قیمت روز لاستیک 12 شهریور 1401/ راهنمای کاربردی خرید از لاستیک فروشی

لست سکند

استفاده از یک تایر مناسب برای خودرو باعث کاهش مصرف سوخت، افزایش ایمنی، تجربه بهتر در رانندگی و صرفه‌جویی اقتصادی می‌شود. انتخاب یک لاستیک خوب هیچ گاه انتخاب راحتی برای رانندگان نبوده‌ است. زمانی که خریداران وارد مغازه‌های لاستیک فروشی می‌شوند، تنوع زیاد تایرها باعث می‌شود تا به سختی دست به انتخاب بزنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار لاستیک و تایر، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، انتخاب یک لاستیک خوب برای اتومبیل، نیاز به داشتن آگاهی نسبت به انواع تایرها، روش تولید آن، شماره‌های حک شده روی تایر و وِیژگی‌های فنی آن است. پیچیدگی‌های موجود باعث شده تا رانندگان زیادی به فروشندگان تایر اعتماد کنند که در برخی موارد باعث سوءاستفاده از مالکان خودرو می‌شود.

بنابراین اطلاع از فاکتورهای مهم انتخاب یک تایر خوب می‌تواند هنگام مراجعه به لاستیک فروشی بسیار راهگشا باشد. به همین جهت، این مطلب به بررسی اجمالی ساختار لاستیک می‌پردازد.

ساختار لاستیک‌های سواری چگونه است؟

لاستیک‌ها از اجزای مختلفی ساخته می‌شوند و وجود هر کدام از این اجزاء برای عملکرد مناسب و ایمنی آن بسیار مهم است. ساختار تایرها به صورت لایه لایه است. طوقه لاستیک، حلقه‌ای از چند رشته فولاد مستحکم است که بر روی آن پوششی از لاستیک قرار می‌گیرد.

راز آسمان پایتخت

وظیفه اصلی طوقه، موقعیت‌دهی و هم‌مرکز کردن تایر و رینگ و جذب نیروهای وارد شده از رینگ به لاستیک است. بدنه تایر از چند لایه تشکیل شده است که معمول‌ترین لایه مورد استفاده، نخ‌های پلی‌استر هستند. در تایرهای رادیال، این نخ‌ها عمود بر آج لاستیک قرار می‌گیرند.

در لاستیک‌های قدیمی، نخ‌های پلی‌استر با زاویه خاص نسبت به آج قرار می‌گرفتند. در انتها، لایه‌های تنیده شده با لاستیک پوشیده می‌شود تا هوا را درون تایر محبوس کند. برخی اوقات، استحکام تایرها با تعداد لایه‌های بدنه آن سنجیده می‌شود.

معمولاً در اغلب خودروهای سواری، لاستیک‌ها دو لایه هستند. رشته‌های فولادی زیر آج یا تسمه وظیفه دارد تا ضمن تقویت استحکام لاستیک، سطح مناسب را در هنگام تماس لاستیک با جاده حفظ کند. بعضی از تایرها یک یا دو لایه اضافه پلی‌استر دارند که باعث استحکام بیشتر می‌شود. به علاوه، دیواره جانبی تایر در حفظ استحکام جانبی آن نقش مهمی دارد.

این دیواره علاوه بر محافظت از سایر لایه‌ها، هوای درون تایر را نیز حبس می‌کند. در نهایت، آج لاستیک، ترکیبی از چند لاستیک طبیعی و مصنوعی است و جهت ایجاد اصطکاک به روش اکستروژن تولید می‌شود.

در جدول زیر، قیمت روز انواع مختلف لاستیک‌های خودروهای سواری قابل مشاهده است؛

انتهای پیام

مرتبط با : همپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز