قیمت روز آهن 9 مهر 1402/ چرا میلگرد بستر برای ساختمان سازی مهم است؟

استفاده از میلگرد بستر برای مقاوم سازی سازه‌ها و بناهای مختلف کاربرد دارد. در واقع به کارگیری این محصول به منظور کاهش خطر ترک خوردگی بناها در غلظت تنش در اطراف دهانه‌ها یا در نتیجه حرکت از جمله کنترل انقباض حائز اهمیت است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ روز، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید

به گزارش کاماپرس، در نگاه اول میلگرد بستر بسیار ساده هستند اما در واقع این محصولات متشکل از سیم‌های فولادی ضخیم بوده و حالتی آجادار دارد تا امکان استفاده از آن همراه با بتن یا ملات وجود داشته باشد. معمولا سیم‌های فولادی تشکیل دهنده میلگرد بستر چهار میلی‌متر ضخامت دارند. از آنجایی که جنس این نوع میلگردها از فولاد است در مجاورت و برخورد با رطوبت امکان زنگ زدگی آن‌ها وجود دارد به همین علت رویه آن پوشیده شده با لایه روی است. با به کارگیری روی در سطح این میلگرد، طول عمر آن افزایش پیدا کرده و از فرسایش زودهنگام آن جلوگیری خواهد شد. براساس اطلاعات موجود استفاده از میلگرد بستر باعث کاهش هزینه ساخت شده و نزدیک به 70 درصد از خسارات مالی ناشی از ساختمان و همچنین تلفات جانی ساکنان آن در هنگام وقوع زلزله جلوگیری می‌کند.

چگونگی تولید، ویژگی‌ها و مزایای میلگرد بستر

میلگرد بستر با استفاده از روش جوشکاری مقاوم تولید شده، این شیوه به منظور افزایش استحکام و مسلح کردن سازه در برابر زلزله مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این نوع میلگردها قطر مشخصی دارند و به کمک زائده‌های موجود روی سطح خود امکان چسبندگی بهتر به دیگر اجزا را خواهند داشت. ظاهر این میلگرد نردبانی است که با جوشکاری به وجود می‌آید. میلگرد بستر در دیوارهای سفالی، آجری، باربر و غیرباربر قرار می‌گیرند تا استحکام آن‌ها را بالا ببرند. معمولا میلگردهای بستر با استاندارد بین المللی آمریکا یا آ اس تی ام تولید می‌شوند.

راز آسمان پایتخت

معمولا سازندگان بناها به این دلیل میلگرد بستر را مورد استفاده قرار می‌دهند که به کمک آن دیوارهای متقاطع راحت با یکدیگر اتصال پیدا می‌کنند و امکان تعبیه آن‌ها به صورت عمودی وجود دارد. ضمنا با وجود آن‌ها نیازی به دوغاب بندی نیست و این محصولات تا حد زیادی مقاومت برشی را افزایش می‌دهند.

میزان مورد استفاده و قیمت میلگرد بستر

میلگرد بستر مورد نیاز برای هر سازه و بنایی قطر و اندازه متفاوت دارد. به همین منظور دو تکنیک کلی برای محاسبه میزان و نوع میلگرد بستر مورد نیاز برای مسلح سازی دیوار بیان شده است. یکی از آن‌ها به بررسی دیوارها و تخمین میزان مقطع مورد نظر مربوط می‌شود. دیگری بررسی ارتفاع دیوار است زیرا در ازای هر مقدار مشخص ارتفاع، یک شاخه میلگرد مفتولی بستر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیمت این میلگرد بستر با توجه به قطر و اندازه و همچنین قیمت روز آهن متفاوت است. جدول زیر قیمت روز این نوع محصول را نشان می‌دهد؛

منبع: https://ahanmelal.com/rebar/ladder-rebar-price

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز