژه‌های ساختمانی و عمرانی تبدیل کرده است.

کاماپرس در این گزارش ضمن معرفی انواع پروفیل ساختمانی و کاربردهای آن، نحوه قیمت‌گذاری این پروفیل و مزایای استعلام آنلاین قیمت قبل از خرید را برای بودجه بندی بهتر پروژه بررسی کرده است.

پروفیل ساختمانی چیست؟

به مقاطع توخالی که با استفاده از آهن یا فولاد ساخته شده باشد، پروفیل یا قوطی گفته می‌شود. پروفیل‌ها در دو گروه عمده پروفیل ساختمانی و پروفیسل صنعتی تولید و روانه بازار می‌شوند. هر کدام از این محصولات کاربردهای خاص خود و مشتریانی از صنایع مختلف دارد.

پروفیل‌های ساختمانی نسبت به پروفیل‌های صنعتی دارای ابعاد کوچکتری هستند و معمولا با این مشخصات شناخته می‌شوند. پروفیل‌های ساختمانی به چند دسته اصلی تقسیم بندی می‌شود که برای نمونه می‌توان به پروفیل تسمه، پروفیل بار، پروفیل بسته، پروفیل آب‌رو، پروفیل Z، پروفیل L، پروفیل قوطی، پروفیل نبشی و پروفیل سپری اشاره کرد.

راز آسمان پایتخت

پروفیل ساختمانی

کاربرد پروفیل در ساخت و ساز

پروفیل ساختمانی علاوه بر ویژگی‌هایی همچون قابلیت جوشکاری و مقاومت در برابر خوردگی و ضربه، به دلیل تنوع بالا و خاصیت شکل پذیری، در نقاط مختلف ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بیشتر پروژه‌های عمرانی از این پروفیل‌ها در ساخت در، پنجره و چارچوب‌ها استفاده می‌شود، اما گاهی در نمای بیرونی و نرده‌ها نیز شاهد استفاده از پروفیل ساختمانی هستیم.

دلیل اهمیت قیمت پروفیل ساختمانی در بودجه بندی پروژه

اصلی ترین دلیل اهمیت قیمت پروفیل ساختمانی و انواع پرکاربرد آن مانند قوطی 4*4 و ققوطی 2*2 در بودجه بندی پروژه عمرانی، استفاده زیاد از این محصول در پروژه است و همچنین به صورت روزانه تعیین می‌شود و ممکن است در زمان‌های مختلف متفاوت باشد؛ به همین دلیل بسیاری از پیمانکاران ساختمانی ترجیح می‌دهند که پیش از شروع پروژه اقدام به استعلام قیمت و سفارش پروفیل مورد نیاز خود کنند تا خیالشان از بابت نوسانات قیمت و مشکلات بودجه‌ای آسوده باشد.

تفاوت قیمت پروفیل ساختمانی تهران با اصفهان

شرکت‌های مختلفی به تولید و عرضه پروفیل ساختمانی در ایران مشغول هستند. در میان این شرکت‌ها دو نوع پروفیل ساختمانی به دلیل کیفیت بالا، مشتریان بیشتری دارد که این دو نوع پروفیل در بازار با نام‌های پروفیل تهران و پروفیل اصفهان شناخته می‌شود. قیمت پروفیل های ساختمانی اصفهان با تهران تفاوت عمده‌ای ندارد و این دو پروفیل با اختلاف قیمت جزئی به فروش می‌رسند. بر همین اساس نباید در انتخاب یکی از این دو نوع پروفیل مردد ماند و انتخاب هر کدام از آن‌ها تاثیر آنچنانی بر بودجه یا کیفیت ساختمان نخواهد گذاشت.

قیمت پروفیل ساختمانی چگونه تعیین می‌شود؟

همانند سایر محصولات فلزی بر اساس نوع فلز و آلیاژهای مورد استفاده تعیین می‌شود. این نوع از پروفیل به صورت کیلویی فروخته می‌شود که برند و کارخانه سازنده، نرخ ارز و میزان عرضه و تقاضا در تعیین قیمت روزانه آن موثر است. کارخانه‌های تولیدی نیز بر اساس روش تولید، استانداردهای استفاده شده و محصول اولیه، ممکن است قیمت‌های متفاوتی را برای پروفیل ساختمانی در نظر بگیرند.

استعلام آنلاین قیمت پروفیل ساختمانی برای صرفه جویی در وقت و هزینه

قیمت پروفیل ممکن است به صورت روزانه تغییر کند. از سوی دیگر صنعت ساخت و ساز در فصل‌هایی از سال بسیار پررونق و در فصل‌هایی کم رونق است؛ به همین دلیل بهتر است که در هر لحظه از آخرین قیمت آن مطلع شد. امروزه سایت‌های زیادی اقدام به ارائه آنلاین قیمت پروفیل ساختمانی کرده و از این طریق سفارش‌گیری می‌کنند. شاید بتوان استعلام آنلاین را سریع­ترین و ساده‌‌ترین راه برای دریافت قیمت روز پروفیل ساختمانی و سفارش آن دانست.

سفارش پروفیل ساختمانی با “آهن ملت”

سایت آهن ملت متعلق به شرکت توان کاوش شکیبا، به عنوان یکی از شرکت‌های مطرح و شناخته شده در زمینه خرید و فروش انواع آهن آلات و مقاطع فولادی است. این شرکت خدمات خود را به صورت آنلاین و طریق سایت آهن ملت به آدرس https://ahanmelat.com ارائه می‌دهد. اعلام قیمت لحظه‌ای انواع مقاطع فولادی و خرید و فروش انواع آهن آلات از طریق این سایت یا از طریق تماس با شماره تلفن 02167103 امکان­پذیر است.

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملت
دادپویان
اوج آرام
ایده سبز
رایانه کمک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز