طلوع قدس اولین خودرو تمام برقی لبنان رونمایی شد

لست سکند

اولین خودرو تمام برقی لبنان با نام طلوع قدس معرفی شد. این خودرو یک اسپرت دو نفره با طراحی الهام گرفته از گنبد طلایی بیت المقدس است.

به گزارش کاماپرس، طلوع قدس اولین خودرو اسپرت و تمام برقی لبنان است که توسط شرکت الکترا متعلق به جهاد محمد میلیاردر فلسطینی تولید شده است.

طراحی این خودرو تمام برقی از چهار سال پیش شروع شده و حالا شرکت الکترا بعد از رونمایی طلوع قدس می خواهد ۱۰ هزار از این خودرو را وارد بازار کند. همان طور که پیداست نام این خودرو از بیت المقدس سرزمین مادری جهاد محمد گرفته شده است.

طلوع قدس با چه ویژگی های فنی وارد بازار می شود؟

موتور برقی طلوع قدس خروجی ۱۶۰ اسب بخار را دارد و شتاب گیری این خودرو در ۵ ثانیه انجام می شود. گفته می شود نهایت سرعت طلوع قدس به ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت می رسد و پکیج باتری ۵۰ کیلووات ساعتی در این خودرو با هر بار شارژ کامل انرژی مورد نیاز برای پیمایش مسافت ۴۵۰ کیلومتری را خواهد داشت.

راز آسمان پایتخت

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

خودرو تمام برقی لبنان چه امکاناتی دارد؟

طلوع قدس یک اسپرت دونفره است که ظاهر متفاوتی دارد. طراحی جلوپنجره این خودرو با الهام از گنبد طلایی بیت المقدس در فلسطین طراحی شده و در زیر آن یک ورودی هوای یکسره و بزرگ را با طرح مشبک مشکی وجود دارد. چراغ ها در دو طرف در فرورفتگی و با اندازه نسبتا بزرگ طراحی شده است تا در کل ظاهری متمایز و خاص را در این خودرو به وجود بیاورد. طراحی چراغ های عقب به شکل مثلثی انجام شده است.

درون کابین یک جلوآمپر دیجیتال کوچک در پشت فرمان دیده می شود و در وسط، صفحه نمایش بزرگ ۱۵٫۹ اینچی، سیستم اطلاعات و سرگرمی را در دسترس قرار می دهد.شاسی طلوع قدس تمام آلومینیوم است که باعث می شود این خودرو وزن کم تری داشته باشد.

طلوع قدس با چه قیمتی و درچه زمانی عرضه می شود؟

قیمت پایه برای این خودرو حدود ۲۵ هزار یورو در نظر گرفته شده است. پیش بینی می شود طلوع قدس در سال ۲۰۲۲ به دست مشتریانش برسد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز