شرایط صدور ویزای توریستی عربستان برای ایرانیان

به تازگی امکان دریافت ویزا عربستان برای سفر توریستی به شهرهای غیرمذهبی این کشور برای ایرانیان فراهم شده است و از طریق آن می‌توان سفر زیارتی و سیاحتی به شهرهای مذهبی و غیرمذهبی عربستان انجام داد.

به گزارش کاماپرس، در گذشته دریافت ویزا توریستی عربستان و سفر سیاحتی به این کشور برای مسافران ایرانی امکان‌پذیر نبود و زائران خانه خدا نیز تنها با دریافت ویزای زیارتی حق ورود به خاک این کشور را داشتند. اخیرا دریافت ویزا عربستان به صورت فردی و برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری این کشور زیبای کویری نیز ممکن شده است.

این گزارش به بررسی شرایط دریافت ویزا عربستان و معرفی تور این کشور ‌پرداخته است.

شرایط دریافت ویزا عربستان

کشور عربستان در چند سال اخیر روی توسعه صنعت توریسم و ایجاد امکانات گردشگری رفاهی تمرکز کرده و مرزهای خود را با ارائه ویزای توریستی به روی گردشگران سراسر دنیا گشوده است. با این حال، امکان سفر سیاحتی با تور و اخذ ویزا عربستان برای مسافران ایرانی، مدت کوتاهی است که فراهم شده است.

در حال حاضر، ویزای توریستی عربستان برای گردشگران ایرانی به صورت الکترونیکی صادر می‌شود که برای 90 روز اعتبار دارد. یعنی گردشگران ایرانی با دریافت این ویزا می‌توانند تا حداکثر 90 روز در این کشور اقامت داشته باشند. صدور ویزا عربستان بسیار سریع و آسان بوده و بین 10 تا 15 روز طول می‌کشد. لازمه اصلی صدور ویزای عربستان داشتن اقامت و یا ویزای دبی است.

راز آسمان پایتخت

چطور ویزا عربستان بگیریم؟

انجام صحیح فرایند درخواست ویزا عربستان برای افزایش شانس دریافت این ویزا بسیار اهمیت دارد. بهترین راه برای اطمینان از صدور ویزا عربستان، کمک گرفتن از کارشناسان مجرب و کاربلد است. مهم‌ترین مراحل اخذ ویزا عربستان در ادامه بررسی شده است.

تکمیل فرم درخواست: نخستین گام برای دریافت ویزای عربستان، تکمیل فرم درخواست صدور ویزا است که در وبسایت رسمی ویزای عربستان قرار دارد. باید توجه داشت که اطلاعات ارائه شده در این فرم باید کامل و منطبق با مدارک ارائه شده باشد.

ارسال آنلاین درخواست: پس از تکمیل فرم درخواست و پیوست مدارک موردنیاز برای ویزا عربستان باید فرم مربوطه را به صورت آنلاین برای سفارت عربستان ارسال کرد. صدور ویزا عربستان کاملا الکترونیکی بوده و دریافت آن نیازی به حضور در سفارت عربستان یا گرفتن وقت مصاحبه سفارت ندارد.

پرداخت هزینه ویزا: گام بعدی در دریافت ویزا عربستان، پرداخت هزینه بررسی مدارک به سفارت این کشور است که می‌توان آن را از طریق کارت اعتباری به صورت آنلاین پرداخت کرد. هزینه ویزا عربستان شامل هزینه بیمه مسافرتی برای این سفر نیز می‌شود.

چرا سفر توریستی به عربستان؟

عربستان، کشوری زیبا و کویری با صحراهای پهناور چشم‌نواز و طلایی است که فرهنگ غنی و تاریخ دور و درازی را در دل خود جای داده است. در طول سال‌های گذشته بسیاری از مسافران و گردشگران ایرانی تمایل داشتند که سفری توریستی به این کشور داشته و از جاذبه‌های شهرهای غیرمذهبی آن دیدن کنند که به تازگی امکان آن فراهم شده است. برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری که با تور عربستان می‌توان آنها را تجربه کرد، در ادامه آمده است.

غذاهای خوش‌طعم و لذیذ: تجربه امتحان کردن غذاهای سنتی و بومی هر کشور، یکی از جذابیت‌های هر سفر است. عربستان نیز دارای غذاهای بسیار خوش‌طعم و لذیذی است که مورد پسند ذائقه اکثر ایرانی‌ها است. از جمله این غذاها می‌توان به کبسا، جریش، مرتابک و ثارید اشاره کرد.

امکانات رفاهی و تفریحی: عربستان در سال‌های گذشته به توسعه و ایجاد انواع امکانات رفاهی و تفریحی برای جذب گردشگر پرداخته است. از جمله این امکانات می‌توان به هتل‌های مجلل، بازارهای شلوغ و مدرن در جده یا حتی کورنیش جده در کنار دریای سرخ و خط ساحلی شگفت‌انگیز آن اشاره کرد.

اماکن گردشگری: برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری عربستان شامل دو شهر زیبای مکه و مدینه، مسجدالنبی، موزه‌ها، بازارها، باغ‌های ملی و آثار تاریخی شهر ریاض، بازارهای مجلل جده، صحرای چشم‌نواز نفوذ و سواحل زیبای خلیج فارس مانند ساحل تبوک است.

چگونگی دریافت ویزای توریستی عربستان

بهترین راه برای دریافت ویزا عربستان، مراجعه به افراد کاربلد و سپردن کار به آنان است. شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی «همیشه سفر» یک مجموعه معتبر در حوزه گردشگری است که با برخورداری از کارشناسان متخصص و مجرب، کلیه امور مرتبط با دریافت ویزا توریستی عربستان را به صورت آنلاین انجام می‌دهد. این شرکت، خدماتی همچون فروش بلیط چارتری داخلی و خارجی، اخذ ویزا، رزرو هتل و عرضه انواع تور داخلی و خارجی را نیز ارائه می‌دهد.

همیشه سفر برای اولین بار در ایران، به اجرای تور عربستان در 1402 با خدمات ویژه می‌پردازد. با خرید پکیج تور عربستان از سایت این مجموعه به آدرس hamishehsafar.com ، می‌توان علاوه بر اخذ ویزا، صفر تا صد سفر خود مانند رزرو هتل، بلیط هواپیما، بیمه مسافرتی و ترانسفر فرودگاهی را به همیشه سفر سپرد. همچنین جهت دریافت مشاوره از کارشناسان می توانید با شماره ۰۹۲۱۳۰۴۹۱۰۲ تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : همیشه سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز