قیمت موبایل تاشو جدید مایکروسافت چقدر است؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

مایکروسافت سرانجام از محصول جدید خود که یک موبایل – تبلت تاشوی همه کاره است رونمایی کرد و بزرگان بازار موبایل جهان یعنی شرکت اپل (آیفون) و سامسونگ و … را در برابر یک رقابت نفس گیر قرار داد و این در حالیست که قیمت موبایل جدید این شرکت نیز در رده گوشی های پرچمدار بازار قرار دارد.

به گزارش کاماپرس، بازار موبایل و تبلت جهان از این پس با یک بازیگر جدید تازه نفس و پرقدرت مواجه است که برای گرفتن سهم بزرگی از بازار چنگ و دندان تیز کرده و با هیچیک از بزرگان سنتی این بازار چه غول فناوری موبایل کره جنوبی یعنی سامسونگ و چه غول محبوب موبایل جهان یعنی آیفون شوخی ندارد.

ورود مایکرو سافت به عرصه تولید موبایل قطعا بدون نظر مالک اصلی این شرکت یعنی بیل گیتس نبوده و باید دید این نابغه پولسازی از دنیای فناوری این بار برای مردم جهان چه چیزی در چنته دارد.

برآوردها از قیمت موبایل – تبلت جدید مایکروسافت نشان می دهد با دلار 22000 تومانی قیمت مدل 128 گیگابایتی این محصول حدود 30 ملیون و 800 هزار تومان خواهد بود.

گوشی تاشو مایکروسافت برای تبدیل کردن شکست ها به خاطره آمده است!                          

راز آسمان پایتخت

بنا به اعلام دنیای اقتصاد، عرضه نخستین گوشی موبایل اندرویدی مایکروسافت حالا خبرسازترین رویداد دنیای تکنولوژی است.

سوال اینجاست که آیا گوشی تاشو و دو صفحه‌ای Surface Duo شکست‌های مایکروسافت در دنیای گوشی‌های موبایل را به خاطره تبدیل می کند یا خیر؟ این گوشی که خلاقیت و کارآیی را با هم در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد، در واقع کارکرد یک تبلت یا کامپیوتر شخصی همراه را دارد.

این گوشی که نماینده نسل جدید موبایل‌های هوشمند است، می‌تواند آغازی برای تغییر دستگاه‌های دیجیتال همراه شخصی باشد تا به کمک آنها امکان انجام چندین کار به‌صورت همزمان را داشته باشند. همه اینها در کنار اکوسیستم کامل اندروید، دنیایی از امکانات را به کاربرانش پیشکش می‌کند.

صفحه نمایشگر بزرگ و مشتری پسند

Surface Duo یک کابل ۵۶ دارد که دو صفحه نمایش را به یکدیگر متصل می‌کند و همچنین باتری‌ها و بورد اصلی بین دو قسمت تقسیم شده‌اند. براساس اخبار منتشر شده، این دستگاه یک لولای ۳۶۰ درجه‌ای دارد و می‌تواند در جهت افقی یا عمودی مورد استفاده قرار بگیرد. برنامه‌های مختلف می‌توانند در هر کدام از این دو صفحه اجرا شوند یا برای کارهایی مانند بازی یا نمایش بزرگ‌تر به‌صورت سراسری در دو صفحه نمایش داده شوند.

این گوشی وقتی باز می‌شود، با ضخامت ۸/ ۴ میلیم‌تری باریک‌ترین دستگاه موبایل بازار خواهد بود. هرکدام از نمایشگرهای این گوشی به تنهایی اندازه ۶/ ۵ اینچی دارند، اما وقتی این دستگاه کاملا باز می‌شود، اندازه آن به ۱/ ۸ اینچ می‌رسد. این نمایشگرها از نوع AMOLED بوده و از تکنولوژی Corning Gorilla Glass هم بهره می‌برد. لولای این دستگاه امکان چرخش کامل ۳۶۰ درجه را دارد تا به این ترتیب راحتی بیشتری برای کاربرانش به همراه بیاورد. امکان اجرای اپلیکیشن‌ها به‌صورت مجزا روی هر کدام از نمایشگرها وجود دارد و همچنین می‌توان یک اپلیکیشن را روی این دستگاه به‌صورت یک نمایشگر هم اجرا کرد.

گوشی تاشوی جدید مایکروسافت؛ سبک و خوش دست

گوشی تاشوی جدید مایکروسافت با 250 گرم، جزو سبک‌ترین محصولات دسته خودش است. باتری دوگانه آن با ظرفیت 3577 میلی‌آمپر بر ساعت مجهز به تکنولوژی شارژ سریع بوده و در هر بار شارژ به‌طور متوسط بیش از 15 ساعت قابل استفاده خواهد بود. این دستگاه از پردازنده نه‌چندان جدید Qualcomm Snapdragon 855 که برای کار با گوشی تاشو بهینه‌سازی شده است، بهره می‌برد.

دوربین ضعیف؛ نقطه ضعف بزرگ دستاورد جدید بیل گیتس!

احتمالا یکی دیگر از نقاط ضعف Surface Duo داشتن دوربینی با وضوح تصویر 11 مگاپیکسل است. با این حال دوربین این گوشی مجهز به تکنولوژی هوش مصنوعی بوده و امکان فیلمبرداری با وضوح 4K را هم به کاربرانش می‌دهد. محصول جدید مایکروسافت برای بازار گوشی، با رم 6 گیگابایتی و در دو ظرفیت ذخیره‌سازی 128 و 256 گیگابایتی به بازار عرضه خواهد شد.

1400 و 1500 دلار ؛ قیمت موبایل Surface Duo

بدنه این گوشی از جنس شیشه ضدضربه و ضدخش بوده و مجهز به حسگر اثر انگشت هم هست. این محصول طبیعتا علاوه بر اپلیکیشن‌های اندرویدی، تمام نرم‌افزارهای مایکروسافت را هم در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

این گوشی قرار است از روز دهم سپتامبر و با قیمت پایه 1400 دلار برای نسخه 128 گیگابایتی و 1500 دلار برای نسخه 256 گیگابایتی به بازار عرضه شود که قیمت موبایل جدید مایکروسافت را در رده محصولات پرچمدار بازار موبایل جهان قرار می دهد. دستگاه  Surface Duo ابتدا در بازار آمریکا و از طریق اپراتور AT&T به بازار عرضه خواهد شد.

عرضه این دستگاه به منزله بازگشت مایکروسافت به بازار تلفن‌همراه پس از عقب‌نشینی این شرکت در سال ۲۰۱۶ و پس از خرید ناموفق بخش گوشی شرکت نوکیا است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : مایکروسافت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز