قیمت موتور برق با خاموشی‌ها گران شد

قیمت موتور برق
لست سکند

یک مقام  مسئول صنف تولیدکنندگان تجهیزات صنعتی ، ساختمانی و کشاورزی از رشد تقاضا و گران شدن قیمت موتور برق با افزایش خاموشی ها در کشور خبر داد.

به گزارش کاماپرس، خاموشی های برق برای برخی مصرف کنندگان که صاحبان کسب وکار هستند یا فروشگاه هایی دارند که با قطع برق، خطر خرابی محصولات غذایی آنها می رود زیان های قابل توجهی ایجاد می کند به همین دلیل این افراد به متقاضیان خرید موتور برق تبدیل شده اند.

ورود متقاضیان جدید به بازار این گونه تجهیزات تولید برق، افزایش قیمت و گرانی را در این بازار ایجاد کرده است با این حال مسئولان صنفی معتقدند این گرانی چندان چشمگیر نیست.

علی توسطی رئیس اتحادیه ماشین آلات کشاورزی، صنعتی و ساختمانی در این باره گفته است: به دنبال گرمای هوا و قطعی برق‌ در ماه گذشته، تغییر محسوسی روی قیمت موتور و ژنراتور‌های صنعتی ایجاد نشده است اما در قیمت موتور برق نوسان قیمت شدیدتری را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: با توجه به این که موتور برق برای تامین نیاز فروشگاه‌ها، منازل و بخش‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد تقاضا در این محصول بیشتر از سایر بخش‌ها است.

راز آسمان پایتخت

این مقام مسئول در اتحادیه ماشین آلات کشاورزی، صنعتی و ساختمانی بیان کرد: در ژنراتورها افزایش قیمت مختصری، در حدود ۵ درصد در سطح بازار شاهد بودیم. در مدت بروز قطعی برق، فعالان حوزه فروش ژنراتور دقت نظر داشتند که این محصول به جای صنایع به دست دلالان نیفتد. در مورد موتور برق هم حدود ۱۰ تا ۱۵ افزایش قیمت را شاهد بودیم.

به گفته وی، قانونی به نام عرضه و تقاضا در اقتصاد دنیا وجود دارد و بدون شک از هر سمتی که این تعادل به هم بخورد یا با مشکل مواجه شود طرف مقابل هم تغییر خواهد کرد. قطعی برق بدون شک می‌‎تواند در میزان تقاضا تاثیر گذاشته و افزایش قیمت‌ها را به همراه داشته باشد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز