عملکرد دیجی پی در سال 1400 در یک نگاه

تور لحظه آخری-کاماپرس

دیجی پی یکی از زیرمجموعه‌های دیجی کالا است که با خدمات پرداخت هوشمند، سریع و راحت به مردم معرفی شد. تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی امکان استفاده از خدمات این مجموعه را دارند. دیجی پی ارائه انواع خدمات مالی امن را برای مشتریان خود تضمین کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، شرایط در دو سال اخیر به گونه‌ای رقم خورد که مردم بیشتر از هر زمانی برای نقل و انتقال وجوه و خرید اینترنتی و حتی گرفتن وام به اقتصاد دیجیتال روی آوردند. هر چند وقوع کرونا و تبعات آن یکباره شکل گرفت، ولی باعث شد که اقتصاد دیجیتال رشد قابل ملاحظه‌ای داشته باشد. ایران هم از این امر مستثنی نبود و در همین دو سال گذشته سهم مجموعه‌ها و فین تک‌های فعال در این حوزه رشد قابل توجهی پیدا کرد. قاعدتا دیجی پی هم در این حوزه پیشرفت‌های داشت و متناسب با این شرایط سعی کرد تا خدمات خود را متنوع‌تر و امن‌تر کند. در حال حاضر اغلب کاربران دیجی رده سنی 18 تا 24 سال را دارند و  بیشتر آقایان این اپلیکیشن را مورد استفاده قرار می‌دهند.

روند فعالیت دیجی پی

آغاز به کار این مجموعه از تیرماه سال 1397 بود. دیجی پی در طی این سال‌ها سبد محصولات خود را متنوع کرده و همواره سعی در جلب رضایت خدمات گیرندگان و وفادارسازی مشتریان دارد. به گونه‌ای طبق گزارشات منتشر شده از دیجی پی در دی ماه 1399، نصب فعال برنامه این مجموعه از مرز یک میلیونی عبور کرد.

در سال 1400 سه میلیون فرم نظرسنجی برای کاربران دیجی پی ارسال شد که نزدیک به 6 درصد در این فرآیند شرکت کردند. بر اساس اطلاعات به دست آمده، 53 درصد افراد شرکت کننده در این نظرسنجی، استفاده از دیجی پی را به دیگران هم پیشنهاد داده‌اند.

راز آسمان پایتخت

دیجی پی چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟

افراد از طریق وبسایت یا اپلیکیشن دیجی پی امکان کارت به کارت، خرید شارژ، بسته اینترنت و… را دارند. این مجموعه برای کسب و کارهای مختلف هم خدماتی از جمله درگاه پرداخت هوشمند، پرداخت یار، درگاه پرداخت اشتراک و تسویه زودتر از موعد را ارائه می‌دهد. خرید اقساطی این گروه هم از جمله خدماتی است که مورد توجه مشتریان آن قرار دارد. دیجی پی تا سقف 20 میلیون تومان، امکان خرید اقساطی آسان از سایت دیجی کالا را برای مشتریان خود به وجود آورده است.

چشم انداز دیجی پی

با توجه به تعداد مشتریان فعال این بستر، دیجی پی در خصوص تامین امنیت بیشتر انواع فعالیت‌های مالی و تراکنش‌ها، اقدامات گوناگونی را انجام داد و در سال 1399 گواهینامه امنیتی تست نفوذ اپلیکیشن را دریافت کرد.

دیجی پی 1400 برای برداشتن گام‌های اساسی در سال 1401 بسترسازی لازم را انجام داده است. نگاه اصولی به صنعت و نیازهای آن، تکیه بر توانمندی‌ها و تخصص سرمایه‌های انسانی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در اقتصاد دیجیتال کشور از جمله زمینه‌های ایجاد شده برای رشد دیجی پی در سال 1401 محسوب می‌شود.

نگاه کلی به گزارش عملکرد دیجی پی در یک سال اخیر

در مجموع گزارشات عملکرد دیجی پی از اول دی ماه 1399 تا سی‌ام آذرماه 1400، آمار و اطلاعات دقیق‌تری را درباره نحوه فعالیت و خدمات این مجموعه ارائه داده است. به همین منظور برخی از اعداد و ارقام مهم این گزارش عملکرد دیجی پی مورد بررسی قرار خواهد گرفت؛

دیجی پی در بازه زمانی آذرماه سال گذشته تا دی ماه امسال، یک میلیون نصب فعال داشته و 150 میلیون نفر هم از وبسایت و اپلیکیشن آن بازدید کرده‌اند. به طور میانگین هر ماه یک میلیون و 200 تراکنش در اپلیکیشن دیجی پی اتفاق افتاده و به صورت ماهیانه تقریبا 4 میلیون و 300 تراکنش در درگاه جامع پرداخت این مجموعه انجام شده است.

میزان تراکنش‌های انجام شده از طریق این اپلیکیشن

مبلغ کل تراکنش‌هایی که از طریق سوپر اپلیکیشن دیجی پی در یک سال گذشته انجام شده، بالای 39 هزار میلیارد ریال بود. در بین خدمات مختلف دیجی پی، بیشترین مبلغ تراکنش مربوط به انتقال وجه از یک کارت به کارت دیگر بود که 26 هزار میلیارد ریال اعلام شد.

تراکنش‌های مربوط به پرداخت قبض از طریق دیجی پی هم هزار و 700 میلیارد ریال اعلام شد. بعد از آن بیشتر مشتریان اپلیکیشن دیجی پی برای خرید شارژ از این بستر استفاده کردند. مبلغ کل تراکنش خرید شارژ در مدت زمان یاد شده به 361 میلیارد ریال رسید.

میزان تراکنش‌های مربوط به خرید بسته اینترنتی، نیکوکاری، پرداخت جریمه رانندگی و عوارض آزاد راه، طرح ترافیک و پرداخت کرایه تاکسی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. 90 درصد تراکنش‌های این بستر قبل از 24 ساعت با موفقیت به ثبت رسیده‌اند.

مبلغ تراکنش کیف پول دیجی پی در یکسال گذشته بیشتر از 7 هزار میلیارد ریال اعلام شد که نزدیک به 27 درصد کل تراکنش‌های این برنامه را در برمی‌گیرد. این مقدار چهار برابر بیشتر از تراکنش‌های زمان مشابه سال گذشته است.

تسهیلات پرداختی توسط این بستر و رضایت مندی مشتریان

از آنجا که دیجی پی امکان خرید اقساطی را با اعتبار مشتریان خود فراهم کرده، از آذرماه سال گذشته تا دی ماه امسال، 446 هزار و 522 نفر برای استفاده از این خدمت و خرید قسطی به دیجی پی درخواست داده‌اند. دیجی پی هم با توجه به شرایط مشتریان و کامل بودن مدارک آن‌ها، 9 هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار برای خرید قسطی پرداخت کرده است.

در مجموع طی این یک سال بالغ بر 88 هزار اعتبار خرد برای خرید اقساطی از دیجی کالا به کاربران اعطا شد. طبق آمار جمع آوری شده در گزارش عملکرد دیجی پی، تقریبا 44 درصد متقاضیان تسهیلات این مجموعه خواهان مبلغ وام 20 میلیون تومانی برای خرید کالا بودند. همچنین براساس اطلاعات ارائه شده، بیشتر متقاضیان تسهیلات دیجی پی را برای خرید گوشی موبایل می‌خواستند.

در مجموع استفاده کنندگان سیستم دیجی پی به دلیل سهولت کاربری، سرعت بالا و کامل بودن خدمات از این سیستم اعلام رضایت کردند، اما با این وجود هر سیستمی نواقصی هم دارد. در مورد دیجی پی بیشتر اعتراضات به دلیل خطاهای سیستمی و اختلال موقتی در سرویس دهی بوده و البته تنوع کم خدمات هم باعث نارضایتی مشتریان این مجموعه شده است.

مرتبط با : دیجی پی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز