فروش محصولات کشاورزی و دامی تا 50 درصد ارزان تر از قیمت بازار

تورهای مسافرتی لحظه آخر

طرحی تحت عنوان روستا بازار در حال اجرایی شدن است که محصولات کشاورزی را تا 50 درصد ارزان تر از قیمت بازار به دست مصرف کنندگان می رساند.

به گزارش کاماپرس، قیمت فروش محصولات کشاورزی در بازار بسیار متفاوت از قیمت این محصولات در روستاها و سر مزارع است. زنجیره عریض و طویلی از واسطه ها بین روستائیان و مصرف کنندگان قرار دارند که هر یک سهمی برای خود از سفره روستائیان برمی دارند و به قیمت کالا برای مصرف کنندگان می افزایند.

البته در سال های اخیر فاصله قیمت برخی محصولات در روستاها و بازارهای مصرف به واسطه بهبود سیستم حمل و نقل و استفاده از روش های نوین فروش و بازاریابی کمتر شده است اما این فاصله همچنان چشمگیر است.

بر اساس اعلام مجری پروژه روستا بازار وزارت جهاد کشاورزی طرحی که تحت این نام در درست اجراست این فاصله را به شدت کاهش خواهد داد.

وی در این باره توضیح داده است:  در طرح روستا بازار محصولات کشاورزی و دامی به سبب حذف واسطه‌ها ۲۰ تا ۵۰ درصد کمتر از قیمت بازار عرضه می‌شود.

راز آسمان پایتخت

اجرای طرح روستا بازار در تهران از کجا آغاز می شود؟

صدرا علی اکبرخانی که مجری پروژه روستا بازار در وزارت کشاورزی است، می افزاید: با حذف سوداگران و واسطه‌های غیر ضرور، اختلاف قیمت در برخی کالا‌ها مثل محصولات میوه و تره بار به ۳۰ تا ۵۰ درصد هم‌ می‌رسد. به عنوان مثال اختلاف قیمت برنج در روستا بازار با بازار آزاد ۲۰ درصد است و نمی‌توان گفت اختلاف قیمت روستا بازار با بازار آزاد در خصوص برنج طارم محلی ۵۰ درصد است.

این مقام مسئول با بیان اینکه طرح روستا بازار در استان‌های خراسان رضوی، همدان و قزوین کلید خورده است، گفت: در تهران هم ابتدا این طرح در تهرانپارس کلید می‌خورد و سپس در مناطق شمال، جنوب و غرب هم به مرحله اجرا در می‌آید.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز