شرایط سفر توریستی و رزرو تور عربستان

عربستان سعودی، کشوری در نزدیکی ایران و دارای جاذبه‌های طبیعی، مذهبی و تاریخی است که سالانه گردشگران زیادی به آن سفر می‌­کنند. تا پیش از این امکان سفر توریستی به عربستان برای ایرانیان وجود نداشت، ولی اکنون شرایط سفر توریستی به شهرهای غیر زیارتی مانند ریاض و جده در قالب تور برای ایرانیان فراهم شده است.

کاماپرس در این گزارش، شرایط رزرو و امکانات تور عربستان را بررسی کرده است.

مشهورترین جاذبه‌های گردشگری عربستان

ریاض: ریاض پایتخت عربستان است که با ارائه ترکیبی از سنت، مدرنیته و سازه‌های جذاب سنتی در کنار مهندسی پیچیده نوین از گردشگران استقبال می‌کند.

قلعه المصمک: این قلعه دارای مجموعه‌ای غنی از آثار تاریخی عربستان است که اطلاعات بسیاری نسبت به فرمانروایان پیشین و نحوه زندگی آنان ارائه می‌دهد. درون این قلعه، یک مسجد و یک دیوان مجلل با تزئینات داخلی و یک تخت پادشاهی قرار دارد.

موزه ملی و مرکز تاریخی شاه عبدالعزیز: این موزه پر از آثار تاریخی، مجسمه‌ها و اشیای عتیقه بوده که سنت و فرهنگ مردم عربستان را به نمایش گذشته است. این موزه دارای هشت گالری اصلی، یک پارک، یک مسجد و یک مینی تئاتر است که می‌توان یک روز کامل را در آن سر کرد.

راز آسمان پایتخت

برج الفيصليه: این برج ۲۴۷ متری با طراحی شگفت‌انگیز خود که یک توپ شیشه‌ای معلق روی آن قرار دارد، چهارمین برج بلند در عربستان است. داخل این برج، رستورانی با نام کره قرار دارد که غذاهای اروپایی را در کنار نمای ۳۶۰ درجه به روی شهر از درون پنل‌های شیشه‌ای سرو می‌کند.

تور عربستان

بازار دیره: این بازار قدیمی در شهر ریاض، یکی از جذابیت‌های سنتی عربستان است که در آن انواع مجموعه‌های فرش، جواهرات نقره، عتیقه‌ها، لباس‌های سنتی و سوغات‌های مختلف به چشم می‌خورد. همچنین در قسمت طلافروشی‌ها می‌توان انواع جواهرات خاص و مرکب را پیدا کرد.

مسجد شناور جده: مسجد‌الرحمای جده به صورت معلق و شناور روی دریا قرار دارد. این مسجد در نزدیکی سواحل دریای سرخ با استفاده از سنگ‌های مرمر، سفید و بر پایه هنر و معماری سنتی ساخته‌ شده است. این مسجد با نام مسجد فاطمه الزهرا (س) هم شناخته می‌شود.

تور عربستان

شهربازی الشلال: این پارک برای گذراندن یک روز هیجان انگیز و مفرح گزینه مناسبی است. شهربازی الشلال علاوه بر سواری‌های پر از هیجان و ترس، برای کودکان نیز وسایل بازی ساده و کوچک به‌علاوه زمین اسکیت ایجاد کرده است. وجود یک مرکز خرید بزرگ دو طبقه و رستوران‌های متنوع، از دیگر جذابیت‌های این محل برای گردشگران است.

جبل فیهرین: این منطقه با منظره‌ای از شن‌های طلایی  صحرا، یکی از خاص‌ترین مکان‌های گردشگری عربستان است. این پدیده شگفت‌انگیز زمین‌شناسی در شمال غربی ریاض قرار دارد و توسط صحرای صخره‌ای احاطه شده است.

صخره فیل: این صخره با چشم انداز زیبای خود به صورت طبیعی از دل کویر از خاک بیرون آمده و یکی از جاذبه‌های گردشگری در عربستان است. صخره فیل با روستای میراث الاولی حدود ۱۱ کیلومتر فاصله دارد و دسترسی به آن از روستای میراث الاولی با خودرو بسیار آسان است.

تور عربستان

اطلاعات ضروری درباره عربستان

زبان: عربی زبان رسمی عربستان سعودی و زبان اصلی تمام معاملات عمومی آن است. انگلیسی زبان دوم غیررسمی در این کشور است که البته بخش بزرگی از جامعه به آن مسلط هستند. تمامی علائم جاده در عربستان دو زبانه بوده و گردشگران خارجی مشکلی از این بابت نخواهند داشت.

فرهنگ: میراث و سنت‌های غنی عربستان، آن را به عنوان یک مرکز تجاری، تاریخی و زادگاه اسلام تبدیل کرده است. در سال‌های اخیر، عربستان دچار دگرگونی فرهنگی قابل توجهی شده؛ به طوریکه آداب و رسوم چند صد ساله آن متناسب با دنیای معاصر متحول شده است.

آب و هوا: در فصل بهار، دمای هوا در عربستان به ویژه در شمال آن تا منفی ۱۵ درجه سانتی‌گراد نیز در شب­ها کاهش می‌یابد. البته مناطق مرکزی و جنوبی عربستان گرمتر است؛ به طوریکه دمای هوا در آن مناطق به حدود ۲۰ درجه هم می­رسد. بیشترین میزان بارندگی در فصل بهار نیز مربوط به مناطق مرکزی و جنوب غربی بر فراز کوه‌های اسیر است؛ بدین جهت حتما باید چند لباس مختلف مانند ژاکت‌های سبک، لباس‌های پاییزه و تابستانی به همراه داشت.

واحد پول: مبادله ارز در عربستان آسان است. واحد پول ملی عربستان، ریال سعودی باکد اختصاری SAR است که به ۱۰۰ حلالی تقسیم می‌شود. اسکناس‌های ۵، ۱۰، ۵۰، ۱۰۰و ۵۰۰ ریالی در عربستان مرسوم است. همچنین سکه ۱ و ۲ ریالی و همچنین ۱، ۵، ۱۰، ۲۵ و ۵۰ حلالی نیز در بازار مبادلات آن رایج است.

تبدیل ارز: تمامی بانک‌های پادشاهی عربستان خدمات مبادله ارز ارائه می‌دهند. صرافی‌ها در فرودگاه‌ها، برخی از مراکز خرید و سایر مکان‌های پرتردد این کشور قرار دارند که کارت‌های اعتباری مانند ویزا، مسترکارت و امریکن اکسپرس را نیز می‌پذیرند.

تور عربستان

اخذ ویزا برای سفر با تور عربستان

پس از سال‌ها امکان صدور ویزای عربستان و اجرای تورهای سیاحتی در آن برای ایرانیان ممکن شده است. ویزای عربستان اکنون به صورت الکترونیکی صادر می‌شود و مدت زمان صدور آن بین ۱۰ تا ۱۵ روز کاری زمان می­‌برد. این ویزا تا ۹۰ روز از تاریخ صدور اعتبار دارد. این نوع ویزا در تور عربستان استفاده می‌شود و مسافران برای ورود به این کشور نیاز به هتل و پرواز کانفرم شده دارند. اسکن گذرنامه با حداقل شش ماه اعتبار و اسکن عکس پرسنلی و ویزا و اقامت کشور امارات از جمله مدارک لازم برای صدور ویزا است.

تور عربستان

پرواز و هتل‌ در تور عربستان

یکی از مهترین فاکتورها در هنگام رزرو تور عربستان، انتخاب هتل و پرواز مناسب است. در عربستان ۸۵ هتل با استاندارد‌های جهانی و زنجیره­ای مانند گروه حیات، گروه شرایتون، گروه ایبیس، گروه رادیسون، گروه فیرمونت و تعدادی هتل ویژه خود عربستان آماده ارائه خدمات به مسافران است. با تغییر سیاست عربستان برای صنعت توریسم، این کشور با راه اندازی چند ایرلاین مانند سعودی، ایرناس از ایرلاین‌های معروف داخلی خود به ۲۵ مقصد بین‌المللی پرواز دارد  ولی در حال حاضر پروازها از ایران برای تور عربستان با شرکتهای هواپیمایی فلای دبی و هواپیمایی امارات انجام می‌شود.

تور عربستان

رزرو تور عربستان با “همیشه سفر”

شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی همیشه سفر، فعالیت خود را در دی ماه سال ۱۳۹۴ در زمینه فروش بلیط چارتری داخلی و خارجی، اخذ ویزا، رزرو هتل در سراسر جهان و فروش تور داخلی و خارجی آغاز کرد. همیشه سفر برای اولین بار در ایران تور عربستان را در پاییز ۱۴۰۲ برای مارکت توریستی ایران معرفی کرد. کارشناسان این مجموعه با احترام به حقوق مشتریان و پایبندی به اصول و اخلاق حرفه‌ای، بهترین سفر و خاطره‌ها را برای همسفران خود رقم می­زنند.

متقاضیان برای رزرو تور و اقامت در هتل های عربستان می‌توانند با شماره تلفن­‌های 09213049102 ، 09224001167 و 09025555124 تماس گرفته یا به نشانی اینترنتی https://hamishehsafar.com مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : همیشه سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز