عرضه کیت‌های تشخیص سریع کرونا با قیمت زیر 100 هزار تومان به زودی

تور لحظه آخری-کاماپرس

یک مقام مسئول در وزارت بهداشت از عرضه کیت های تشخیص سریع کرونا با قیمت حدود 1/5 دلار – زیر 100 هزار تومان – طی چند روز آینده خبر داد.

به گزارش کاماپرس، علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت که برای اعلام جدیدترین اخبار مرتبط با بیماری کرونا در استودیو خبر سیما حضور یافته بود، اظهار کرد: آزمایش تشخیص کرونا در حال حاضر از طریق تست های پی سی آر و با نمونه برداری از انتهای حلق از راه مجرای بینی انجام می شود و جواب تست نیز یک روز بعد مشخص می شود. وی با اشاره به هزینه بالای این آزمایش ها اظهار کرد: هزینه این آزمایش ها – 300 تا 700 هزار تومان – سنگین و خارج از توان بسیاری از اقشار جامعه است.

رئیسی در ادامه با بیان این که کیت تشخصیص سریع بیماری کرونا تا چند روز دیگر به بازار سلامت کشور عرضه می شود، اظهار کرد: کیت های جدید از راه بزاق دهان بیماری کرونا را ظرف مدت کوتاهی تشخیص می دهند و قیمت آنها نیز حدود 5 دلار است که در ایران به قیمت حدود 1/5 دلار – زیر 100 هزار تومان – در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط را بخوانید:

وی تصریح کرد: تست کرونا در مراکز درمانی وزارت بهداشت همچنان رایگان است.

راز آسمان پایتخت

رئیس جمهور مخالف تعطیلی تهران نیست

بنا به اعلام تسنیم معاون وزیر بهداشت همچنین با تکذیب مخالفت رییس جمهور با تعطیلی تهران، گفت: این خبر از اساس کذب محض است، دکتر روحانی نه‌تنها با این طرح مخالفت نکردند بلکه بر حمایت از این طرح تأکید کردند. این طرح روز پنج‌شنبه مطرح شد و ایشان حمایت کردند، در جلسه امروز نیز این طرح مطرح شد و سایر اعضا نظرات اصلاحی خود را دادند، مثلاً ستاد نیروهای مسلح نظری داشت که اصلاح شد، دادستان‌کل کشور نظری داشتند که در طرح لحاظ شد، بعد از آن نیز کلیات طرح پذیرفته شد و براساس آن نه‌تنها تهران بلکه بیش از 100 شهر در هفته آینده و از روز شنبه مشمول محدودیت خیلی شدید خواهند شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار و گزارش های مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز