قرنطینه کرونایی و 4 بازی ساده خانگی برای کودکان

لست سکند

تعطیلات دو هفته ای مقابله با کرونا فرصت خوبی برای بچه ها و پدر و مادرهاست. شادی اصل مهم سلامتی است. پس با ۴ بازی ساده خانگی برای بچه ها آنها را شاد کنید تا همیشه سلامت بمانند.

به گزارش کاماپرس، روانشناسان معتقدند بازی پدر و مادر با بچه ها بهترین روش برای تقویت ارتباط بین آنهاست. به خصوص در این روزهای شیوع کرونا و بیماری که از گذشته خیلی خطرناک تر شده فقط امید و شادی است که می تواند ترس و استرس و اضطراب را از بین ببرد. پس اگر جزو پدر و مادرهایی هستید که کسب و کارتان در محدودیتهای جدید تعطیل است این ۴ بازی را با بچه ها انجام بدهید. حتما خودتان بیشتر از بچه ها لذت می برید.

اوریگامی ، لذت خلق موجودات کاغذی

اوریگامی هنر کاغذ و تا کردن. هنری ژاپنی که پیچاندن کاغذ به شکل‌های مختلف است. پیچاندن و تا کردن یک برگ کاغذ به اشکال مختلف و درست کردن یک حیوان برای همه لذت بخش است. برای ساختن شکل‌های کاغذی تنها وسیله مورد احتیاج کاغذ است.

یعنی هیچ دردسری برای تهیه مواد لازم ندارید. تا دلتان بخواهد هم الگوهای اوریگامی ساده را می‌توانید از گوگل سرچ کنید . از اوریگامی های ساده شروع کنید و کم کم با مدلهای پیچیده تر خودتان را به چالش بکشید. یادتان نرود بچه ها عاشق کاغذ بازی هستند.

راز آسمان پایتخت

گنج را در خانه پیدا کنید

یک بازی جالب و پر سرو صدا شاد کننده برای بچه ها همین پیدا کردن گنج است. البته گنج واقعی و کندن زمین که نه. برای انجام این بازی چند وسیله را در گوشه و کنار خانه پنهان کنید و از فرزندتان بخواهید با سرنخ‌هایی که برایش گذاشته‌اید وسایل را پیدا کند.

اگر کودک شما سواد دارد که بازی را پیچیده تر کنید و برایش یادداشت بنو یسید و سرنخ‌ها را در قالب نوشته در جاهای مختلف قرار دهید. یادتان باشد وسایلی را پنهان کنید که کودک با پیدا کردن آن خوشحال می شود .مثلا یک اسباب بازی محبوب قدیمی. یا یک خوردنی خوشمزه.

آزمایش علمی ، خانه را منفجر نکنید

بچه ها عاشق دانشمند بازی هستند. اینکه یک چیزی را کشف کنند. یکی از بهترین روش‌های سرگرم کردن بچه ها در روزهای تعطیلی و ماندن در خانه، انجام آزمایش‌های علمی با آنهاست. البته آزمایشهای کاملا بی خطر و ساده.

یعنی نباید هیچ شباهتی به کلیپهایی که در فضای مجازی پخش می شود داشته باشد. آزمایش‌هایی ساده و جالب برای کودک انتخاب کنید که نتیجه جالبی داشته باشد. قرار نیست خانه را منفجر کنید. فقط با یک سرچ ساده می توانید کلی آزمایش بامزه برای بچه ها پیدا کنید.

شلخته بازی را فراموش نکنید

این بازی مخصوص کودکان زیر چهار سال است. بچه هایی که عاشق خط خطی کردن دیوار هستند و یا دلشان می خواهد با ماژیک گا زو یخچال را رنگ کنند. بهتر است روی دیوار کاغذ، مقوا یا نایلون بچسبانید. یا برای برخی بازی‌ها که کثیفی و شلختگی دارند؛ بهتر است یک سفره یا پارچه‌ای پهن شود تا کودک روی آن به راحتی بازی کند.

بازی‌های شلخته یا Messy Play مثل کف‌بازی، رنگ‌بازی، خاک‌بازی، گِل‌بازی و شن‌بازی حواس بچه‌ها را تحریک می‌کند، حتی بعضی کودکان دوست دارند با غذاهایی مثل ماکارونی بازی کنند. پس این وسایل را در دسترس بچه ها بگذارید و خودتان هم کنارشان بازی کنید و بعد کامل همه جا را تمیز کنید. این بازی هم حال بچه ها را خوب می کند هم حال بزرگترها را .

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز