عرضه اولیه ۷۰ هزار میلیارد‌تومانی گروه امید : اهرم جدید جهش شاخص بورس

لست سکند

معاون وزیراقتصاد، از آغاز عرضه اولیه دو صندوق بزرگ سرمایه گذاری در هفته آینده خبر داده که می‌تواند بورس را با جهش بزرگی مواجه کند.

به گزارش کاماپرس؛ یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه بود که نخستین دوره از واگذاری‌های سهام شرکت های دولتی (مرتبط به بانک و بیمه) در بورس تهران و در چهارچوب پذیره‌نویسی صندوق قابل معامله در بورس (ETF)* انجام شد. حالا و پس از حدود دوهفته، معاون وزیر اقتصاد دولت دوازدهم اعلام کرده که قرار است باقیمانده سهام دولت تا پایان اردیبهشت در بورس واگذار شود. باوجود اینکه که برخی از کارشناسان اقتصادی، نسبت به عواقب این شکل از خصوصی‌سازی و آثارنامناسب اقتصادی آن در آینده، هشدار داده‌ بودند اما به نظر می‌رسد دولت روحانی مصمم است از این فرصت به عنوان اهرم جدیدجهش شاخص بورس استفاده کند.

در همین رابطه، عباس معمارنژاد در حاشیه نشست تشریح نحوه عرضه صندوق‌های سرمایه گذاری در بازار سرمایه EFT، در جمع خبرنگاران گفت: هنوز آمار دقیقی از میزان استقبال مردم در صندوق واسطه‌گری مالی یکم وجود ندارد، اما حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان پذیره‌نویسی انجام شده و تا ۳۱ اردیبهشت ماه، پذیره نویسی باقیمانده سهام دولت در سه بانک و دو شرکت بیمه ادامه دارد و افرادی که کد بورسی ندارند در شعب ۱۴ بانک می‌توانند پذیره نویسی کنند.

بمب 70هزار میلیاردی!

معاون وزیراقتصاد، از آغاز عرضه اولیه دو صندوق بزرگ سرمایه گذاری در هفته آینده خبر داده و گفته است:گروه سرمایه گذاری امید متعلق به بانک سپه با ارزش ۷۰ هزار میلیارد تومان تا پایان امسال به صورت مرحله‌ای عرضه می‌شود که اولین عرضه آن از هفته آینده آغاز خواهد شد.

راز آسمان پایتخت

به گفته معمار نژاد، گروه توسعه ملی وابسته به بانک ملی با ارزش ۲۳ میلیارد تومان و شرکت صنایع شیمیایی ایران به ارزش ۱۰ هزار میلیارد تومان از عرضه‌های بعدی سهام دولت در بازار سرمایه خواهند بود.

این مقام مسئول ادامه داد: تا پایان سال تا سقف ۱۰۰ هزار میلیارد تومان دارایی دولت باید عرضه شود که این برنامه را محقق خواهیم کرد. به گفته معمارنژاد، سقف یونیت‌های صندوق‌های ETF معادل ۱.۷ میلیارد یونیت است و احتمالا در روزهای پایانی استقبال از آن بیشتر خواهد شد.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “عرضه اولیه ۷۰ هزار میلیارد‌تومانی گروه امید : اهرم جدید جهش شاخص بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز