قیمت روز آهن 10 مهر 1402/ درباره لوله داربستی و انواع سایز و اندازه آن بیشتر بدانید

ساختمان سازی و زدن نمای ساختمان یا برپایی خیمه‌های مختلف نیاز به لوله داربست دارد. لوله داربست یکی از انواع لوله‌های فولادی است که از ورق نورد گرم تهیه می‌شود. معمولا این لوله‌ها به راحتی قابلیت سرهم شدن دارند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ روز، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، داربست از ابتدای تمدن بشری برای ساختن ساختمان‌های بلند و نما زدن وجود داشته، منتهی نوع آن در هر دوره متفاوت بوده است. احتمالا در سال‌های بسیار دور داربست از نوع چوبی بوده، اما اکنون نوع فلزی آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حال حاضر برای داربست زدن باید از لوله‌های فلزی به همین نام استفاده کرد. لوله داربستی از سال 1950 در بازار موجود بوده و مورد استفاده قرار گرفته است. لوله داربستی در دو نوع سبک و سنگین تولید می‌شود و وزن‌های گوناگونی دارد. استانداردترین سایز این نوع لوله 48.3 میلی‌متر بوده و ضخامت دیواره آن در حالت عادی به 3.2 میلی‌متر می‌رسد. معمولا هم این نوع لوله‌ها طول شش متری دارند. اما به صورت کلی این نوع لوله‌ها در سه نوع سبک، متوسط و سنگین تولید می‌شوند که ضخامت‌های 2 میلی، 2.5 میلی، 3 میلی و 4 میلی‌متری دارند.

این لوله‌ها توسط بست‌های مخصوص روی هم سوار می‌شوند تا به راحتی امکان بالا رفتن و استفاده از آن وجود داشته باشد. این لوله‌ها به طور کلی از لوله‌های انتقال آب و گاز متفاوت بوده و تنها کاربرد صنعتی دارند. بنابراین امکان انتقال هیچ نوع سیالی با این نوع لوله‌ها وجود ندارد و نمی‌توان در این خصوص آن‌ها را به کار برد.

اجزای لوله داربستی را بشناسید

لوله داربست دارای اجزای مختلفی است. میله شکافدار اتصال یکی از این اجزا است که برای طولانی کردن دو لوله داربست در ساختن سازه‌ها کاربرد دارد. بست لوله‌های افقی که برای اتصال دو لوله افقی با زاویه 90 درجه به کار می‌رود نیز یکی دیگر از اجزای آن است. یکی دیگر از جزهای لوله داربست پایه قابل تنظیم بوده که به جدار داخل پایین لوله متصل و به وسیله آن ارتفاع پایه داربست تنظیم می‌شود. صفحه زیرستون، جک داربست، چرخ داربست متحرک، سیم مخصوص داربست، بالابر، کشفک پایه و فلزی، تخته داربست، مغزی و کاور دیگر اجزای لوله دار بست هستند.

راز آسمان پایتخت

بهترین مرکز برای خرید لوله داربستی کدام است؟

لازم به ذکر است که این نوع لوله‌ها باید به دست متخصصان نصب شوند تا خسارت مالی و جانی به وجود نیاید. البته جنس این محصولات نیز حائز اهمیت است. در واقع در صورت سر و کار داشتن مداوم با این قبیل محصولات باید بهترین نوع آن خریداری شود وگرنه دردسرساز خواهد شد.

شرکت آهن ملل این نوع لوله‌ها را در انواع ضخامت و ارتفاع تولید کرده و برای متقاضیان ارسال می‌کند. جدول زیر قیمت روز این نوع محصول را نشان می‌دهد؛

https://ahanmelal.com/metal-pipe/scaffolding-pipe-price

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز