قیمت ورق آلومینیوم چقدر است؟ + راهنمای خرید

لست سکند

ورق آلومینیوم، یکی از انواع ورق‌های صنعتی و پرکاربرد در صنایع مختلف است. از دلایل محبوبیت ورق آلومینیوم در مصارف صنعتی می‌توان به ویژگی‌های منحصر به فرد آن از جمله وزن سبک و مقاومت بالا اشاره کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار صنعت اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، آلومینیوم یکی از پرمصرف‌ترین ورق‌های صنعتی است که با توجه به کاربردهای متعدد آن، در ابعاد و استانداردهای مختلفی تولید و عرضه شده است. از این رو بهتر است پیش از خرید ورق آلومینیوم ، با این ورق، کاربردها و انواع آن آشنا باشید، تا محصولی با کیفیت و متناسب با نوع نیاز خود خریداری کنید. کاماپرس در ادامه به ارائه راهنمای خرید و قیمت ورق آلومینیوم می‌پردازد.

ورق آلومینیوم چیست؟

ورق آلومینیوم یکی از محصولات پرکاربرد در صنایع مختلف است که از فلز آلومینیوم سبک تولید و عرضه می‌شود. انواع ورق آلومینیوم توسط دستگاه‌های گیوتین و اره برقی در ابعاد و ضخامت‌های مختلف برش داده می‌شود. ورق آلومینیومی از ویژگی‌های متعددی برخوردار است که آن را به یکی از عناصر مهم در صنایع تبدیل کرده است.

راز آسمان پایتخت

مزایای ورق آلومینیوم کدام است؟

از مزایای ورق آلومینیوم می‌توان به وزن مناسب، تولید در ضخامت‌های گوناگون، براق بودن، مقاومت بالا، ضد خوردگی و ضد حریق بودن، غیر سمی و غیر مغناطیسی بودن، شکل‌پذیری، قابلیت بازیافت و غیره اشاره کرد. ضمن این‌که معمولا نصب و نگهداری ورق آلومینیوم بسیار راحت بوده و تنها با استفاده از پیچ و پلاک فلزی یا جوشکاری می‌توان آن‌ها را متصل کرد.

قبل از خرید ورق آلومینیوم به چه نکاتی توجه کنیم؟

خرید ورق آلومینیوم با توجه به تنوع انواع آن، باید متناسب با نوع مصرف و نیاز صورت بگیرد. برخی از مهم‌ترین نکاتی که در خرید ورق آلومینیوم باید مدنظر داشته باشید، در ادامه بررسی شده است؛

انواع ورق آلومینیوم: انواع ورق آلومینیوم از نظر ظاهری، ورق ساده، ورق آلومینیوم رنگی ، ورق آلومینیوم آجدار، ورق دریایی و ورق آلومینیوم کامپوزیتی است. این ورق‌ها از نظر جنس نیز به به انواع ورق آلومینوم سری ۶۰۰۰،  سری ۶۰۶۰، سری 6061، سری 5000، سری 50057، سری 50083 و سری 1000 و غیره تقسیم می‌شود.

وزن ورق آلومینیوم: وزن ورق خریداری شده باید متناسب با نوع مصرف شما باشد. با این حال ورق آلومینیوم به‌طور کلی دارای وزنی سبک است و ورق‌های آلومینیوم خیلی سنگین معمولا نامرغوب هستند.

سطح ورق آلومینیوم: ورق آلومینیوم با کیفیت و مرغوب دارای سطحی بسیار صاف، براق و یکدست است. البته در هنگام خرید توجه داشته باشید که برخی از انواع ورق آلومینیومی به‌شکل مات تولید می‌شوند و نباید آن‌ها را با ورق‌های بی‌کیفیت آلومینیوم اشتباه بگیرید.

انعطاف‌پذیری: ورق آلومینیوم مرغوب از انعطاف بالایی برخوردار بوده و باید به‌راحتی خم شود. هرچقدر میزان انعطاف ورق آلومینیومی بیشتر باشد، از استحکام بیشتری برخوردار بوده و در نتیجه مقاومت بیشتری دارد.

برند ورق آلومینیوم: مطمئن‌ترین راه خرید ورق آلومینیوم باکیفیت ، خرید از برندهای معتبر و مطرح است.

ورق آلومینیوم در چه مواردی کاربرد دارد؟

از جمله کاربردهای ورق آلومینیوم در صنایع می‌توان به تولید تجهیزات الکترونیکی، ساخت قطعات اتومبیل، تولید لوازم ساختمانی، ساخت تجهیزات نظامی، ساخت واگن و ریل قطار، ساخت تجهیزاتی هوا فضا، تولید مبدل های حرارتی، ساخت مخزن‌های ضد زنگ سوختی، ساخت تجهیزات دریایی، صنایع غذا و غیره دارو اشاره کرد. یکی از مهم‌ترین کاربردهای ورق آلومینیومی، استفاده در صنایع غذایی و بسته‌بندی است؛ چرا که این ورق با مواد مختلف واکنش نشان نداده و هیچ تاثیری بر روی سلامت مواد غذایی ندارد.

قیمت ورق آلومینیوم چقدر است؟

قیمت ورق آلومینیوم در مقایسه با دیگر ورق‌های فولادی و آهنی تقریبا ارزان محسوب می‌شود. با وجود این قیمت ورق آلومینیوم براساس فاکتورهای مختلف مانند سری‌ها و انواع مختلف، آلیاژهای مختلف، وزن و میزان ورق خریداری شده براساس کیلوگرم، سایز، ضخامت، برند و تولیدکننده، شرایط بازار، قیمت نفت و دلار و بسیاری موارد دیگر تعیین می‌شود. از این رو پیش از خرید ورق آلومینیوم باید قیمت روز ورق آلومینیوم را چک کنید.

خرید ورق آلومینیوم از آلوم پرشین

شرکت آلوم پرشین به‌عنوان یک مجموعه معتبر و باسابقه، از سال 1384 در حوزه واردات، تهیه، توزیع و تامین مواد مورد نیاز صنعت آلومینیومی فعالیت می‌کند. این مجموعه خدمات خود را در راستای گسترش ارتباط تمامی فعالان صنعت آلومینیوم برای ارتقا سطح همکاری‌ها و عرضه محصولات با کیفیت و متناسب با نیاز مشتریان ارائه می‌کند. با خرید ورق آلومینیوم از آلوم پرشین می‌توانید از تخصص کادری مجرب و متخصص این مجموعه بهره‌مند شوید.

انتهای پیام

مرتبط با : آلوم پرشین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز