قیمت دلار 500 تومان دیگر سقوط کرد

لست سکند

قیمت دلار در بازار آزاد امروز به ۲۱هزار و۱۰۰ تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۲.۳۶ درصدی داشته است.

به گزارش کاماپرس؛ صرافی‌ها بانکی امروز، قیمت خرید و فروش دلار را نسبت به روز کاری قبل 1300  تومان نسبت به دیروز کاهش دادند و بنا به اعلام ایسنا امروز (دوشنبه 20 مردادماه 99) صرافی‌های بانکی هر دلار آمریکا را به قیمت ۲۰ هزار و ۷۰۰ تومان می‌خرند و معادل ۲۰ هزار و ۸۰۰ تومان نیز می‌فروشند. در بازار آزاد نیز قیمت دلار با 500 تومان کاهش از 21600 به 21100 تومان رسیده است.

شایان ذکر است یورو هم امروز با کاهش ۱.۶۱ درصدی، از ۲۵,۲۰۰ (بیست و پنج هزار و دویست ) تومان به ۲۴,۸۰۰ (بیست و چهار هزار و هشتصد ) تومان رسید.

مروری بر روند قیمت دلار از ابتدای سال۹۹

بعد از نوسانات بالای قیمت دلار در نیمه دوم سال۹۸، امسال بازار آزاد ارز کار خود را با قیمت ۱۶۴۵۰تومان برای دلار یعنی حدود ۵۰۰تومان بیشتر از قیمت دلار در آخرین روز معاملات سال۹۸، آغاز کرد اما با شروع کار بازار و گذشت حدود یک هفته، قیمت دلار به زیر ۱۶هزار تومان سقوط کرد و در روز بیستم فروردین ماه قیمت هر اسکناس دلار آمریکا به ۱۵۹۰۰تومان رسید.
به نقل از اقتصاد آنلاین؛البته قیمت‌دلار در این کانال ماندگار نبود و مجددا افزایش یافت و تا اواخر فروردین ماه، قیمت‌دلار به ۱۶۱۵۰ تومان هم رسید اما در نهایت حرکت آن معکوس شد و دلار معاملات فروردین را با قیمت ۱۵۴۰۰تومان به پایان رساند.
قیمت‌دلار در بازار آزاد در یک نیمه گذشته از اردیبهشت ماه نیز بین ۱۵۴۰۰ تا ۱۶۳۰۰تومان نوسان داشته اما در صرافی ملی قیمت‌دلار بین ۱۵۵۰۰ تا ۱۵۷۰۰ تومان متغیر بود؛ قیمت‌دلار آزاد در هفته اول این ماه از کف قیمت سال یعنی ۱۵۴۰۰ تومان به سقف قیمتی که۱۶۳۰۰تومان بود صعود کرد اما در هفته دوم، قیمت‌دلار مجددا وارد مدار نزولی شد.

راز آسمان پایتخت

روند صعودی قیمت دلار از هفته سوم اردیبهشت ماه آغاز شد و تاکنون نیز ادامه دارد. با سقوط قیمتی که طی روزهای اخیر در بازار رخ داده برخی گمانه زنی ها درباره بازگشت قیمت دلار به قیمت اردیبهشت ماه یعنی کانال 16 هزار تومان مطرح شده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز