قیمت سکه تمایل زیادی به افزایش دارد!

لست سکند

قیمت طلا نسبت به دو روز پیش کاهشی شد و به محدوده یک میلیون و 177 هزار و 900 تومانی رسید. این کاهش قیمتی پیرو افت نرخ اونس طلا اتفاق افتاد. در حال حاضر فلز گرانبها در سطح جهانی هزار و 787 دلار قیمت دارد. سکه هم نسبت به دو روز گذشته کاهش قیمت را تجربه کرد، ولی با این حال در کانال 12 میلیونی قرار دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار سکه و طلا اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با وجود گزارش‌های منتشر شده درباره نرخ رشد تورم، اما قیمت طلای جهانی افزایشی نشد. اخبار منتشر شده بیانگر این است نرخ رشد تورم بسیار افزایش پیدا کرده، اما برخلاف تصورات نرخ طلا به هدف هزار و 800 دلاری نرسید بلکه کاهشی هم شد! این شرایط در حالت نوسان نسبی دلار، قیمت طلا و سکه بازار داخلی را به سمت کانال‌های پایین‌تر سوق دهد.

به گزارش وزارت کار ایالات متحده، تورم اصلی به رکورد دیگری رسیده و به 8.3 دست پیدا کرده است. این بزرگ‌ترین رشد از زمان محاسبه داده‌های 12 ماهه در نوامبر 2010 است. در پی این موضوع برخی تحلیلگران بازار طلای جهانی گفته‌اند که طلا برای جلب هرگونه علاقه جدید روند صعودی تلاش می‌کند. زیرا داده‌های تورم بیشتر می‌تواند فدرال رزرو را مجبور به تشدید اجرای سیاست پولی زودتر از موعد کند.

راز آسمان پایتخت

رکود تقاضای سکه‌های کوچک هم ادامه دار شد

مقاومت 12 میلیون و 200 هزار تومانی یک سد محکم برای سکه شده، طوری که از ابتدای امسال تاکنون نتوانسته به بالاتر از این قیمت صعود پیدا کند. در واقع می‌توان گفت شکست مقاومت یادشده بدون افزایش چشمگیر قیمت دلار و سکه اتفاق نخواهد افتاد.

اگر سکه بتواند این سطح مقاومتی را پشت سر بگذارد و در محدوده‌های بالاتر تثبیت شود، قاعدتا جسارت خریداران برای ورود به بازار بیشتر خواهد شد. اخبار داخلی بیانگر این است که تقاضا برای سکه امامی و سکه‌های کوچک‌تر کاهش پیدا کرده و مشتریان این بازار ریزش زیادی داشتند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز