فروش 30 درصد دوم سهام عدالت و 5 مشکل اساسی سهامداران

تور لحظه آخری-کاماپرس

فروش 30 درصد دوم سهام عدالت این روزها به چالش جدیدی برای سهامداران این سهام تبدیل شده است به نحوی که آنها 5 مشکل اساسی را در مسیر فروش سهام خود پیش رو دارند.

به گزارش کاماپرس، اگر مالک سهام عدالت هستید و قصد فروش آن را دارید به احتمال قریب به یقین با مشکلاتی مواجه شده اید که متاسفانه پاسخگویی هم برای آنها وجود ندارد.

وقتی سخن از آزادسازی سهام عدالت و میسر شدن امکان فروش آن به میان آمد به نظر نمی رسید افرادی که به دلیل مضایق مالی مجبور به فروش سهام خود هستند با دردسرهایی که اکنون مواجه شده اند، روبرو شوند.

از مسئولان سهام عدالت و کارگزاری ها و بانک های عامل فروش سهام عدالت انتظار می رود هر چه سریع تر نسبت به رفع مشکلاتی که اکنون گریبانگیر متقاضیان فروش 30 درصد دوم سهام عدالت است، اقدام کنند.

احسان همتی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با مهر مشکلاتی را که سهامداران عدالت برای فروش سهام خود در پیش دارند، در 5 مورد دسته بندی کرده است  که در ادامه آنها را می خوانید:

راز آسمان پایتخت

مشکل اول

مشکل اول ثبت نام نشدن برخی سهامداران در سامانه سهام عدالت کارگزاری هاست. این سهامداران هنگام ثبت نام با پیام «شماره نامعتبر است» رو به رو می‌شوند در صورتی که شماره دقیقاً به نام فرد است.

مشکل دوم

مشکل دوم مربوط به کد تایید کارگزاری برای فروش سهام عدالت است. این مشکل از این قرار است که سهامدار سفارش فروش خود را ثبت کرده است اما برای تأیید نهایی باید برای وی کدی ارسال شود. این کد برخی مواقع یا ارسال نمی‌شود و یا کد ارسال شده را سیستم تأیید نمی‌کند.

مشکل سوم

مشکل سوم شفاف نبودن فرآیند و روش واریز پول فروش سهام است. مثلا افرادی از دو ماه پیش سهامشان را فروخته انداست اما مبالغ بسیار کمی برای آنها واریز شده و مشخص نیست که کدام سهام، به چه اندازه برای آنها فروخته شده است.

مشکل چهارم

مشکل چهارم درباره آن دسته از سهامداران عدالت است که شماره شبای آنها مشکل داشته و در سامانه sahamedalat.ir شماره شبایشان را اصلاح کرده اند. شماره شبای اصلاح شده آنها باید توسط بانک مرکزی تایید شود اما فرآیند تایید بسیار کند است.

 مشکل پنجم

مشکل پنجم پاسخگو نبودن بانک‌ها و کارگزاری‌ها به پرسش های متقاضیان فروش سهام عدالت است. درگاه پاسخ به مشتریان کارگزاری‌ها ناکارآمد است و مردم راه حلی برای حل معضلات فروش خود ندارند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

6 دیدگاه برای “فروش 30 درصد دوم سهام عدالت و 5 مشکل اساسی سهامداران

  1. بهروز گفته:

    کارگزاران محترم تورابه خدا تورابه تمام مقدسات عالم بدون اجازه وهماهنگی صاحبان سهام عدالت سهامشان رانفروشید .دلیلی نداردچون 30درصداول رافروختیم بالاجبارباید30درصددوم راهم بفروشیم .اینکار راباما نکنید سزاوارنیست بی خبر.

  2. اصغر گفته:

    دیوانه خانه که میگن اینجاست ما روش مستقیم زدیم کد بورسی هم داریم اتفاقا می‌خواهیم اضافه کنیم ولی کو عقل و منطق

  3. علی گفته:

    با سلام و عرض ادب لطفا به بانک ملت بگید کسی که سهام شو میفروشه لابد نیاز مبرم داره به پولش اونم زودتر نه اینکه دوماه 30درصد داده به بانک انگار نه انگار مردم منتظر پولشون هستن مثل خیلی ها بی نیاز نیستن که هروقت شد پول سهام رو بدن لطفا بانک ملت یا جواب مردم رو درست بدین یا بگید منتظر پول نباشن
    درضمن فروش 30 درصد دوم باید با رضایت باشه نه خودکار فعال بشه حق الناس بانک ها باید اون دنیا جواب بدن

  4. بیچارگان گفته:

    وای خدا امروز چک کردم بعد ماها هزارو هشصد تومن..برام ریختن به حسابم..خوب فهمیدن چقدر به پول نیاز دارم..گفتن فعلا با این پول یه تخم مرغ نصفی بخره دل ضعفه بگیره تا هفته بعد احتمالا هزارتومن دیگه بریزن..ایران به سرت چی اوردن فقط دارن نقشه میکشن پول مردم رو بخورن..خدا لعنتتون که لعنت هرچی زیارت های عاشورا به شما خاندانتون..به امید ریشه کن شدن اینا…فقط برای همین زندم

  5. کوکو گفته:

    باید از این مملکت نفرین شده و تسخیر شده توسط دزدان فرار کرد اما به کجا آخه …امان از این همه ناهماهنگی و لفت دادن مردم ….

  6. جلال گفته:

    متاسفانه مسئولین ما یا حوصله ندارن یا … تشریف دارن یا … ملت هستن،تشویق میکنن کد بورسی بگیریم و وارد بورس بشیم.از یک طرف،میکن سهام عدالت را آزاد میکنیم اما خودت حق فروش نداری.بیچاره مردم گیر چه مسئولینی افتادن بخدا!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز